Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی اکبر کریمی »روز شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی که با حضور مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان در فرمانداری شهرستان محلات برگزار شد،افزود: قیمت مسکن در استان مرکزی بعد از تهران بالاترین رقم‌ها را در خرید و فروش و اجاره بها دارد و سیاست‌های پیشین دولت‌ها از جمله مسکن مهر که در شهر امیرکبیر اعمال شده نتوانسته به تعادل در این بازار کمک موثری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در شهرهایی چون محلات و خمین نیز رشد قیمت مسکن منطقینیست و مردم در تامین سرپناه به صورت خرید یا اجاره‌ای مشکل دارند.
رئیس مجمع نمایندگان استان  مرکزی در خانه ملت گفت: تناسبی بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن این استان وجود ندارد و در طول ۱۰ سال تهیه طرح جامع اراک توسعه ای برای محدوده این شهر دیده نشده است.
کریمی با اشاره به اتوبان تهران به اندیمشک ،اضافه کرد: اجرای  این طرح از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بود چراکه با کاهش ۳۰ کیلومتر مسیر در مصرف سوخت تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: این اتوبان برای استان مرکزی حیاتی است زیرا آشتیان و فراهان را از بن‌بست خارج می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پنج هزار و ۱۴۷ نفر از مجموع ۲۱ هزار و ۳۷۸ متقاضی ثبت نامی طرح اقدام ملی مسکن در این استان، مدارک خود را تکمیل کردند.  
«احمد مرزبان» اظهار داشت: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی از آبان ماه سال گذشته آغاز و در سه مرحله انجام شد که یک‌هزار و ۹۹۱ نفر در مرحله اول، ۱۶ هزار و ۳۸۹ نفر در مرحله دوم و ۲ هزار و ۹۹۸ نفر به صورت پیامکی در مرحله سوم نام‌نویسی کردند.
وی افزود: براساس پروانه‌های صادره ۵۰ هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال باید ساخته شده باشد و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار واحد از این تعداد خالی باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: ۷۳ درصد از مسیر روستاهای استان آسفالت است در حالیکه درصد آسفالت مسیرهای روستایی کشور ۶۰ درصد است. 
مرزبان گفت: یک‌هزار و ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات راه های استان مرکزی است که ۶۰ درصد تخصیص ملی داشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در نشست با مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی  گفت: ۶۰ درصد آب آشامیدنی شهر اراک از سد کمال صالح تأمین می‌شود که با تکمیل طرح رینگ شمالی شهر، ۲۰ درصد دیگر از مشترکان نیز از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.
 «عزت الله آمره‌ای »اظهار داشت: کمربند جنوبی انتقال آب شهر اراک به طول ۱۳ کیلومتر که در مجاورت راه کمربندی جنوبی ساخته می‌شود تمامی شیرآلات و بیش از نصف لوله‌های مسیر آن تهیه و در صورت تأمین اعتبار، این شرکت آمادگی اجرای آن در سال ۹۹ را دارد.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می شود با بهره‌مندی شهرهای استان مرکزی از سد کوچری و کمال صالح تا ۲۰ سال آینده مشکلی در تامین آب آشامیدنی وجود نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ حلقه چاه در استان فاقد پروانه است و یک‌هزار و ۶۰۰ حلقه چاه باید تعین تکلیف شوند و یک‌هزار چاه نیز فرم پنج است.
آمره‌ای افزود: بخش کشاورزی بر خلاف ۹۰ درصد منابع آبی که در اختیار دارد ۱۶ درصد در استان مرکزی اشتغال ایجاد کرده است در حالی که بخش صنعت با ۲ درصد منابع آبی ۴۰ درصد اشتغال را در استان ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: از هفت هزار و ۲۰۰ حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری پنج هزار و ۲۰۰ حلقه برقی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۶۹ درصد از جمعیت شهری استان زیر پوشش شبکه فاضلاب است و درصد بهره‌مندی روستاهای استان یک درصد است.
«یوسف عرفانی‌نسب »بیان کرد: از ۳۳ شهر در استان هفت شهر شبکه فاضلاب انجام نشده است وفقط ۲ روستا از شبکه فاضلاب بهره‌مند شدند.
وی افزود: مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از مردم ۴۵۰ میلیارد ریال است و بدهی این شرکت یک‌هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اضافه کرد: به‌منظور تکمیل فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب اراک ۹۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده و از این مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
مجمع نمایندگان استان مرکزی در خانه ملت در سفر یک روزه به محلات مشکلات حوزه‌های درمان و بهداشت، آب، برق، راه و مسکن را با حضور مدیران کل این حوزه ها بررسی کردند. 
۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزارو ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی اکنون زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند. 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محلات مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محلات مسکن مجلس شورای اسلامی محلات مسکن شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مجمع نمایندگان استان مدیرعامل شرکت آب میلیارد ریال یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد