Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظر می‌رسد سخنان ترامپ نسبت به ایران مبنی بر اینکه "آماده توافق سریع با جمهوری اسلامی هستیم"، در حقیقت تلاشی برای کسب امتیاز در آستانه انتخابات است که البته جمهوری اسلامی هم  نه نیازی به گفتگو دارد و نه تلاشی در این زمینه خواهد کرد .

      این روزها به نظر می رسد نفسهای دولت در واشنگتن به شماره افتاده از یکسو عجز پرزیدنت در مهار کرونا و بحرانهای اقتصادی ناشی از آن  و از سوی دیگر بحران کم سابقه نژادپرستی و از طرف دیگر فاصله چهار ماهه تا انتخابات همگی دست به دست  هم داده تا آقای مو بلوند به سان عجز غریقی در باتلاق از هیچ تلاشی برای حفظ کرسی ریاست جمهوری دریغ نکند و رکورد دار موضع‌گیری های توئیتری در عرصه جهان این روزها حتی رکوردهای قبلی خود در این زمینه را نیز شکسته ودر فواصل زمانی کوتاهی به نقل مواضع جدید و خلق الساعه بپردازد تا جائیکه حتی فرصت تحلیل را از تحلیلگران سیاسی برباید، برهمین اساس آقای ترامپ در یکی از تازه ترین اظهار نظر خود و در راستای ناکارآمدی سیاستش در قبال ایران در یک تجمع انتخاباتی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) 
 مدعی شد "آماده توافق سریع با ایران هستیم" سیگنال و پیامی که مدتهاست با ادبیات و الفاظ مختلف از تهدید گرفته تا تطمیع در حال مطرح شدن است؛اما این بار صراحتا بیان می شود  با ادبیاتی برآمده از سرغرور و خودشیفتگی آقای رئیس جمهور تا جایی که به نظر می رسد، عدم تمکین ایران در خصوص مذاکره با آمریکا، عدم رضایت و تمایل رئیس جمهور همیشه آماده آمریکا برای مذاکره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این خصوص برآن شدیم تا در گفتگو با حسن عابدینی تحلیلگر مسائل بین الملل به واکاوی مواضع  ماههای پایانی دوران ریاست جمهوری رئیس ترامپ بپردازیم و علاوه بر آن در خصوص نقش انتشار کتاب ضد ترامپیسم  مشاور امین آقای ترامپ و تاثیر آن بر نتایج انتخابات بپردازیم.    حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، دراین خصوص گفت: تحولاتی که در آمریکا می‌گذرد حکایت از این دارد که ایالات متحده با یک به هم ریختگی در سیاست داخلی و خارجی خود مواجه شده است.

وی افزود: این به هم ریختگی به گونه‌ای است که از یک سو نظام سرمایه سالار دچار ناکارآمدی مزمن شده و از سوی دیگر نظام لیبرال دموکرات با یک چالش دست و پنجه نرم می‌کند لذا صحبت‌های ترامپ در این شرایط نمی‌تواند مبنای تحلیل‌های سیاسی قرار گیرد.

عابدینی با اشاره به کتاب منتشر شده توسط جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ و شخصیت مورد وثوق او در خصوص تمایل ترامپ برای دیدار با مقامات ایرانی و وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کتاب منتشر شده از سوی بولتون که مشاور امین ترامپ در حوزه امنیت ملی بوده است بیش از پیش به کارزار انتخاباتی پیش روی ترامپ ضربه می‌زند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: علت اینکه ترامپ صراحتا ایران را خطاب قرار می‌دهد و خواهان آن است که با کمک ایران به نتایج دلخواه و توافقی پایدار از نظر خود برسد سه موضوع مهم است.

وی در تشریح این موضوعات فرافکنی از بحران‌های مستمر در آمریکا را نکته مهم دانست و تصریح کرد: در ماه‌های اخیر بحران‌های مستمر از جمله استیصال ترامپ در مهار کرونا و بحث‌های نژادپرستی در ایالات متحده رئیس جمهور آمریکا را به شدت احاطه کرده است از سوی دیگر عدم مشروعیت سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا برای ترامپ گران تمام شده و موضوع سوم انتشار کتاب بولتون در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ است که ضربه‌ای به حیثیت ترامپ وارد کرده است.   کارشناسان بین المللی معتقدند ترامپ توفیقی در حوزه سیاست خارجی نداشته
عابدینی در خصوص دستاورد ترامپ در طول چهار سال اخیر به ویژه در حوزه سیاست خارجی گفت: اکثر کارشناسان بین المللی معتقدند ترامپ توفیقی در حوزه سیاست خارجی نداشته و مصداق این مدعا مذاکرات ترامپ با کره شمالی، گفتگو‌ها با روسیه، چین و ایران بوده است که هیچ کدام به نتیجه نرسیده است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا حتی در غرب آسیا، فلسطین، لبنان، عراق و سوریه نیز هیچ نمره درخشانی در کارنامه خود ثبت نکرده است.
آمادگی ترامپ برای توافق سریع با ایران تلاشی برای کسب امتیاز در آستانه انتخابات آمریکاست
وی با اشاره به اینکه نظرسنجی‌های انتخاباتی انجام شده در آمریکا گفت: این نظر سنجی ها حکایت از آن دارد که ترامپ با فاصله هفت الی هشت درصدی از رقیب خود یعنی بایدن عقب‌تر است، لذا به نظر می‌رسد سخنان ترامپ نسبت به ایران مبنی بر اینکه "آماده توافق سریع با جمهوری اسلامی هستیم"، در حقیقت تلاشی برای کسب امتیاز در آستانه انتخابات است که البته جمهوری اسلامی هم  نه نیازی به گفتگو دارد و نه تلاشی در این زمینه خواهد کرد و پاسخی مثبت به رئیس جمهور مستاصل آمریکا نخواهد داد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عابدینی ترامپ مذاکره با ایران کارشناس مسائل بین الملل جمهوری اسلامی توافق سریع نظر می رسد رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، تیم بسکتبال دنور ناگتس در بازی سوم از سری پلی‌آف یک چهارم نهایی کنفرانس غرب لیگ NBA به سومین پیروزی خود مقابل لس‌آنجلس لیکرز دست پیدا کرد و لیکرز را در آستانه حذف قرار داد. این یازدهمین پیروزی متوالی دنور مقابل لیکرز بود.

نیکولا یوکیچ 24 امتیاز،‌ 15 ریباند و 9 پاس گل برای دنور و آنتونی دیویس 33 امتیاز و 15 ریباند برای لیکرز کسب کردند.

نکته قابل توجه در مورد لیکرز این است که در هر 3 بازی پلی‌آف از حریف با اختلاف بیش از 10 امتیاز پیش بود اما در نهایت شکست خورد. کارشناسان معتقدند دلیل شکست‌‌های لیکرز این است که به جز لبران جیمز، آنتونی دیویس و آستین ریوز، هیچ بازیکنی قادر به کسب امتیاز در حد قابل قبول نیست. دی‌آنجلو راسل نیز در بازی صبح امروز 24 دقیقه بازی کرد اما امتیازی به دست نیاورد.

فیلادلفیا سونی سیکسرز با 50 امتیاز و 8 ریباند از جوول امبید از سد نیویورک نیکس گذشت. جیلین برانسون 39 امتیاز و 13 پاس گل برای نیکس به دست آورد.

نتایج دیدارهای صبح امروز، جمعه به شرح زیر است:

کلیولند 83 - اورلاندو 121 (2 بر یک به سود کلیولند)
نیویورک 114 - فیلادلفیا 125 (2 بر یک به سود نیویورک)
دنور 112 - لیکرز 105 (3 بر صفر به سود دنور)

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود