Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد مراجعات به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی برای تامین اعتبار دفاتر درمانی بود، گفت: از اول خرداد تامین اعتبار دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری انجام می شود.

عبدالرسول آقاهادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی از مدت ها قبل ارائه خدمات غیرحضوری را در دستور کار قرار داده و یکی از مهمترین آنها، خدمات مورد استفاده کارفرمایان مثل ارسال لیست حق بیمه و پرداخت حق بیمه بود که به صورت کامل در کشور اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به تجمیع سوابق بیمه شدگان و طرح ملی دکتر نوربخش در راستای غیرحضوری شدن ارائه خدمات، افزود: با شیوع ویروس کرونا تصمیم مسئولان سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات غیرحضوری جدی تر شد و این سازمان در ارتباط با دولت الکترونیک گام مهمتری برداشت، به طوری که در مرحله اول تامین اعتبار دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری انجام می شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اعلام اینکه حدود ۴۰ درصد مراجعان به منظور تامین اعتبار دفاتر درمانی به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی مراجعه می کردند، گفت: ۶ روش برای ارائه غیرحضوری این خدمت پیش بینی شده که ۳ روش با اپلیکیشن و سایت های مختلف و ۳ روش با کدهای دستوری است.

وی ادامه داد: با پیش بینی روش های استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی، مراکزی که به مراجعان سرویس می دهند و بیمه شدگان می توانند از این روش ها استفاده کرده و استحقاق درمان را در آن واحد استعلام بگیرند. بنابراین درج تاریخ در دفترچه دیگر مبنای ارائه خدمات نیست و با استعلامی که انجام می شود مراکز بستری، سرپایی و نیز بیمه شدگان و مستمری بگیران از اعتبار دفترچه درمان اطلاع پیدا و خدمات دریافت می کنند.

آقاهادی با اشاره به اطلاع رسانی های انجام شده از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی و رسانه های جمعی، افزود: در تمام مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی به شکل گسترده بنر و برشورهایی توزیع و اطلاع رسانی به عمل آمده است.

وی با یادآوری آغاز اجرای طرح استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی از اول خردادماه، گفت: واحدهای مشاوره و واحدهای تخصصی در شعب و مراکز تامین اجتماعی توجیه شده اند و اطلاع رسانی و آموزش را تا زمانی که همه مخاطبان آشنا شوند ادامه می دهیم، ضمن اینکه اگر نیازی به اقدام هماهنگ در شعب برای واحدهای درمانی باشد انجام می دهیم.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه هم اکنون خدمات زیادی در تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می شود، تصریح کرد: درخواست مستمری برای بازنشستگان تامین اجتماعی، اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دستمزد، درخواست احتساب سوابق سربازی، انواع تعهدات کوتاه مدت، هزینه کفن و دفن، هدیه ازدواج و انواع درخواست هایی که در سایت پیش بینی شده به صورت غیرحضوری انجام می شود، اما درجایی که نیاز به ارائه مدارک باشد، متقاضی به صورت حضوری مراجعه کرده و مرحله آخر را در شعبه انجام می دهد.

حذف دفترچه های بیمه و اجرای نسخ الکترونیک تا پایان شهریور

وی حذف دفترچه های بیمه و اجرای نسخ الکترونیک را یکی دیگر از اقدامات مهمی برشمرد که در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است و گفت: این طرح هم اکنون در برخی مراکز طرف قرارداد و صد در صد در مراکز ملکی تامین اجتماعی درحال انجام است، درحالی که باید به تمام مراکز درمانی طرف قرارداد گسترش یابد و مقرر شد تا آخر شهریور در کشور اجرایی شود.

آقاهادی با اشاره به اینکه برای توسعه خدمات غیرحضوری به زیرساخت هایی مثل افزایش پهنای باند و سرورهای پرقدرت نیاز داریم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم، تصریح کرد: عمده ترین خدماتی که ارائه می دهیم صدور و تعویض دفاتر درمانی است، اما بخشی از نام نویسی اولیه بیمه شدگان، غرامت دستمزد ایام بیماری و یا بیمه بیکاری مراحل پیچیده تری دارد، اما تلاش می کنیم این خدمات را نیز به صورت غیرحضوری ارائه کنیم.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان از شهروندان خواست در شرایطی که هنوز نگرانی از شیوع ویروس کرونا در جامعه وجود دارد از خدمات غیرحضوری استفاده کنند تا نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری ها و شعب تامین اجتماعی نداشته باشند و افزود: در اجرای دولت الکترونیک، دفاتر پیشخوان و دفاتر خدمات روستایی در سراسر کشور فعال هستند و اگر کسانی امکان استفاده از هیچ کدام از ۶ روش پیش بینی شده را نداشته باشند می توانند به این دفاتر مراجعه کرده و به راحتی خدمات را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان تامین اعتبار دفاتر درمانی سازمان تامین اجتماعی صورت غیرحضوری خدمات غیرحضوری انجام می شود ارائه خدمات بیمه شدگان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در  با تبریک روز گرامیداشت روانشناسی اظهار کرد: یکی از کار‌هایی که در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره این است که تلاش شده یک هماهنگی بین همه سازمان‌هایی که پروانه صادر می‌کنند ایجاد کنیم.

وی افزود: اکنون در کشور به جز سازمان روانشناسی، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه و وزارت ارتش نیز پروانه صادر می‌کنند، در تلاش هستیم که یک وحدت رویه‌ای در صدور پروانه این کار تخصصی صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بیان کرد: در حال حاضر بیشترین ارتباط و هماهنگی با سازمان بهزیستی برقرار شده، توافقات خوبی انجام گردیده و کمترین مشکل و دغدغه را با آنها داریم، تلاش می‌کنیم با دیگر سازمان‌ها نیز هماهنگی خوبی صورت بگیرد.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: بر مبنای پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه ۲۰ درصد از افراد جامعه ما مانند دیگر جوامع با مشکلات روانشناختی روبرو هستند که نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند، این به آن معنا نیست که آنها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را در بر می‌گیرد و پاسخگو به همه سوالاتی است که فرد با آن روبرو است که از جمله آن می‌توان به مشکلات در خانواده، ارتباط با دیگران، تربیت فرزند اشاره کرد.

وی بیان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده به ویژه در مقایسه با سایر کشور‌های دیگر حدود صد هزار روانشناس در کشور نیاز است که به ازای هر هزار خانوار ۵ روانشناس داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، گفت: سازمان نظام روانشناسی در حال حاضر بیش از ۶۴ هزار عضو دارد که این تعداد در دفاتر روانشناسی و مشاوره از یک طرف و تعداد قابل توجهی در مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره مشغول به کار هستند و طبیعتا هر مرکز بین ۵الی ۱۰روانشناس دارد.

فتحی آشتیانی بیان کرد: سازمان روانشناسی و مشاوره فرصت بسیار خوبی از نظر ایجاد اشتغال برای جامعه فراهم کرده و توانسته برای تعداد قابل توجهی از افراد فارق التحصیل در این رشته شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: مهمترین چالشی که اکنون با آن روبرو هستیم و انتظار داریم این مشکل حل شود بحث بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره است که جامعه بتواند از خدمات روانشناختی بیشتر و بهتر استفاده کنند.

وی بیان کرد: در هشت ماه اخیر با آزمون صلاحیت حرفه‌ای که برگزار شد هشت هزارو ۴۱نفر قبول شدند که تا پایان اردیبهشت ماه مصاحبه آنها به پایان می‌رسد و این تعداد به جامعه روانشناسان اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاور افزود: تعرفه نظام پزشکی و نظام روانشناسی را دولت تعیین می‌کنند برای نظام پزشکی ۴۵ درصد افزایش یافته و برای نظام روانشناسی ۴۰ درصد است که این تعرفه همچنان برای روانشناسان محدودیت دارد و جوابگوی نیازهایشان نیست.

فتحی آشتیانی با عنوان اینکه هزینه دفاتر و مراکز بسیار بالا است، اظهار کرد: از طرف دیگر مردم با همین تعرفه مشکل دارند و توانایی پرداخت ندارند، در این راستا برای بهبود وضعیت راهی جز اینکه از بیمه کمک بگیریم نداریم.

وی گفت: در حال حاضر در دو گرایش روانشناسی بالینی و سلامت بیمه پوشش می‌دهد در کنار آن ۱۴گرایش دیگر است که انتظار داریم اینها نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع: موج

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل