Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشکر «سید یحیی صفوی» روز یکشنبه در همایش ملی پدافند شیمیایی، هفتم تیرماه را یک روز سیاه در تاریخ ملت ایران توصیف کرد و گفت: اقدام تروریستی منافقین در به شهادت رساندن شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش (در سال ۱۳۶۰) و همچنین جنایت هولناک صدام برای بمباران شیمیایی سردشت (در سال ۱۳۶۶)، دو رویدادی بودند که هفتم تیرماه را به روزی سیاه در تاریخ ملت ایران تبدیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا  با بیان اینکه جنایت‌های صدام که با استفاده از سلاح‌های شیمیایی انجام می‌شد با سکوت سازمان‌های بین‌المللی و چراغ سبز آمریکا و اروپا همراه بود افزود: صدام در طول هشت سال دفاع مقدس، هزار و ۸۰۰ تن گاز خردل و ۶۰۰ تن گاز سارین را علیه ملت و رزمندگان ما به کار گرفت.

سرلشکر صفوی ادامه داد: صدام در طول جنگ تحمیلی مجموعا ۲۵۲ مرتبه از سلاح ممنوعه شیمیایی علیه ملت و رزمندگان ما استفاده کرد که نتیجه آن ۱۰۷ هزار مجروح و بیش از ۸ هزار شهید بود.

وی، تقویت و توسعه ظرفیت و ارتقا آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی شیمیایی، زیستی و  اکوتروریستی را یکی از راهبردهای پدافند شیمیایی در کشور ارزیابی کرد و گفت: ایجاد و توسعه سامانه یکپارچه و هوشمند و همچنین رصد و پایش محیطی برای آشکارسازی، هشدار و ارزیابی انواع تهدیدات شیمیایی، میکروبی و محیط زیستی، باید به شکل جدی در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور  قرار گیرد.

دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا ‌افزود: توسعه دیپلماسی پدافند شیمیایی و مقابله با کرونا در جهت تقویت همکاری با کشورهای دوست و انتقال تجارب در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مدیریت و فرماندهی یکپارچه توسط قرارگاه پدافند شیمیایی در هنگام وقوع تهدیدات احتمالی، باید در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل باشد.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در ماجرای مقابله با کرونا، نیروهای مسلح به کمک دولت نمی‌آمدند مقابله با کرونا برای دولت بسیار مشکل‌تر از آنچه می‌شد که تا امروز انجام شده است.

وی‌ افزود: فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک ‌نیروهای مسلح به دولت برای مقابله با کرونا و در پی آن تشکیل قرارگاه امام رضا(ع)، سبب شد که روند مقابله با کرونا در کشور شتاب بسیار خوبی بگیرد.

سرلشکر صفوی گفت: در حال حاضر یک معاونت تحت عنوان معاونت بهداشت و درمان در ستاد کل نیروهای مسلح داریم و پیشنهاد مشخص من این است که یک مرکز تحت عنوان فرماندهی و کنترل تهدیدات زیستی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود.

وی گفت: همایش «مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق» زمستان امسال در کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور ویروس کرونا جنگ تحمیلی دولت رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور ویروس کرونا جنگ تحمیلی دولت رهبر معظم انقلاب سازمان پدافند غیرعامل کشور ویروس کرونا جنگ تحمیلی دولت رهبر معظم انقلاب مقابله با کرونا پدافند شیمیایی نیروهای مسلح سرلشکر صفوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق