Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@13:53:44 GMT

واکنش زیباکلام به استعفای محمدرضا عارف

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۸۰۷۶

واکنش زیباکلام به استعفای محمدرضا عارف

به گزارش افکارنیوز،

استعفای محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان امروز توسط روزنامه اعتماد رسانه‌ای و بر خروجی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی قرار گرفت.

اخبار سیاسی-استفعایی که گفته می‌شود حتی قبل از استعفای عبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بوده است.

گفته می‌شود که محمدرضا عارف نامه استعفایش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به داود محمدی دبیر کل انجمن اسلامی معلمان داده اما هیچ متن موثق و مکتوبی از این نامه رسانه‌ای نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول روابط عمومی عارف به خبرگزاری‌ها گفته که عارف 4 ماه پیش استعفا کرده و تأخیر در رسانه‌ای شدن استعفای عارف به داود محمدی مربوط است.

سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و نماینده این حزب در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در باره استعفای عارف گفته بود که اساسا دوره شورای عالی تمام شده و باید دوره جدید شکل بگیرد. بنابراین استعفای عارف و موسوی لاری گنگ و بی معنا است.

صادق زیباکلام تئوریسین جریان اصلاحات درباره استعفای محمدرضا عارف اظهار داشت: اساسا نه تنها استعفای محمدرضا عارف و یا بودن ایشان بر ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، بلکه خود شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم، الان مدت‌هاست که بلاموضوع شده است.

دهه هفتادی ها و هشتادی‌ها دیگر کاری به اصلاح‌طلبان ندارند

وی افزود: به عبارتی اصلاح طلبان در حقیقت مدت‌هاست که بدنه اجتماعی حامیان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده‌اند و مثل این که آنها شعار «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» در سال 96 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هنوز متوجه نشده‌اند؛ چراکه نسل جوان، دهه هفتادی‌ها و یا دهه هشتادی‌ها دیگر کاری به اصلاح طلبان ندارند.

زیباکلام می‌گوید: اقشار و لایه‌های تحصیل کرده جامعه، دانشجویان، نویسندگان و ... نگاه گذشته خود به اصلاح طلبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اکنون ندارند؛ چرا که امید داشتند آبی از اصلاح طلبان گرم شود و یا نوری در انتهای تونل باشند، اما اکنون این امیدها تمام شده است.

*بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در 98 به میدان نیامد

وی خاطرنشان کرد: صحیح‌ترین جمله در مورد اصلاح طلبان را آقای خاتمی در فروردین 98 گفتند و آن این بود که «دو بار گفتن من هم دیگر افاقه‌ای نخواهد کرد» و این صحیح‌ترین جمله‌ای بود که ایشان گفتند که حالا هر قدر هم آقای خاتمی تکرار و یا اصرار کنند و رهبران اصلاح طلب بگویند مردم بیایید در انتخابات شرکت کنید، باز هم بدنه اجتماعی و آن 24 میلیونی که به دعوت اصلاح طلبان رفتند و به آقای روحانی در 29 اردیبهشت 96 رأی دادند، شرکت نخواهند کرد چرا که کسر قابل توجهی از آن 24 میلیون دیگر از اصلاح طلبان سرخورده شده و برگشته‌اند و ما در عمل دیدیم که انتخابات اسفند 98 بدنه اجتماعی اصلاح طلبان به میدان نیامد و حتی حاضر نشدند به کارگزاران و یا اعتدال و توسعه‌ای‌ها هم و حتی به جریانات میانه رو هم رأی بدهند.

*اصلاح طلبان به معنای جریان سیاسی تمام‌شده هستند

زیباکلام تأکید کرد: من معتقدم اصلاح طلبان به معنای جریان سیاسی تمام‌شده هستند، اما ضرورت اصلاحات همچنان باقی است. به عبارتی یعنی عوامل، دلایل جامعه شناختی که باعث شد 20 میلیون از مردم به یک روحانی ناشناخته در سال 76 رأی بدهند، آن اسباب و علل و عوامل همچنان سر جای خود باقی هستند و بر ضرورت اصلاحات و تغییرات اعتقاد دارند.

*خاتمی توانایی تحقق خواسته اصلاح‌طلبان را نداشته است

این تئورسین جریان اصلاحات تصریح کرد: ‌رهبری اصلاحات ظرف 20 سال گذشته نشان داده توانایی تحقق این خواسته‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد و چون نیازها همچنان سر جای خود باقی است، من هیچ تردیدی ندارم که نسل جدیدی از اصلاح طلبان در آینده به وجود خواهد آمد و موفق‌تر از خاتمی، عارف‌، حجاریان و دیگران خواهند بود.

*نسل جدید اصلاحات به زودی ظهور می‌کند

وی می‌گوید: ضرورت اصلاحات همچون دوم خرداد 76 در شرایط فعلی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست؛ به هر حال نسل و جریان جدیدی ظهور خواهد کرد و برنامه اصلاحات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پیش خواهد برد.

زیبا کلام در پاسخ به این پرسش که آیا باید نسل اول جریان اصلاحات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازنشسته کند؟ تصریح کرد: چه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازنشسته کند چه نکند، جامعه و قشر جوان تحصیل‌کرده و دانشجویان از این نسل اول اصلاحات و رهبر آن دست بریده‌اند و قطع امید کردند.

* بود و نبود عارف فرقی نمی‌کند

وی با تأکید بر این که بود و نبود عارف فرقی نمی‌کند، گفت: این که عارف باشد یا نباشد، شورای عالی اصلاح طلبان باشد یا نباشد، فرقی ندارد. بنابراین ما باید این دو مقوله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از هم تفکیک کنیم که ضرورت اصلاح وجود دارد و دوم این که توانایی نسل جدید دوم خردادی‌ها برای تحقق آرمان‌ها بیش از نسل نخستین است.

زیباکلام گفت: رهبری جریان اصلاحات ظرف این دو دهه نشان دادند که نمی‌توانند و توانایی لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پیشبرد اصلاحات ندارند و جامعه نیز از آنها رخت بربسته است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که مجوز تاسیس و تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کرده بود، فردا قرار است موضوع استعفای محمدرضا عارف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جلسه خود بررسی کند. همچنین کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز موضوع تدوین استراتژی‌ها برای 1400 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صحن شورا خواهد آورد و اصلاح‌طلبان در باره سازوکار جدید برای 1400 نیز تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زیباکلام محمدرضا عارف استعفای محمدرضا عارف شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استعفای محمدرضا عارف اصلاح طلبان اصلاح طلبان جریان اصلاحات بدنه اجتماعی ضرورت اصلاح تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش

 
به گزارش تابناک، گروهی از کارکنان جشنواره کن موسوم به «ورشکسته‌های پشت پرده سینما» در حال آماده شدن برای اعتراض به اصلاحات کارگری هستند که مزایای بیکاری آنها را کاهش می‌دهد، حرکتی که به طور بالقوه می‌تواند برگزاری دوره آتی جشنواره کن را که حدود یک هفته به آغاز آن مانده با تهدید جدی رو به رو کند.

سازمانی که نماینده کارکنان قراردادی جشنواره‌ها از جمله آپاراتچی‌ها، رانندگان، تیم رسانه‌ای و سایر کارکنان اداری در جشنواره کن و سایر جشنواره‌های این کشور است، روز سه‌شنبه (۷ می) نامه‌ای سرگشاده نوشت و اعلام کرد که هیات‌ مدیره آنها اقدام به اعتصاب را تصویب کرده و دلیل این تصمیم را بی‌ثباتی فزاینده کارکنان جشنواره‌ها عنوان کرده و رسماً خواستار اعتصاب همه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخش‌های جنبی آن شدند.

این گروه هم در مورد حقوق ناکافی که ساعت های طولانی و اضافه کاری را به حساب نمی آورد و همچنین عدم بهره‌مندی از برنامه بیمه بیکاری منحصر به فرد فرانسه برای متخصصان صنعت سرگرمی در فاصله زمانی میان پروژه‌ها و انعقاد قراردادهای کوتاه مدت اعتراض دارند.

همچنین اصلاحاتی از سوی دولت فرانسه در زمینه مزایای بیکاری که قرار است در ماه جولای به اجرا گذاشته شود نیز موجب بدتر شدن شایط آنها خواهد شد.

به گزارش اسکرین، این گروه در نامه سرگشاده خود نوشتند: «این اصلاحات، کارکنان جشنواره را در چنان شرایط بی‌ثباتی قرار می دهد که اکثریت ما مجبور به ترک شغل خود خواهیم شد و در نتیجه رویدادهایی را که در آن شرکت می‌کنیم به خطر می‌افتند».

در واکنش به این تهدیدات، جشنواره فیلم کن و بخش های جنبی آن شامل دو هفته کارگردانان، هفته منتقدان و «ACID» در بیانیه‌ای مشترک در پاسخ به فراخوان برای اعتصاب اعلام کردند که از مشکلاتی که برخی از کارکنان خود با آن مواجه هستند و همچنین تأثیرات اصلاحات طرح بیمه بیکاری فرانسه و کاهش مزایای این کارکنان آگاه هستند و امیدوارند راه حل هایی پیدا شود و آماده‌اند تا شرایط گفتگوی پایدار را برای حمایت از آنها فراهم کنند.

این گروه از کارکنان معترض جشنواره‌های سینمایی پیش از این اعلام کردند که علیرغم درخواست‌های مکرر از مقامات، درخواست‌های آن‌ها توسط مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) و وزارت فرهنگ فرانسه شنیده نشده است، بنابراین آنها مجبور شده‌اند در مقابل کسانی که در سراسر جهان چشم به برگزاری جشنواره کن دارند، تصمیم به اعتصاب فراگیر بگیرند.

جشنواره کن همچنین افزود: «به موقع بودن این مطالبات را درک می‌کنیم، اما برای انجام یک بازتاب سازنده با هدف اصلاح وضعیت این کارکنان، همه جشنواره های مربوطه، نهادها و اتحادیه ها باید دور میز مذاکره گرد هم آیند. این کاری است که اکنون باید به صورت جمعی انجام شود».

این رویداد ۱۲ روزه شامل نمایش فیلم‌های مورد انتظار و مطرحی چون «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» ساخته جورج میلر، «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا و وسترن کوین کاستنر با عنوان «افق: یک حماسه آمرکایی» خواهد بود و «جورج لوکاس» و «مریل استریپ» نیز میهمانان افتخاری کن خواهند بود.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن که قرار است از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار شود در حالی با تهدید گروهی از کارکنان خود مواجه شده که امسال این رویداد ۱۲ روزه شامل نمایش فیلم‌های مورد انتظار و مطرحی چون «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» ساخته جورج میلر، «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا و وسترن کوین کاستنر با عنوان «افق: یک حماسه آمرکایی» و حضور «جورج لوکاس» و «مریل استریپ» به عنوان میهمانان افتخاری خواهد بود.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر کار تکلیف کارگران را روشن کرد/ حداقل دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • واکنش جشنواره کن به اعتصاب‌ فراگیر کارکنانش
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!