Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@05:32:46 GMT

بافت تاریخی شهر کرج بازآفرینی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۹۰۲۰

بافت تاریخی شهر کرج بازآفرینی می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: طرح بازآفرینی بافت شهر کرج توسط میراث فرهنگی استان با همکاری شهرداری کرج در حال تدوین است. - اخبار استانها -

 فریدون محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، درباره تغییر کاربری مراکز گردشگری در استان البرز، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان البرز دارای مناطق بکر و متعدد گردشگری است و بازدید کننده‌های زیادی از این مناطق بازدید می‌کنند، میراث نظارت و نگهداری ویژه ای از این مراکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراز تاسف روحانی از روند احیای بافت‌های فرسوده315 هکتار بافت تاریخی قم به ساماندهی نیاز داردشهردار مشهدمقدس: تمامی ذی‌نفعان بافت پیرامون حرم رضوی را پای کار می‌آوریم

وی با بیان اینکه تا کنون مواردی از تغییر کاربری مراکز گردشگری در استان البرز وجود نداشته است، افزود: در صورت مشاهده به طور قطع با افراد خاطی برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در خصوص وضعیت بافت‌های تاریخی استان البرز ، بیان کرد:  در شهر کرج بافت تاریخی وجود دارد که محله مصباح، حمام تاریخی و دانشکده کشاورزی جزو این بافت هستند.

محمدی با بیان اینکه با همکاری شهرداری کرج طرحی برای بازآفرینی این بافت تاریخی در دست تدوین است، تصریح کرد: با اجرای این طرح ده مصباح، حمام قدیمی، کاخ سلیمانیه باز آفرینی و به کاربری گردشگری تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه استان البرز یک استان منحصر به فرد در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی می‌شود که  از این ظرفیت‌ها برای تبدیل شد استان البرز به مقصد گردشگری به خوبی استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، گفت: برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدتی برای بهبود وضعیت در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان البرز برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ ز

R7810/P/S6,50/CT1 بیشتر بخوانید... بیش از ۹۸ درصد طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر تکمیل شده است طرح هادی برای ۹۱۹ روستای استان اصفهان تهیه شد/ بافت با ارزش ۱۷ روستا احیا می‌شود طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده قزوین قابل اجرا نیست

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگی استان البرز بافت تاریخی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان با محوریت کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه ایران اکسپو به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شد.
امیر کرم‌زاده، مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف را یکی از مهمترین و زیباترین بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور معرفی کرد وافزود: مقرر است این کارخانه به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.
نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ درتهران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری به‌منظور نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که در این دوره از نمایشگاه، غرفه اصفهان به معرفی توانمندی‌های صادراتی استان با رویکرد و ارائه زنجیره ارزش‌های راهبردی به‌ویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت.
دراین رویداد همچنین بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری به‌ویژه ۱۲ طرح برتر گردشگری در غرفه اصفهان معرفی شد.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های توسعه گردشگری با ۶ استان تهران، یزد، فارس، کرمان، قم و خراسان رضوی به‌منظور تعامل و همفکری بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها در این نمایشگاه منعقد شد.

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم