Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه پس از گذشت چند دهه، امروز جای خالی اندیشمندانی همچون دکتر بهشتی به‌شدت احساس می‌شود؛ اما او و یارانش مصداق «فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ» راه شهادت را برگزیدند.

خبرگزاری فارس سمنان- گروه یادداشت: آن روز فراموش‌نشدنی را به یاد دارم. ۱۵ سالم بود؛ وقتی خبر انفجار در حزب جمهوری اسلامی از رادیو اعلام شد و تو گویی صدای انفجار ناشی از جهل و ضلالت نه در حول‌وحوش حزب در تهران، بلکه در گستره‌ای به وسعت فضای ایران پیچید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز، شهید بهشتی، سید مظلوم امت، به همراه تعدادی از زبده‌ترین همراهان و انقلابی‌های تحصیل‌کرده در آتش کینه و نفاق دشمن سوختند تا شمع فروزانی برای آینده باشند.

در آن روز غمبار، عده معدودی که تحت تأثیر جو روانی دشمن در خصوص اختلاف بین آیت‌الله طالقانی و شهید بهشتی قرار گرفته بودند، از این حادثه شاد شدند؛ اما زمان زیادی لازم نبود که آفتاب حقیقت از پس ابرهای گمراهی و ضلالت بیرون آید و دم گرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که بهشتی را ملتی خواند برای ملت، این حقیقت را برملا کند که هدف دشمنان ملت برچیدن نخبگان این مرزوبوم به هر طریق ممکن است.

اگرچه مصیبت از دست دادن دکتر بهشتی و یارانش بسی بر ملت سنگین آمد و شاید این ثلمه هیچ‌گاه پر نشد؛ اما راه انقلاب ادامه پیدا کرد و در واقع، درخت انقلاب با خون این عزیزان آبیاری شد.

در همین اثنی، خمینی کبیر خطاب به دشمن فرمودند که «بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر خواهد شد».

نمی‌دانم اگر امروز امثال بهشتی بودند، با این همه نابه‌سامانی مواجه بودیم یا نه! اما این را می‌دانم که اگر خون ارزشمند بهشتی و یارانش نبود، چه‌بسا انقلاب در همان سال‌ها، با آتش اختلاف دشمنان ملت، راه خود را گم می‌کرد؛ اختلافاتی که هر کدام به‌نوبه خود قادر بود کاروان انقلاب را به بیراهه ببرد.

اگرچه پس از گذشت چند دهه، امروز جای خالی اندیشمندانی همچون دکتر بهشتی به‌شدت احساس می‌شود؛ اما او و یارانش مصداق «فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ» راه شهادت را برگزیدند.

به گفته دکتر شریعتی، آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند، باید کاری زینبی کنند؛ وگرنه یزیدی‌اند!

آری! بهشتی و همراهانش کاری حسینی کردند؛ اما اینکه ما بازماندگان چقدر کار زینبی کرده‌ایم، را تاریخ گواه خواهد بود.

اگرچه گفتند «ایران پر از بهشتیه»؛ اما امروز باید خطاب به سید مظلوم امت بگوییم که «صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را/ تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید».

این روزها باید با نگاه آمیخته به حسرت از بابت از دست دادن چنین ستارگانی آرزو کنیم که خداوند توان حرکت در مسیر زینبی را به ما عطا کند؛ خدا نیاورد اگر روزی به‌واسطه غرق شدن در دریای تعلقات دنیوی و پشت کردن به آرمان‌های شهیدانی چون بهشتی در زمره یزیدیان قرار گیریم.

نگارش از: جواد میرحاج

انتهای پیام/74043/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: انفجار شهید جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی بهشتی دکتر بهشتی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح کشور از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند، اما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، البته نزدیک هستیم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: در زمان خاصی قرار گرفته‌ایم در شرایطی که اگر جوانب آن رعایت شود در زمینه سازی ظهور مهدی(عج) تأثیرگذار است.

وی گفت: در دورانی کره زمین به دو نیم کره تقسیم شده بوده و جایی برای حق و اسلام وجود نداشت. هر کدام از دو نیم کره از آن یکی بدتر بود و اگر امام راحل(ره) این پایگاه دین خدا را تحکیم نمی‌کردند و در مقابل باطل از نوع شرقی و غربی جایگاه محکمی نبود سرنوشت عدالت و نظام امروز به کجا می‌رسید و اگر جای انقلاب و نظام اسلامی خالی بود تمام دنیا را این استعمارگران می‌بلعیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز تمام افتخارات در قطب حق برای اسلام و تمام رسوایی‌ها برای دموکرات‌های دیوانه است و آنچه که نقش مؤثر و سازنده داشت و در بحبوحه جنگ دفاع مقدس و زمینه پیروزی انقلاب رقم زد فرزندان ارتش بودند و در آن زمان ارتش مکتبی و نیروهای مسلح اتحاد را حفظ کردند.

وی ادامه داد: این نیروهای امین و اقتدار و راست‌قامتان از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند و ما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، اما نزدیک می‌شویم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

انتهای پیام/256

دیگر خبرها

  • همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • سی ام پانک در اسمکدان امروز به روی استیج رفت/ اخبارWWE
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت