Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این پروتکل‌های بهداشتی با عنوان "روال جدید" یا "new normal" بر مبنای استانداردهای بهداشتی سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه، تدوین و در حوزه گروه هتل‌های هما در مشهد به صورت آزمایشی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ابوالقاسم دولتی افزود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا ۱۱۰ شرکت دانش بنیان در کشور در زمینه‌های مختلف مرتبط با این بیماری فعالیت کردند و امروز نیز شاهد تحولات و نقش آفرینی چشمگیر در این حوزه توسط شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس دستاوردهای اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، هفت تا هشت روش برای مبارزه با ویروس کرونا وجود دارد که شامل استفاده از حلال‌ها،فناوری نانو، تکنولوژی پلاسما و امثال آن است.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: در پروتکل‌های بهداشتی جدید ویژه صنعت هتلداری استفاده از فناوری نانو، حلال‌ها و تکنولوژی پلاسما به صورت ترکیبی و در تمامی مراحل خدمات و سرویس‌دهی در هتل در نظر گرفته شده که از زمان ورود مسافر در محیط‌ها و بخش‌های متعدد مورد استفاده و اجرا قرار می‌گیرد.

وی افزود: در اجرای این پروتکل‌ها سنجش دائم سلامت کارکنان در کنار تامین سلامت مسافران محور و برنامه اصلی است.

دولتی ادامه داد: با توجه به اینکه به روشنی نمی‌توان گفت چه زمان شاهد کشف دارو و واکسن برای ویروس کرونا خواهیم بود باید شیوه ادامه زندگی در شرایط ایمن با این ویروس را شناسایی کنیم.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما نیز در این مراسم گفت: این شرکت با هدف حفظ ایمنی و سلامت مسافران با همت چند شرکت دانش بنیان زیر مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اقدام به تهیه شیوه‌نامه‌های جدید نمود که در این ارتباط از آخرین دستاوردهای این شرکت‌ها بهره گرفته شده ضمن اینکه این دستاوردها مطابق با دستاوردهای سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی است.

جهانگیر حسن‌زاده افزود: با توجه به تغییر چهره و شناخت‌های جدید از ویروس کووید ۱۹، این شیوه‌نامه نیز هر هفته یکبار همراه با دانش روز نسبت به شناخت از این ویروس به روزرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری به خاطر شیوع بیماری کرونا دچار خسران و زیان فراوان شده است ادامه داد: اجرای این پروتکل‌های جدید بهداشتی ۶۵۰ هزار ریال به ازای هر مسافر به هزینه گروه هتل‌های هما افزوده است اما این رقم در احتساب قیمت اقامت ترتیب اثر داده نشده و هدف ما جذب گردشگران، تامین سلامت مسافران و اعتمادسازی برای آنان نسبت به سلامت محیط است.

وی گفت: گروه هتل‌های هما آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای گسترش این پروتکل‌های بهداشتی بین سایر هتلداران است.

عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) نیز در این مراسم گفت: از اسفند ماه پارسال تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال درآمد محقق نشده نسبت به مدت مشابه پارسال بدون در نظر گرفتن تورم برای این شرکت ثبت شده است.

دکتر علی رحیم پور افزود: هم اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب شرکت‌های مسافربری ریلی، هتل‌ها و دیگر مجموعه‌های وابسته به این شرکت اشتغال دارند که تاکنون حتی یک نفر از آنان اخراج نشده است و همه در سر کار خود مانده‌اند .

وی ادامه داد: به خاطر خسارت و توقف ایجاد شده در صنعت گردشگری بیش از ۶۵ درصد اصناف بخصوص در شهرها و استان‌هایی که گردشگری پایه اصلی درآمد آنها بود دچار خسارت شدند لذا باید برای حفظ حیات آنها و ادامه راه نسبت به راه‌های ایجاد رونق دوباره در این حوزه تلاش کرد.

مدیر عامل شرکت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی گفت: خسارت ۶۰ هزار میلیارد ریالی به صنعت گردشگری کشور نشان از عمق فاجعه دارد ضمن اینکه در بدبینانه‌ترین حالت تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ایجاد رونق دوباره در جذب گردشگری خارجی با مشکل مواجه است لذا باید بر پایه تقویت گردشگری داخلی با اطمینان دادن به سلامت و محیط سالم برای مسافران، این رونق را برقرار کرد.

وی افزود: اجرای این پروتکل‌ها با هدف اعتمادسازی بین مسافران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ویروس کرونا مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پروتکل های بهداشتی گروه هتل های هما پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۷۲ دوز واکسن سرخک به جمعیت ایرانی و ۴۴۴ دوز واکسن سرخک به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون نیز نظام مراقبت بیماری سرخک در تمامی سطوح بهداشتی و درمانی در حال اجراست و تا کنون موفق به شناسایی ۵۸ مورد مشکوک به سرخک شده است که از این تعداد نتیجه ۱۱ مورد سرخک مثبت بوده که ۹ مورد ایرانی و ۲ مورد غیرایرانی بودند.

تزریق حدود ۱۵۶ هزار دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی در سال گذشته

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته در مجموع ۱۵۵ هزار و ۷۵۳ دز واکسن سرخک به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شد.

نهبندانی افزود: از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۲۰ دوز واکسن به جمعیت ایرانی و ۱۸ هزار و ۴۳۳ دوز واکسن به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

وی با بیان این که سال گذشته ۵۶ مورد مثبت سرخک ثبت و گزارش شده است که ۳۷ مورد آن از جمعیت بومی ایرانی و ۱۹ مورد از جمعیت اتباع بوده است ادامه داد: واکسیناسیون سرخک برای تمامی نوزادان در یک سالگی و ۱۸ ماهگی و بدون محدودیت برای تمامی افراد ایرانی و غیر ایرانی انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی سرخک در سالهای گذشته و سال جاری می توان به واکسیناسیون معمول سرخک، واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی در صورت نیاز، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی سرخک در حاشیه شهر و مناطق پرخطر و مراکزی که محل تجمع اتباع باشد در سال ۱۴۰۱، پیگیری احوال اطرافیان موارد مثبت سرخک از نظر بیماری و واکسیناسیون افراد در معرض خطر بیماری در خصوص افرادی که با موارد سرخک مثبت در تماس بودند اشاره کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه سیام وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

 
 

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری