Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، گفتنی است که تا کنون  تن جان باخته و  تن بهبود یافته اند.


آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده آمریکا

کشور آمریکا همچنان رتبه یک جدول را از لحاظ تعداد مبتلایان و کشته شدگان به خود اختصاص داده است. در آخرین آمار 25,079 مورد جدید ابتلا ثبت شده است تا شمار کلی جان باختگان به2,578,035  برسد. در 24 ساعت گذشته نیز 312 تن جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به عدد 127,952 برسد. 

ایالت نیویورک دارای بیشترین آمار بیماران و قربانیان کرونا در آمریکا به شمار می‌رود. تاکنون در این ایالت 415 هزار و 207 مورد ابتلا و 31 هزار و 421 مورد مرگ ناشی از این ویروس ثبت شده است.

همچنین ایالت کالیفرنیا نیز با حدود 207 هزار و ایالت نیوجرسی نیز با بیش از 176 هزار بیمار کرونایی در رده‌های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر، تاکنون 31 میلیون و 367 هزار فرد مشکوک به کرونا در آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته و یک میلیون و 868 هزار بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: جهش و رکورد تازه آمریکا در تعداد مبتلایان/ ادعای عجیب ترامپ برزیل

برزیل

تعداد مبتلایان در برزیل از مرز 1,284,214 تن عبور کرده است. همچنین  مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته ثبت شده است و با جان باختن  تن دیگر شمار کلی فوتی ها به  تن رسیده است.

روسیه

به گزارش تاس،  ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، شنبه، گزارش داد که تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا که طی یک روز گذشته در سراسر این کشور مشاهده شده، 6 هزار و 852 نفر است. بدین ترتیب، برای دومین روز متوالی، افزایش موارد جدید در روسیه به کمتر از 7 هزار نفر رسیده است.بر اساس اطلاعات، تعداد کل افرادی که تاکنون در روسیه به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند به 627 هزار و 646 نفر افزایش یافته است. رشد روزانه ابتلا هم مانند دو روز قبل بیش از 1.1 درصد نبوده است.کمترین میزان آلودگی جدید به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در شهر  مسکو (0.3 درصد)، سپس اوستیای شمالی (0.6 درصد)، منطقه مسکو (0.7 درصد)، منطقه کالینینگراد (0.8 درصد) و جمهوری چچن (0.8 درصد) ثبت شده است.

انگلیس

در انگلیس 890 مورد ابتلای جدید گزارش شده است. تعداد کلی مبتلایان به 310,250 و تعداد کلی فوتی ها به 43,514تن رسیده است. ضمن اینکه در شبانه روز گذشته 100 مورد فوت هم ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:ادعای شرکت هندی درباره درمان کرونا/مسافران سه ایالت آمریکا قرنطینه می‌شوند

هند

با ابتلای 19,885 تن دیگر شمار کلی مبتلایان در این کشور به 529,331 رسیده است. در شبانه روز گذشته تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به  تن برسد.

شیلی

با ابتلای4,406  تن دیگر شمار کلی مبتلایان در این کشور به267,766 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته 279تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به 5,347 تن برسد.

بیشتر بخوانید:تگزاس کانون بحران شد/کاهش میزان بستری در ایران

مکزیک

با ابتلای5,441  تن دیگر شمار کلی مبتلایان در این کشور به208,392 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته719 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به25,779  تن برسد.

پاکستان

اما در پاکستان با ابتلای3,138  تن دیگر شمار کلی مبتلایان در این کشور به 198,883 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته73 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به 4,035 تن برسد.

بیشتر بخوانید:هند به رده سوم دنیا نزدیک شد/محدودیت مهاجرتی ترامپ و دردسر کارگران

بنگلادش 

با ابتلای 3,504 تن دیگر شمار کلی مبتلایان در این کشور به133,978تن  رسیده است. در شبانه روز گذشته34 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به 1,695 تن برسد.

عراق

 با ابتلای2,069  تن دیگر شمار کلی مبتلایان در این کشور به43,262  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته101 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوت شدگان به 1,660 تن برسد.

ترکیه

به گزارش آناتولی وزارت بهداشت ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اینترنتی خود اعلام کرد: شمار بهبودیافتگان از ویروس جدید کرونا «کووید-19» در کشور با ترخیص 1984 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته به 169 هزار و 182 نفر رسید.براساس این داده‌ها، در طول 24 ساعت گذشته 1372 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و 17 نفر دیگر جان باخته‌اند. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به 195 هزار و 883 نفر و مجموع قربانیان نیز به 5082 نفر رسیده است.همچنین تاکنون در سراسر ترکیه 3 میلیون و 231 هزار و 835 آزمایش کرونا انجام شده است.

در حال حاضر 984 نفر از بیماران کرونایی در ترکیه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و 366 بیمار دیگر نیز به دستگاه تنفسی وصل هستند.

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه اینترنتی «الوئام»، وزارت بهداشت عربستان سعودی عصر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۹۲۷ مورد دیگر ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) به ثبت رسیده و در نتیجه آن نیز شمار افراد مبتلا در این کشور به ۱۷۸ هزار و ۵۰۴ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ مبتلای دیگر به ویروس کرونا در عربستان جان خود را از دست دادند تا آمار کلی مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس در این کشور به هزار و ۵۱۱ مورد افزایش یابد.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت عربستان آمده، با بهبودی هزار و ۶۵۷ مبتلای دیگر به ویروس کرونا، شمار کلی بهبودیافتگان در این کشور به ۱۲۲ هزار و ۱۲۸ نفر افزایش یافته در حالی که هم اکنون ۵۴ هزار و ۸۶۵ مورد فعال وجود دارد و دو هزار و ۲۸۳ تن از آنها نیز در وضعیت وخیمی به سر می برند.

بیشتر بخوانید:هند یک دارو را برای درمان تایید کرد/کرونا بار دیگر تیتر اول رسانه‌های آمریکا شد

ایران

 سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت:  از دیروز تا امروز ۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۹ مورد بستری شدند.
 
وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر رسید ، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

 
 لاری در ادامه اشاره کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۸۰ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی با اشاره به اینکه 2928 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند ، گفت: تا کنون یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه افزود: استانهای خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بیشترین موارد ابتلا و بستری به کووید۱۹ را داشته و در وضعیت قرمز و استانهای آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

310311

کد خبر 1404081

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام

به گزارش تابناک اقتصادی؛ توانایی ایران در مسیریابی و غلبه بر تحریم‌های نفتی و دستیابی به رکوردشکنی فروش نفت خام در شش سال گذشته، نشان از انعطاف‌پذیری، خلاقیت و نگاه راهبردی کشور در مواجهه با چالش‌های اقتصادی دارد. علیرغم اینکه ایران با محدودیت‌های قابل توجهی در صادرات نفت مواجه است، موفق شده است فروش نفت خود را افزایش دهد و سالانه تا ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این موفقیت را می‌توان ناشی از اجرای سیاست‌های نوآورانه و آینده نگر در حوزه انرژی دولت سیزدهم دانست که ایران را قادر ساخته است از فرصت‌های جدید بازار سرمایه گذاری کند، پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد و درآمد‌های ارزی خود را افزایش دهد.

در همین رابطه پیرامون عبور ایران از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام برابر با میزان فروش در زمان برجام در سال ۲۰۲۳ میلادی با خانم زهرا فلاحی کارشناس انرژی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

زهرا فلاحی کارشناس انرژی در مورد مسیر خنثی سازی تحریم‌های تجارت نفت خام ایران گفت: رشد فروش نفت خام ایران نشان دهنده توانایی این کشور برای انطباق و تکامل در پاسخ به پویایی بازار در حال تغییر و فشار‌های ژئوپلیتیکی است. ایران با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی جدید، تنوع بخشیدن به پایگاه مشتری و به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد خود، توانسته است جایگاهی قوی در بازار جهانی نفت حفظ کند. این رویکرد پیشگیرانه نه تنها به ایران برای غلبه بر تحریم‌های اقتصادی کمک کرده است، بلکه این کشور را به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد و رقابتی در تجارت بین المللی نفت معرفی کرده است.

علاوه بر این، موفقیت ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز، جذابیت این کشور را به عنوان مقصد سرمایه گذاری و شریک استراتژیک در بازار انرژی برجسته می‌کند. ایران با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های نفتی، توسعه میادین جدید نفتی و جذب سرمایه خارجی، به عنوان یک بازیگر کلیدی در جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز خود مطرح شده است. تمرکز بر ایجاد مشارکت‌های استراتژیک، ترویج سیاست‌های سرمایه‌دوستانه و ایجاد فضای کسب‌وکار مساعد، ایران را قادر می‌سازد تا به رکورد‌های سالانه سرمایه‌گذاری خارجی بیش از ۵ میلیارد دلار دست یابد.

این کارشناس انرژی در رابطه با بازسازی پالایشگاه‌های نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی و پایان تعمیرات بزرگ‌ترین پالایشگاه فراسرزمینی ایران در ونزوئلا اظهار کرد: دولت سیزدهم ایران استراتژی جسورانه و مبتکرانه‌ای را برای تغییر تجارت انرژی خود و تضمین بازار‌های تضمین شده برای صادرات نفت خام خود در پیش گرفته است. ایران با دور شدن از شیوه‌های سنتی تجارت نفت و بهره‌گیری از تخصص فنی و مهندسی داخلی، فرصت‌های جدیدی را برای رشد و گسترش در بازار جهانی نفت شناسایی کرده است.

تصمیم برای تمرکز بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پالایشگاهی، نوسازی و ارتقای امکانات موجود، و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند صنعت پالایشگاه، ایران را قادر ساخته تا وارد بازار‌های جدیدی شود و خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بخش انرژی آمریکای لاتین معرفی کند. امسال تعمیرات دو پالایشگاه نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی به دست مهندسان ایرانی به پایان خواهد رسید و شاهد از سرگیری کامل فعالیت بزرگ‌ترین پالایشگاه فراسرزمینی ایران در ونزوئلا خواهیم بود.

وی ادامه داد: ایران از طریق سرمایه گذاری‌های استراتژیک در پالایشگاه‌های نیمه فعال در آمریکای لاتین، جای پای خود را در منطقه گسترش داده، عملیات پالایشگاهی را احیا کرده و خود را به عنوان ارائه دهنده پیشرو خدمات فنی و مهندسی قرار داده است. ایران با بهره گیری از تخصص و نبوغ ایرانی، خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار انرژی آمریکای لاتین، به ویژه در کشور‌هایی مانند ونزوئلا، که بازسازی پالایشگاه‌ها فرصت‌های جدیدی را برای همکاری و رشد باز کرده است، تثبیت کرده است.

زهرا فلاحی در پایان گفت: موفقیت ایران در عبور از تحریم‌های نفتی، افزایش فروش نفت خام و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نشان‌دهنده چشم‌انداز استراتژیک و رویکرد نوآورانه این کشور در تجارت انرژی است. ایران با پذیرش فرصت‌های جدید بازار، تنوع بخشیدن به پایگاه مشتریان خود و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پالایشگاهی کشور‌های همسو با خود، خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار جهانی نفت معرفی کرده و خود را به عنوان یک شریک کلیدی در بخش انرژی تثبیت کرده است. در سال ۱۴۰۳ تعمیرات دو پالایشگاه نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی به دست مهندسان ایرانی به پایان خواهد رسید و مسیر توسعه صادرات نفت خام در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام