Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@23:10:12 GMT

میقات الرضا میزبان سفیران نور شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۰۸۰۰

میقات الرضا میزبان سفیران نور شد

در پنجمین روز از دهه کرامت رضوی، حرم مطهر حضرت حسین‌ بن موسی الکاظم(ع) میزبان حضور کاروان "زیر سایه خورشید" بود.

به گزارش قدس آنلاین، کاروان زیر سایه خورشید در سومین روز حضور خود در خراسان جنوبی مهمان حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شدند و با حضور خادمان حرم شمس الشموس، مزار شهدای آرمیده در این آستان مقدس، غباروبی و عطرافشانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمان آستان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که به عنوان سفیر فرهنگی این آستان، حامل پیام رضوی بودند پس از دیداری کوتاه با حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدجواد رئوف سیدنژاد» مدیر عامل موسسه بقاع ‌متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی به دیدار امام جمعه طبس و جمعی از روحانیت این شهر رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا محمدی، امام جمعه طبس ضمن خیر مقدم به سفیران رضوی، در این دیدارگفت: پرچم حرم حضرت امام رضا(ع) فضای شهرستان طبس را منور و معطر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه حضور مقدس امام هشتم در کشور افتخار و سعادتی است که خداوند نصیب ما کرده است و باید قدردان این نعمت الهی باشیم، گفت: پیام کاروان زیر سایه خورشید اتحاد، همبستگی و همدلی در خانواده و جامعه است که محور این اتحاد بر اساس حدیث شریف سلسله الذهب اصل ولایت است.

کاروان زیرسایه خورشید همچنین به همراه پرچم متبرک حرم‌ مطهر رضوی و جمعی از خدمتگزاران آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس ضمن دیدار با رئیس و کارکنان دادگستری، اداره ثبت اسناد و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان طبس، فرا رسیدن هفتم‌ تیر ‌ماه سالروز شهادت شهید آیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه را گرامی داشتند.

خادمان بارگاه رضوی در ادامه برنامه های خود، در یکی از کارگاه های تولید مواد ضدعفونی در شهرک صنعتی شهرستان طبس حضور یافتند و از جهادگران عرصه تولید ملزومات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا تقدیر و قدردانی کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میقات الرضا ع حسین بن موسی الکاظم ع زیر سایه خورشید بن موسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد

هادی محمود نژاد با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت،گفت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

معاون آستان حضرت معصومه (س) افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه‌های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)