Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حسنوند گفت: در سال اخیر هیچ لابراتوار تولید موادمخدری در محدوده شهر تهران کشف و یا رصد نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ گردش مالی167 هزار میلیارد تومانی مواد مخدر در کشورمان که همین چند ماه پیش از زبان یکی از مسئولین کشوری گفته شد، یک سوم بودجه 408 هزارمیلیارد تومانی کشور است. تا یک دهه قبل افغانستان تریاک خام می‌فروخت و این محموله‌ها  به صورت زیر زمینی در ایران به هروئین تبدیل می‌شد و چند برابر تریاک سود می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارزش افزوده و سود کلان تولید مشتقات تریاک اما مدتی است افغانستان را از تولیدکننده تریاک خام به تولید‌کننده هروئین تبدیل کرده است و حتی در عرضه با قیمت پایین تر از سایر تولیدکنندگان پیشی گرفته است و سبب رکود در سایر نقاط شده اند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، در این زمینه گفت: در سال اخیر هیچ لابراتوار تولید موادمخدری در محدوده شهر تهران کشف و یا رصد نشده است و به نظر می رسد این پدیده در محدوده شهر تهران به نزدیکی صفر رسیده است.

او افزود: در سال 99 دو مورد از این آشپزخانه ها و لابراتوارها در اطراف شهر تهران شناسایی و توقیف شدند و تولید کنندگان موادمخدر در این دو محل دستگیر و پرونده قضایی برای آن ها تشکیل شد.

این مقام انتظامی در خصوص تولید مواد روان گردان نیز اظهار کرد: در حوزه مواد روان گردان عرصه تولید به مراتب پیچیده تر است و تولید این مواد به یک سری پیش زمینه ها نیاز دارد که از خارج از کشور وارد ایران می شوند و ما با این قبیل قاچاق نیز برخورد سخت می کنیم. 

سرهنگ حسنوند در ادامه گفت: حتی در حوزه تجهیزات آشپزخانه ها و لابراتوارهای موادمخدر نیز با قاطعیت برخورد می شود و اجازه ورود آن ها به کشور داده نمی شود و با افرادی که در این حوزه نیز دخیل هستند برخورد خواهد شد.  آنچه که مشخص است کلیه این موارد در خارج از تهران وجود دارند و تولید در داخل تهران به حداقل ممکن رسیده است. 

او در توضیح شایعاتی مبنی بر حضور برخی دانشجویان رشته شیمی در برخی آشپزخانه‌های تولید مواد مخدر اذعان کرد: در میان تولید کنندگان موادمخدر دانشجوی رشته های خاص وجود نداشته است اما افرادی دستگیر شده‌اند که بهره هوشی بالایی و تحصیلات تکمیلی نیز داشته‌اند. این قبیل دستگیری در سال 99 نیز وجود داشته است و افراد بسیار کمی با این ویژگی ها بازداشت شده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: تولید موادمخدر در تهران 90 درصد کاهش پیدا کرده است که این نتیجه اشراف اطلاعاتی بسیار بالای نیروهای مبارزه با موادمخدر در سطح شهر تهران است. 

سرهنگ حسنوند در پایان با اشاره به تنگ شدن عرصه بر قاچاقچیان موادمخدر اظهار کرد: اشراف اطلاعاتی در ورودی های شهر تهران به قدری زیاد شده است که قاچاقچیان موادمخدر برای وارد کردن محموله های خود به سطح شهر از اقدامات بسیار ویژه ای استفاده می کنند و هزینه های زیادی متحمل می شوند تا جایی که در مورد اخیر شاهد بودیم موادمخدر را در قطعات صنعتی با یک فرایند پیچیده و سخت به صورت آب بندی جاساز کرده بودند اما باز هم توسط مامورین مبارزه با موادمخدر تهران شناسایی و دستگیر شدند.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موادمخدر آشپزخانه روان گردان سرهنگ حسنوند تولید موادمخدر مبارزه با مواد تولید مواد شهر تهران مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان