Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: دادستانی اصفهان به عنوان مرجع قضائی باید از اجرای طرح‌های شهرداری پشتیبانی کند، این امر را در دستور کار داریم و با حفظ حقوق شهروندان در راستای حل مشکلات و رفع موانع همکاری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصفهانی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و تبریک هفته قوه قضائیه با بیان اینکه لازمه تحقق عدالت اجتماعی مبارزه با فساد است، اظهار کرد: رویکرد دستگاه قضائی همیشه مبارزه با فساد بوده و با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی این رویکرد با شتاب بیشتری در حال پیشروی است چرا که اگر چنین نباشد تحقق عدالت اجتماعی بی معناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی هشت توصیه به وی در خصوص تحول دستگاه قضائی داشتند که به عنوان منشور دستگاه قضائی تلقی می‌شود، گفت: مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن از جمله ویژگی‌های تعریف شده برای دستگاه قضائی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه مبارزه با فساد بدون مماشات و اغماض در دستور کار است، ادامه داد: باید این امر عادلانه باشد، مبنای ما باید عدل و قانون باشد، نباید هیجانی با مسائل برخورد کنیم، عدالت اقتضا می‌کند که طبق قانون به امور رسیدگی شود.

وی پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و احیای حقوق عامه را از وظایف دستگاه قضائی دانست و گفت: در این زمینه باید دیگر دستگاه‌ها با قوه قضائیه همکاری کنند تا بسترهای فسادزا شناسایی و با آنها برخورد شود.

اصفهانی با بیان اینکه چنانچه پیشگیری از وقوع جرم را داشته باشیم با کاهش جرایم نیز روبرو خواهیم بود، گفت: اولویت دستگاه قضائی این است که با استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان برای حل آسیب‌های اجتماعی و جرایم گام بردارد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان طبق قانون دارای وظایفی است، ادامه داد: برای مثال شورای شهر می‌تواند بررسی کند که چه تعداد ساختمان فرسوده و خطرساز در اصفهان داریم، آنها را شناسایی و برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی کند، ما نباید اجازه دهیم حادثه‌ای مانند پلاسکو اتفاق بیفتد و بعد به فکر راه چاره باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه باید شهرداری برای طرح‌های در دستور کار پیوست‌های فرهنگی داشته باشد، اضافه کرد: باید مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در بهره برداری از پروژه‌ها مورد توجه باشد.

وی گفت: دادستانی اصفهان به عنوان مرجع قضائی باید از اجرای طرح‌های شهرداری پشتیبانی کند، این امر را در دستور کار داریم و با حفظ حقوق شهروندان در راستای حل مشکلات و رفع موانع همکاری خواهیم کرد.

خبر تکمیل می‌شود....

کد خبر 430878

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دادستان اصفهان علی اصفهانی شهرداری اصفهان پروژه هاي عمراني قوه قضائیه شورای شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دستگاه قضائی دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد

سرهنگ حسین بساطی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی شهرستان حین گشت زنی فعال و هدفمند خود درسطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتور سیکلت مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر وارد عمل شدند.

وی افزود: در اقدام به موقع مأموران پلیس حاضر در صحنه موتور سیکلت توقیف و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی برای بررسی به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد موتور سیکلت توقیفی قاچاق است تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این موتورسیکلت را ۴ میلیارد ریال برآورد که در این خصوص فرد متخلف با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6092152

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است