Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود جاوید روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان تامین اجتماعی ۱۲  قلم داروی اختصاصی بیماران تالاسمی را تحت پوشش قرار داده است و خدماتی نظیر سنجش تراکم استخوان، اکوکاردیوگرافی،آزمایشات معمول و سونوگرافی را به این بیماران ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: هزینه‌های داروهای تخصصی مورد تعهد برای درمان بیماری‌های خاص از جمله تالاسمی، پمپ تزریق دیسفرال و وسایل مصرفی ماهیانه تزریق دیسفرال در منزل، تزریق خون در بیماران تالاسمی، تزریق دیسفرال در بیمارستان و منزل مشمول حذف فرانشیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید تصریح کرد: این سازمان در بخش‌های بستری و سرپایی شامل داروهای مورد نیاز و تمامی خدمات پاراکلینیک مورد تعهد را برای بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور بر اساس تعرفه‌های دولتی و به شکل رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۱۲۹ پرونده برای بیماران تالاسمی تشکیل شده است، اظهار داشت: بیماران تالاسمی جزو بیماران خاص محسوب می‌شوند که سازمان تامین اجتماعی  به صورت ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان این بیماران را پوشش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، تالاسمی از جمله بیماری های ژنتیکی است که بر اثر آن هموگلوبین، ساختار طبیعی خود را از دست می دهد و هموگلوبین غیر موثر در بدن تولید می شود که به علت معیوب بودن، قادر به اکسیژن رسانی مطلوب به اعضای بدن نیست. در واقع کمبود کلی هموگلوبین وجود ندارد، بلکه هموگلوبین غیرطبیعی افزایش یافته است.
افرادی که در آنها هموگلوبین به میزان کافی پروتئین آلفا تولید نمی‌کند به «تالاسمی آلفا» مبتلا می‌شوند، چهار گونه تالاسمی آلفا وجود دارد که با توجه به آثار آنها بر بدن از خفیف تا شدید تقسیم‌بندی شده‌اند.
«تالاسمی بتا» نیز در افرادی که هموگلوبین پروتئین بتا کافی تولید نمی‌کند، ایجاد می‌شود. سه گونه تالاسمی بتا وجود دارد که با توجه به آثار آنها در بدن از خفیف تا شدید تقسیم‌بندی می‌شوند، در ایران این نوع تالاسمی شایع‌تر است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی حمایت از بیماران خاص چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی حمایت از بیماران خاص چهارمحال وبختیاری سازمان تامین اجتماعی حمایت از بیماران خاص چهارمحال وبختیاری بیماران تالاسمی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان