Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهسا سادات پوررحمتی عضو تیم ملی شمشیربازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ورودش به رشته شمشیربازی اظهار کرد: از ۱۴ سالگی وارد تیم ملی شمشیربازی شدم و از ۱۵ سالگی به عضویت تیم ملی بزرگسالان در اسلحه اپه درآمدم. ۱۴ سال است که عضو تیم ملی هستم. حدود ۱۰ سال متوالی است که در مسابقات شمشیربازی بانوان اول می‌شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قبل از ورود به رشته شمشیربازی در رشته‌های سنگ نوردی و تکواندو فعالیت می‌کردم. آن زمانی که وارد رشته شمشیربازی شدم به تازگی این رشته در استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده بود. یکی از آشنایان، من را شمشیربازی آشنا کرد.

پور رحمتی گفت: در مسابقات زیادی از جمله آسیایی، جهانی، جایزه بزرگ جهانی و وردکاپ شرکت کردم و اولین مدال شمشیربازی ایران را در رده سنی زیر ۲۳ سال در آسیا کسب کردم. نفر اول باشگاه‌های آسیا و مسابقات بین المللی شدم. این‌ها از جمله مهم‌ترین دستاورد‌ها من در رشته شمشیربازی بانوان است. در حال حاضر حدود ۱۶ مدال آسیایی و بین المللی دارم.

عضو تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: قبل از تعطیلی اردو‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا من و دیگر ملی پوشان در اردو‌های تیم ملی شمشیربازی برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک حضور داشتیم. در این رقابت‌ها ۱۱ نفر از بهترین های آسیا حضور خواهند داشت.

او افزود: با تعطیلی اردو‌ها و تعویق مسابقات به منازل خود بازگشتیم. قرار است مسابقات انتخابی المپیک از اواخر فرودین تا اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

در کنار همسرم تمرین می‌کنم

پوررحمتی گفت: در طول تعطیلی اردو‌ها در خانه تمرین می‌کنم، چون رشته ورزشی محمد رحیمی همسرم  هم شمشیربازی است. او هم در تیم ملی حضور دارد هر روز با یکدیگر تمرین شمشیربازی می‌کنیم.

عضو تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: زندگی ورزشی برای یک زوج ورزشکار بسیار خوب و راضی کننده است.

او افزود: گاهی اوقات همسرم در اردو است و من در خانه برخی زمان ها هم جای  ما عوض می شود. تنها سختی این زندگی فقط دوری از هم در زمان اردوها است. در این زمانی که همسرم کنارم نیست سعی می‌کنم با ورزش خودم را سرگرم کنم.

پوررحمتی گفت: مربی تیم از راه دور تمرینات من و دیگر ملی پوشان را ارزیابی ی‌کند. هر روز ورزش را در برنامه خود دارم، شمشیربازی رشته‌ای است که نیاز به تمرین مداوم و کار ۲ نفره دارد و حتما باید سرعت دستان شمشیرباز  زیاد و دید او قوی باشد. هدف گیری نیز ملزم به تمرین مداوم شمشیرباز است .

عضو تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: هر ورزشکاری هدفش رسیدن به بالاترین مقام در رشته ورزشی اش است. من نیز هدفم این است که در رشته شمشیربازی موفق عمل کنم.

او با اشاره به تعویق المپیک گفت: تعویق المپیک فرصتی برای آمادگی بیشتر ورزشکار است. سعی می‌کنم به شکل مثبت به این اتفاق فکر کنم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شمشیربازی اخبار ورزشی عضو تیم ملی شمشیربازی رشته شمشیربازی اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو

مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح امروز(۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است.

در روز نخست این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در‌ فرم گوئن‌شو موفق شد با کسب نمره ۹.۵۱۳ به عنوان سومی این پیکارها دست یابد و نخستین مدال کاروان ووشو کشورمان را به ارمغان بیاورد.

در این فرم ورزشکارانی از چین به ترتیب با امتیازهای ۹.۷۰۰ و ۹.۶۹۳ به ترتیب اول و دوم شدند.

تیم ملی کشورمان با ۸ ورزشکار ساندا (۵ مرد و ۳ زن) و ۶ ورزشکار تالو ( ۳ مرد و ۳ زن) در این مسابقات حضور یافته است. در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ ورزشکار حضور یافته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • زهرا جلیلی، اولین مدال آور ووشو در چین
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا