Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ همزمان با آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال «گوره به جاسک» توسط رئیس جمهوری و تقدیر وی از نقش آفرینی شرکت های فولاد اکسین و لوله سازی اهواز در تولید ورق های فولادی و لوله های پوشش دار مورد نیاز این پروژه عظیم، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان سهامدار اصلی، اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت های یاد شده که با حمایت های جدی در این مدت کوتاه، مسیر پروژه های تولیدی را در سال «جهش تولید» هموار نموده اند قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شریعتمداری همچنین از بذل عنایت و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نسبت به دستاوردهای این دو مجموعه در بومی سازی تولیدات خود در این طرح عظیم ملی تشکر کرد .   به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متن این پیام به شرح زیر است:   خدا را شاکریم مجموعه های متخصص وکارآمد « فولاد اکسین» و شرکت « لوله سازی اهواز»، توانستند با همتی بلند و تلاش های مستمر و خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان خود، در جنگ تمام عیار اقتصادی مستکبرین علیه ملت مظلوم و آزاده ایران، سرافراز و سربلند بیرون آیند، و نقطه عطفی در تاریخ صنعت فولاد و نفت کشور باشند و چون نگین درخشانی در این عرصه بدرخشند.   شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان دولت، اقدامات بزرگ و به یادماندنی را در دو سال گذشته انجام داده اند که نتیجه آن خودکفایی و بی نیازی کشور از واردات پرهزینه ورق های فولادی و شکستن دیوار تحریم های ظالمانه پروژه های راهبردی صنعت نفت است.   درحالی که دشمن به دنبال زمین گیر کردن پروژه عظیم «خط انتقال نفت گوره به جاسک بود» تولید ورقه های مورد نیاز این پروژه ، با همدلی و استواری، به دست جوانان برومند ایران اسلامی عملیاتی شد و شاهد بودیم  عملیات اجرایی این طرح ملی با دستور رئیس محترم جمهوری و گزارش کامل وزیر محترم نفت از عملکرد مطلوب این شرکت ها، در راستای کاهش تهدیدات اقتصادی و نظامی ایران آغاز شد.   بر خود لازم می دانم ضمن تشکر از نگاه و توجه ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، در این خصوص، حمایت های مستمر وزیر نفت، تلاش های خستگی ناپذیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت های استاندار خوزستان، نمایندگان استان، سهامداران ارجمند و هیئت مدیره شرکت های فولاداکسین و لوله سازی اهواز که بستر را برای رشد و شکوفایی این طرح فراهم کردند، صمیمانه  قدردانی کنم.    امید است در پناه خداوند متعال، این حمایت ها، به راه اندازی طرح های عظیم توسعه این بنگاهها در سال ۹۹ منجر شود تا بتوانند به نقش تاریخی خود در خودکفایی صنعتی ایران اسلامی جامه عمل پوشانده و کشور را از واردات در این زمینه بی نیاز و خود کفا کنند. اخبار مرتبط 200 میلیون یورو صرفه جویی ارزی با انتقال نفت گوره به جاسک امنیت صدور نفت ایران دوچندان می شود پوزخند صنعت نفت ایران به تحریم های آمریکا آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عظیم ملی وزارت نفت افتتاح و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه ملی وزارت نفت با دستور رییس جمهور

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا محمد شریعتمداری خط لوله گوره جاسک سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی صندوق بازنشستگی کشوری لوله سازی اهواز عملیات اجرایی پروژه عظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید

بریتانیا از طرح اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود طی یک عملیات معدنی نزدیک شهر پلیموث رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک شرکت بریتانیایی قرار است اولین سیستم آزمایشی ذخیره‌سازی انرژی آبی طولانی‌مدت خود را طی یک عملیات معدنی در نزدیکی شهر پلیموث بسازد. عملیات ساخت این سیستم به زودی آغاز خواهد شد و راه‌اندازی آن برای سپتامبر ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. شرکت توسعه‌دهنده طرح در راه‌اندازی پروژه خود از پشتیبانی وزارت امنیت انرژی و شورای شهر منطقه برخوردار است.

سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی در بریتانیا

توان تولیدشده توسط آن حداکثر ۵۰۰ کیلووات است که از عملیات استخراج در زمان‌های تقاضای انرژی بالا و فعالیت‌های شرکت میزبان برای کربن‌زدایی عملیات پشتیبانی می‌کند. این میزبان تولیدکننده کائولن مورد استفاده در لوازم بهداشتی، سرامیک، کاشی و کاربردهای صنعتی و به‌دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت و تأمین نیازهای انرژی آینده، در عین کربن‌زدایی از عملیات خود است. به همین دلیل از مشارکت بالقوه با پروژه ذخیره‌سازی آبی جدید در عملیات خود پشتیبانی کرده است تا فناوری‌های سبز را به‌عنوان بخشی از تلاش کلی برای کاهش ردپای کربن خود به کار گیرد.

سیستم ذخیره‌سازی آب جدید با چگالی بالا و هزینه پایین، به لحاظ انرژی کارآمد و از نظر زیست‌محیطی بی‌خطر است. شرکت توسعه‌دهنده به جای استفاده از آب، ماده سیالی را توسعه داده است که ۲.۵ برابر چگالی آب است و در مقایسه با یک سیستم برق‌آبی با چگالی معمولی در اسکاتلند، ولز و سایر نقاط جهان می‌تواند ۲.۵ برابر انرژی بیشتری تولید کند.

سیال با چگالی بالا در مواقعی که تقاضای انرژی کم با قیمت پایین مرتبط است، بین مخازن ذخیره‌سازی پمپ می‌شود. با افزایش تقاضا و قیمت انرژی، سیال در سراشیبی رها می‌شود و برای تولید و تأمین برق شبکه از توربین‌ها عبور می‌کند.

طرح ارائه‌شده به امنیت انرژی منطقه و تحقق اهداف بلندپروازانه کربن‌صفر خالص آن در بلندمدت کمک می‌کند. این طرح آزمایشی، پروژه‌ای پیشرو در بخش مربوطه خود به‌شمار می‌رود و شرکت را در موقعیتی قوی برای گسترش پروژه‌های تجاری مشابه در بریتانیا و خارج از آن قرار می‌دهد. شرکت یادشده قصد دارد اولین پروژه ۱۰ مگاواتی خود در مقیاس شبکه را ظرف دو سال به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 749246

دیگر خبرها

  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟