Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@15:21:11 GMT

(ویدئو) سه کشته بر اثر درگیری بر سر ماسک نپوشیدن

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۰۸۲۷

در جریان درگیری‌ میان اهالی و نیروهای پلیس در منطقه لسوس کنیا دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند. هر سه جانباخته به ضرب گلوله پلیس کشته شده‌اند.

به گزارش فرارو، پوشیدن ماسک برای جلوگیری از شیوع کرونا در کنیا اجباری است و این موضوع تنش‌هایی بین شهروندان و نیروهای پلیس ایجاد کرده است. چرا که به گفته فعالان حقوق بشر نیروهای پلیس این کشور از پوشش اجباری ماسک برای دریافت رشوه و ایجاد مزاحمت استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نپوشیدن ماسک 200 دلار جریمه دارد و بسیاری از شهروندان به دلیل شرایط سخت اقتصادی توانایی پرداخت آن را ندارند.

اعتراضات روز پنج‌شنبه نیز با مرگ یک کفاش معلول که ماسک نداشت آغاز شد. به گفته شاهدان نیروهای پلیس با او بدرفتاری کردند و سپس به ضرب گلوله او را از پا درآوردند.

سخنگوی پلیس کنیا خبر مرگ این کفاش را تایید کرده اما شرح حادثه را طور دیگری بیان می‌کند. به گفته مقامات پلیس فرد مقتول در جریان درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و دو موتورسوار به صورت اتفاقی گلوله خورده و جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس کنیا نیز اعلام کرده مأموران درگیر در این حادثه دستگیر شده‌اند و تحقیقات برای کشف علت مرگ کفاش آغاز شده است.

اما اهالی منطقه لسوس گفته‌های پلیس را نمی‌پذیرد و از روز پنج‌شنبه درگیری‌ها ادامه دارد. اهالی خشمگین روز پنج‌شنبه به خانه رئیس پلیس منطقه یورش برده و آنجا را به آتش کشیدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: فرارو

کلیدواژه: کنیا ماسک ویروس کرونا کروناویروس نیروهای پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز به سوی خودروی یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».     «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم   جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد

دیگر خبرها

  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • تصاویر یورش نیروهای پلیس به دانشگاه کلمبیا | ورود پلیس از پنجره های دانشگاه! + ویدئو
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • (ویدئو) اولین تصاویر از شکسته شدن سد در کنیا؛ کشف ۴۲ جسد