Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:55:38 GMT

اهدای بیش از ۲هزار گلدان گل طبیعی به حرم رضوی

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۹۳۴۲

اهدای بیش از ۲هزار گلدان گل طبیعی به حرم رضوی

رضایی از اهدای بیش از ۲ هزار گلدان گل طبیعی به بارگاه ملکوتی خورشید هشتم برای روزهای شادی و سرور خبر داد.

«رمضان رضایی»، یکی از واقفان گل طبیعی بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: هر ساله ۱۳۰ تا ۱۴۰ گلخانه در اصفهان با افتخار، گلدان های طبیعی را برای تزیین حرم مطهر رضوی به مشهد ارسال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خیر گل آرایی ادامه داد: سالانه بیش از ۲ هزار گلدان گل شب بو توسط تولید کنندگان گل در اصفهان به حرم مطهر رضوی اهدا می شود تا در ایام شادی و سرور و ایام نوروز برای زیباسازی آیه حرم مطهر مورد استفاده قرار گیرد.

 

رضایی افزود: این گلدان های شب بو، برای گل آرایی جایگاه  صحن جامع رضوی استفاده می شود.

 

وی افزود: سنت اهدای گل به حرم امام رضا(ع)،  ۲۵ سال است که از سوی گلخانه داران اصفهان صورت می گیرد و خیران، گلدان گل های شب بو را جمع آوری کرده و به حرم امام رضا(ع) هدیه می کند تا  بر جذابیت و زیبایی حرم  بیفزایند، لذا خیران و واقفان در این زمینه تلاش به خصوصی دارند.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: گل واقف گل آرایی اصفهان وقف رضوی گلدان گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی

بارش رحمت الهی که از روز گذشته در مشهد مقدس آغاز شده است، بار دیگر زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را غرق در فیض و برکت کرد.

زائران بارگاه منور رضوی که از اقصی نقاط کشور برای عرض ارادت به ثامن الحجج (ع) به مشهد مقدس مشرف شده‌اند، با مشاهده باران، اشک شوق ریخته و به دعا و نیایش پرداختند. در این میان، خادمان آستان قدس رضوی نیز با تلاش شبانه‌روزی خود، در جهت ارائه خدمات بهتر به زائران کوشا هستند.

خدمت‌رسانی به زائران در زیر باران

چایخانه‌های حرم مطهر با توزیع چای گرم و پذیرایی از زائران، لحظات دل‌انگیزی را برای آنان رقم زدند. همچنین، ماشین‌های زائربر و ویلچر در صحن‌های مختلف حرم مطهر حضور داشته تا زائران سالمند و معلول به راحتی بتوانند در حرم جابجا شوند.
 

برپایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی

با وجود بارش باران، نمایشگاه در آستان بقیع در صحن غدیر دایر بوده و زائران با استقبال گرم از این برنامه، با مظلومیت ائمه اطهار علیه السلام بیش از پیش آشنا می‌شوند.
 

فضای شاد و معنوی در رواق کودک و خردسالان

رواق کودک و خردسالان حرم مطهر رضوی نیز با وجود بارش باران، فضایی شاد و معنوی داشته و برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی برای کودکان و خردسالان در این رواق در حال برگزاری است.

بارش رحمت الهی در حرم مطهر رضوی، جلوه‌ای از عشق و عنایت الهی به این مکان مقدس بود و زائران نیز با حضور در این بارگاه ملکوتی، از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شدند.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • فیلم| ظهر بارانی در حرم مطهر امام رضا (ع)
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • برخورد ۳ تریلی و یک سواری حادثه آفرید