Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:45:44 GMT

رکورد طولانی‌ترین رعد و برق‌های جهان چقدر است؟!

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۹۳۵۰

رکورد طولانی‌ترین رعد و برق‌های جهان چقدر است؟!

انجمن جهانی هواشناسی رکورد‌های تازه‌ای از رعد برق‌های عجیب جهان به ثبت رسانده‌ است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ انجمن جهانی هواشناسی رکورد‌های تازه‌ای از رعد و برق را در جهان به ثبت رسانده که با نمونه‌های قبلی تفاوت بسیاری دارد. این انجمن دو رکورد را در این زمینه تأیید کرده که یکی مربوط به طولانی‌ترین رعد و برق از نظر مدت زمان وقوع و دیگری مربوط به طولانی‌ترین رعد و برق از نظر مسافت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ثبت‌های تازه، رکورددار رعد و برق‌های طولانی از لحاظ مدت زمان وقوع در اختیار رعد و برقی قرار گرفت که 4 مارس سال 2019 در آرژانتین رخ داده بود؛‌ این رعد و برق 16.73 ثانیه آسمان را روشن کرده بود! پیش از این طولانی‌ترین رعد و برق 7.74 ثانیه آسمان جنوب فرانسه را روشن کرده بود.

طولانی‌ترین رعد و برق از نظر مسافت هم در برزیل رخ داد که 31 اکتبر سال 2019 با شاخه‌های فرعی‌اش مسافت 700 کیلومتری را به ثبت رساند؛ پیش از این رعد و برقی در اوکلاهاما 321 کیلومتر را طی کرده بود که به سال 2007 باز می‌گردد.

رگبار و رعد و برق تا فردا در استان خوزستان ادامه داردپیش‌بینی رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق خوزستان / ایذه دارای بیشترین میزان باران

 

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اخبار هوا و فضا آب و هوا بیشتر بخوانید... رگبار و رعد و برق امروز زاهدان و نیمه شمالی استان سیستان‌ و بلوچستان را فرا می‌گیرد شرایط جوی استان البرز در ساعات آینده تغییر ناگهانی دارد/ رگبار، رعد و برق پدیده غالب رگبار و رعد و برق تا فردا در استان خوزستان ادامه دارد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آب و هوا طولانی ترین رعد و برق رگبار و رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران حالا به نظر به تیم مد نظر ساکت، نزدیک می‌شود. شمالی‌ها که امتیازات خوبی را در بازی‌های اخیر جمع کردند به آرامی خود را در جدول بالا می‌کشند. گرفتن ۴ امتیاز مقابل دو مدعی لیگ یعنی سپاهان و تراکتور، نشان داده نه تنها چیزی برای نساجی تمام نشده، بلکه دیدارهای آینده هر کدام حساس و نفس‌گیر هستند و آنها یقه هر تیمی را خواهند گرفت.

انضباط، تمرینات سنگین و جلسات فنی طولانی، بخشی از برنامه تمرین الهامی است و او این روزها هم به دلیل شرایط حساس شمالی‌ها این برنامه را با شدت بیشتری دنبال می‌کند.

بعد از پیروزی مقابل تراکتور در ورزشگاه وطنی، شاگردان الهامی یک روز را به استراحت پرداختند و بعد از آن در دو نوبت تمرینات خود را در روز پیگیری می‌کنند. علاوه بر جلسات بدنسازی و تاکتیکی الهامی در جلسات فنی طولانی به تشریح وظایف بازیکنان این تیم پرداخته و بخش مهمی از برنامه تمرین الهامی جنبه ذهنی و فنی ماجرا با کمک جلسات فنی طولانی است.

ساکت الهامی به نظر تنها امید شمالی‌ها برای ماندن در لیگ است و او با کمک برنامه فشرده و خاص خود تا به حال موفق شده در مسیر ماندن، به درستی پیش برود. نساجی باید در هفته ۲۵ به اصفهان سفر کند تا مقابل ذوب‌آهن صف آرایی کند.

دیگر خبرها

  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد