Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل ثبت‌احوال استان قم گفت: ناباروری یکی از دغدغه‌های مهم در سیاست‌های جمعیتی است و در بحث ناباروری در برخی از استان‌ها مذاکراتی با بنیاد برکت و مستضعفان انجام‌شده تا از محل اعتبارات جهت درمان ناباروری مساعدت شود. - اخبار استانها -

منوچهر تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به بافت جمعیتی استان اظهار داشت: براساس سرشماری سال 95 به‌عنوان مبنای جمعیتی استان قم، 69 درصد از جمعیت در ردیف سنی 15 تا 64 سال قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با بیان اینکه به‌اصطلاح جمعیت شناسان، افراد در سنین 15 تا 64 سال در دوره طلایی در مسیر ازدواج، تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری قرار دارند، افزود: طبق آمار می‌توان به‌عنوان یک فرصت مهم به این ساختار جمعیتی قم نگاه کرد.

وی تصریح کرد: 5 درصد جمعیت استان قم بالای سال65 و 26 درصد جمعیت زیر 15 سال هستند که این آمار نیز وضعیت تأثیر جمعیت بر توسعه و فعالیت‌های اقتصادی و تشکیل خانواده را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم در مورد افزایش جمعیت بیان کرد: در سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب 14 بند اساسی تبیین شده و باید این بندها به‌خوبی آنالیز شود که در این آنالیز می‌توان سهم هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و وزارتی را در تقریب سیاست‌ها مشخص کرد، اگر این مسیر به‌درستی تبیین شود، اثربخشی بیشتری دارد.

کاهش 170 هزار تولد در سال گذشته/ اجرای طرح غربالگری ناباروری در 6 شهرستان/کاهش 40 درصدی ازدواجمحل هزینه‌کرد 70 درصد "بودجه درمان ناباروری" توسط دولت مشخص نیست!ایران رکورددار کاهش ناباروری شد/ سونامی جمعیت سالمند در کشور

وی خاطرنشان کرد: مقام عالی وزیرت کشور برای تحقق محورها و اهداف سیاست‌ها در هر استانی یک شورای راهبردی جمعیت طراحی کرده‌اند که وظایف نیز ابلاغ‌شده و ریاست شورا بر عهده استاندار و دبیری نیز جزء وظیفه ثبت‌احوال است.

تیموری با تأکید بر اینکه سیاست‌های جمعیتی باید به‌طور کیفی و کمی توسط دستگاه‌های اجرایی دنبال شود تا به نتیجه‌ای مطلوب برسیم، ابراز کرد: دراین‌باره اگر شورای جمعیتی استان شکل بگیرد و رصد مستمر سیاست‌های کلی جمعیت از بعد کیفی و کمیت دنبال شود می‌توانیم این برنامه‌ها را تحقق سازیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم  خاطرنشان کرد: ناباروری یکی از دغدغه‌های مهم در سیاست‌های جمعیتی است و در بحث ناباروری در برخی از استان‌ها مذاکراتی با بنیاد برکت و مستضعفان انجام‌شده تا از محل اعتبارات برای خانواده‌هایی که گرفتار هستند جهت درمان ناباروری مساعدت شود.

وی اظهار داشت: برخی از خانواده‌ها نیز تمایلی به فرزند آوری ندارند که در شورای راهبردی جمعیت می‌توان تدابیری در جهت تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری نیز برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم عنوان کرد: یکی از مسائل مهم، شیوع کرونا و تبعات آن است که می‌توان در دنبال کردن سیاست‌های جمعیتی نیز تأثیر کرونا به‌طور درازمدت در ازدواج و فرزند آوری را به‌خوبی تبیین کرد.

انتهای پیام/457/ ز

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: تغییر رفتار کرونا جدی گرفته نمی‌شود‌/ همچنان در وضعیت زرد هستیم‌ رئیس کل دادگستری قم: با افرادی که به دنبال قبح‌زدایی در شهر قم باشند قاطعانه برخورد می‌شود قم در مسیر توسعه شهری؛ ۱۱۰ پروژه شهری همزمان با دهه کرامت افتتاح شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاست های جمعیتی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند این نهاد تأمین سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت است، عنوان کرد: مددجویان روستایی که فاقد مسکن مناسب هستند می‌توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه امسال، این نهاد به تمام مددجویان روستایی متقاضی ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

طوسی تصریح کرد: همچنین این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت ۲ نفره به بالا که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته ۷۳۸ واحد مسکن روستایی برای مددجویان استان کردستان ساخته و تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن امسال نیز در مرحله نخست ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

کد خبر 6099448

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • توضیحات استاندار تهران درباره تشکیل دو استان غربی و شرقی در تهران
  • استاندارتهران جزئیات تشکیل استانهای تهران شرقی وغربی را تشریح کرد
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است