Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته قضائی سنای آمریکا که از متحدان نزدیک رئیس‌جمهور این کشور به شمار می‌رود، تصمیم کاخ سفید برای کاهش مجدد تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان را اشتباهی بزرگتر از خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق در دوران ریاست‌جمهوری اوباما خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور لیندزی گراهام نماینده ایالت کارولینای جنوبی و رئیس کمیته قضائی سنای آمریکا تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن بخش دیگری از نظامیان آمریکایی از افغانستان را اشتباهی به مراتب بزرگتر از تصمیم دولت اوباما برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از عراق (در سال 2011) عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور تندرو جمهوری‌خواه که از متحدان نزدیک ترامپ در سنا به شمار می‌رود، روز شنبه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «خروج بی قید و شرط از افغانستان، آن هم برخلاف توصیه‌های کارشناسان نظامی، از بسیاری جهات اشتباهی بزرگتر از تصمیم دولت اوباما برای خروج از عراق است زیرا افغانستان جایی است که حملات 11 سپتامبر از آنجا آغاز شد.»

وی افزود: «من همیشه اعلام کرده‌ام که هرگونه طرحی برای خروج از افغانستان باید مبتنی بر شروطی باشد که امنیت ملی ما را در نظر بگیرد.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان ساعاتی پیش در گزارشی به نقل از دو مقام ارشد کاخ سفید فاش کرد که دولت ترامپ در آستانه نهایی کردن طرح خروج بیش از 4000 نظامی آمریکایی دیگر از افغانستان تا فصل پاییز است.

بر اساس اظهارات رسمی مقامات پنتاگون، شمار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اکنون به 8600 نفر رسیده است که این کمترین میزان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان از زمان آغاز جنگ افغانستان در سال 2001 است.

کاخ سفید در حالی تصمیم به خارج کردن 4000 نظامی دیگر از افغانستان گرفته است که پیش از این ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیروهای تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) اعلام بود که طالبان شرایط خروج کامل نظامیان آمریکایی را از افغانستان فراهم نکرده است و کاهش نیروها می‌تواند مشکلاتی را در اجرای مأموریت نظامی در افغانستان ایجاد کند.

توافق صلح بین آمریکا و طالبان روز شنبه 29 فوریه (10 اسفند) در دوحه قطر با حضور نمایندگان ارشد دو طرف و مقامات 30 کشور و همچنین شماری از مقامات سازمان‌های بین‌المللی به امضا رسید.

براساس توافق آمریکا و طالبان، واشنگتن متعهد شده تا همه نیروهایش را طی 14 ماه پس از اعلام توافق از افغانستان خارج کند.

تلاش کنگره آمریکا برای نظارت بر روند کاهش نیرو از افغانستاناتحادیه اروپا: افزایش حملات طالبان در افغانستان به روند صلح آسیب می‌زندآمریکا طرح خروج 4 هزار نظامی دیگر از افغانستان را نهایی می‌کندتشدید درگیری‌ها در 15 ولایت در آستانه مذاکرات طالبان و دولت افغانستانروسیه و گزارش‌ها درباره حمایت از کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستانسخنگوی طالبان: هدف ما پایان دادن به «اِشغال» افغانستان است

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,1128,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نظامیان آمریکایی کشور عراق باراک اوباما کشور افغانستان سناتورهای آمریکایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی کشور عراق باراک اوباما کشور افغانستان سناتورهای آمریکایی نظامیان آمریکایی اخبار عراق اوباما اخبار افغانستان سناتورهای آمریکایی نظامیان آمریکایی خارج کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد