Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فالگیر و رمال فضای مجازی در شیراز خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده از احساسات شاکی، مبلغ یک میلیارد ریال از طعمه خود کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی" اظهارداشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر از وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این مقام مسئول افزود: شاکی در بازجویی اولیه عنوان داشت در زندگی شخصی‌ام دچار مشکل و ناراحتی زیادی بودم و به همین خاطر دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات شوم زندگی‌ام شدم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخورد کردم. وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهاراتش اذعان داشت در این خصوص ارتباط من با مدیر صفحه فالگیری آغاز و در محیط گفتگو (Direct)، مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را  برای وی بازگو کردم که در طول 2 ماه و طی چند مرحله اقدام به واریز مبلغ یک میلیارد ریال به حساب آن کردم و بعد از گذشت چند وقت دیگر جواب پیام هایم را نمی‌داد و به مرور زمان متوجه شدم که وی  با این ترفند از من کلاهبرداری کرده است. سرهنگ "سلیمانی" بیان داشت: موضوع در رصد کاراگاهان پلیس قرار گرفت و ماموران در تحقیقات و تجسس های خود توانستند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، آن را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند. سرهنگ "سلیمانی" عنوان داشت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از شاکی، انگیزه خود را کسب درآمد از افراد دارای مشکل خانوادگی اعلام کرد. این مقام انتظامی با بیان اینکه رمالی، دعانویسی و فالگیری یک نوع اقدام متقلبانه برای تحصیل مال است، گفت: بی‌گمان برخی از مردم برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان، به رمال‌ها رجوع می‌کنند که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوسل شدن به ابزارهای خرافی و سوء استفاده از اعتقادات شهروندان، به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی هستند که می‌طلبد شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به اینگونه موارد در فضای مجازی اعتماد کنند. این مقام مسئول به همشهریان توصیه کرد: در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir  (بخش گزارش‌های مردمی) یا با شماره تلفن 07121827805 اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شیراز کلاهبردار رمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی در کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی نیز انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6089942

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان