Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@05:25:53 GMT

برای یکبار هم که شده؛ مثبت فکر کن

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۹۱۶۰

برای یکبار هم که شده؛ مثبت فکر کن

ایسنا/کردستان اعتقاد نلسون ماندلا بر این بود که هیچکس نمی‌تواند خود را برای چیزی آماده کند در حالی که در عمق ذهنش بر این باور است که آن چیز هرگز رخ نخواهد داد.

کتاب نیروی بیکران تفکر مثبت نوشته "نورمن وینسنت پیل" به شما می‌آموزد که چگونه نیروی اندیشه و تفکرتان را تحت کنترل در بیاورید، افکار منفی‌تان را به افکار مثبت تبدیل کنید و به آرامش درونی برسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وینسنت نویسنده خود کتاب گفته: هر چه مثبت‌تر فکر کنید انرژی بیشتری خواهید داشت، بیشتر قدردان داشته‌هایتان در زندگی خواهید بود و چیزهای بیشتری برای شکرگزاری پیدا خواهید کرد؛ افراد همفکر بیشتری که هماهنگ با افکار غالب شما هستند را به زندگی خود جذب خواهید کرد.

موضوع اصلی کتاب قدرت مثبت‌اندیشی(The power of positive thinking) در باب موفقیت است، نورمن وینسنت پیل (Norman Vincent Peale) عقیده دارد که اگر از چیزی شکست خوردید؛ مهم نیست و شما می‌توانید آرامش داشته باشید، پیوسته پر انرژی بمانید و زندگی‌تان سرشار از لذت و شادی باشد.

این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در دنیا است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید تفکر شکست‌پذیری را از خود دور کنید، قدرت خود را بشناسید و زندگی‌تان را به اوج خوشبختی و موفقیت برسانید.

این کتاب یک راهنمای کاربردی، ساده و قابل پذیرش است که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد و شما را قادر می‌سازد از زندگی به نحو احسنت لذت ببرید، اعتماد به نفس زیادی در زندگی به دست ‌آورید و همواره موفق، پیروز و شاد باشید.

نورمن وینسنت پیل در مورد این کتاب می‌گوید: من این اثر را به نگارش درآوردم تا تمامی مردم بدانند که می‌توان ذهنی آرام، جسمی سالم و انرژی مضاعف داشت. من سعی دارم تکنیک‌هایی را به شما یاد بدهم که نشان می‌دهند، شکست لازمه زندگی نیست و لذت بردن و شاد زیستن، حق هر انسانی است. بسیاری از ما هر روز، درگیر مشکلات زندگی می‌شویم؛ می‌جنگیم، اعتراض می‌کنیم، اشک می‌ریزیم و روزهای بسیاری از عمرمان را با خشم نسبت به گرفتاری‌ها سر می‌کنیم، راه عبور از این مشکلات وجود دارد، اما انسان خود را تسلیم آن‌ها می‌کند و به عنوان طبیعت زندگی می‌پذیرد و برای نابود کردن آن‌ها کاری انجام نمی‌دهد.

هدف اصلی این کتاب تمرین تسلیم نشدن در برابر دشواری‌ها و شکست‌ها است، در واقع مثبت اندیشی را از این کتاب یاد می‌گیرید.

دشواری‌ها می‌توانند شما را شکست دهند؛ این کتاب راه تسلیم نشدن به چنین روندی را به شما می‌آموزد.

فرد بزرگسالی که بتواند روحیه کودکی را به میانسالی و پیری هم ببرد. انسان نابغه و بسیار هوشمندی است زیرا نعمت بزرگی را در خود نگه داشته که خداوند به جوانان ارزانی می‌دارد؛ خوشبخت کسی است که بتواند قلب و روح دوران کودکی را در خود همچنان زنده بدارد، نکوشید تا ابرپیچیده شوید.

در خلال روز که گاه ذهن را به اندیشه در خاطرات خوش و تصویرهای دلنشین وادارید، این گونه تصویرهای دل‌انگیز و خاطره‌های خوشایند همانند داروهای شفابخش بر ذهن شما اثرمثبت می‌گذارد.

آرام سخن بگویید تا آرامش بیافرینید، در گفت‌وگوهای گروهی هنگامی که بحث بالا گرفته و روند نگران کننده‌ای به خود می‌گیرد؛ بکوشید تا با عبارت‌های نرم جو را آرام کنید.

یکی از دیگر تکنیک های کارآمد در رسیدن به آرامش ذهنی تمرین سکوت است، در شبانه‌روز باید دست‌کم یک ربع ساعت را در مکانی مناسب به سکوت بپردازید؛ آرام دراز بکشید یا بنشینید، با هیچکس سخن نگویید، چیزی نخوانید، چیزی ننویسید، کمتر فکر کنید و هنر سکوت را تمرین نمایید.

شاید نبود آرامش درونی ما ناشی از تاثیر سرو صدا بر سیستم عصبی انسان امروز باشد.آزمایش های علمی نشان داده که سرو صدا در محیط کار زندگی و خواب ما از کارایی انسان تا اندازه زیادی می کاهد.

تا جایی که ممکن است. ذهن خود را از تجربه های آرامش بخش پرکنید. هرازگاهی آن ها را به یاد بیاورید و در حافظه خود زنده نگه دارید. هرگاه که در آرامش مرغ خیال را به سوی خاطره های خوش پرواز دهید. همه زیبایی ها و آرامش اندوخته شده در ذهن به شما بازخواهد گشت.

ترس سستی و رشک هایی که بر اثر اشتباه برخی از پدر و مادرها در دوران کودکی به وجود می آیند. تعادل شخصیتی فرد را به هم می ریزند و برخوردهای درونی می آفرینند. چنین وضعیتی نیز موجب نشت و از میان رفتن انرژی فرد می شود.

نورمن وینسنت پیل، کشیش و نویسنده‌ آمریکایی در سال 1898 در اوهایو به دنیا آمد، او از دانشکده‌ الهیات دانشگاه بوستون فارغ‌التحصیل شد و سپس تصمیم گرفت که کشیش شود و به کلیسایی در نیویورک رفت، پیل به همراه روانکاوی به نام اسمایلی بلنتون، کلینیکی در کنار کلیسا ساختند و به درمان بیماران از طریق مفاهیم دینی و روانکاوانه پرداختند؛ نورمن وینسنت پیل، را به عنوان پدر تفکر مثبت می‌شناسند. او از نویسندگان مشهور و پرمخاطبی است که فرمول اعتقاد و خوش‌بینی را ابداع کرده و در حال حاضر مردم در سراسر جهان فلسفه زندگی ساده و عملی او را می‌شناسند. سرانجام او در سن 95 سالگی و در سال 1993 بر اثر سکته در نیویورک درگذشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معرفی کتاب مثبت اندیشی استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی، منتشر و در هفته جاری عرضه خواهد شد.

در این شماره خیمه، ۵ رویداد مهم ماه فروردین ۱۴۰۳ تحلیل شده‌اند:
اول: تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه.
دوم: بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق.
سوم: بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌لاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر(ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه.
چهارم: روایتی از اشعار روضه های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی.
پنجم: برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه ای.

همچنین پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است؛ این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴مداحی آشنا می کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده اند.

این شماره به مناسبت نمایشگاه کتاب نیز، به موضوعات زیر پرداخته شده است:
کتابی کاملا کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»
مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه های مترسک.»
کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی
یادداشت های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

کیانوش رضایی کد خبر: 1228613 برچسب‌ها مجله اجتماعی

دیگر خبرها

  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی