Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: چهارم تیرماه از طریق نامه پیوست که به امضا ۱۲۱ نفر از همشهریان مسئول و وظیفه شناسم از اهالی سعادت آباد رسیده است، در جریان قطع درختان در مجموعه باغ بهشت واقع در غرب ساختمان‌های آتی ساز در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس گزارش همشهریان خوبم طی ده سال گذشته نزدیک به چهار پنجم مجموعه باغ بهشت با قطع درختان و تبدیل آنها به ۱۴ برج غول آسای سیزده طبقه دیگر بهشت درختان و طبیعت نیست بلکه به جهنمی برای درختان تبدیل شده است و این روند طی روزهای گذشته با قطع درختان برای تأمین سرانه‌های بهداشتی و آموزشی ادامه یافته است که با پیگیری شهروندان مطالبه گر موضوع در روز دوشنبه ۲ تیر ماه ۱۳۹۹ در روزنامه شرق نیز منعکس شده است.

فراهانی تصریح کرد: متأسفانه افزایش قیمت زمین و مسکن در سال‌های اخیر و مرغوبیت و مطلوبیت اراضی این محدوده برای ساخت و ساز، زمینه ساز از بین بردن درختان و باغات و سر برآوردن برج‌ها و ساختمان‌ها را فراهم آورده است، روندی که تداوم آن نه به نفع مردم است و نه زندگی! زیرا با از میان برداشتن این درختان، زمینه کاهش کیفیت زندگی در شهر فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با عنایت به اهمیت موضوع به عنوان نماینده مردم شریف تهران، بر اساس وظیفه و در دفاع از حقوق عامه شهروندان عزیز، در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲» بر اساس تکالیف مصرح برای شهرداری تهران در قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درخت به شهردار تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: از تلاش‌ها و پیگیری‌های همشهریان خوبم که با انعکاس به رسانه‌ها و پیگیری از شورا در مسیر مطالبه حق به شهر قدم برداشتند تشکر می‌کنم.

او در پایان گفت: امیدوارم یکایک ما نسبت به آنچه در شهر اتفاق می‌افتد احساس مسئولیت کنیم و با مطالبه اجرای قانون زمینه‌های مقابله با قانون شکنان را در شهر و شهرداری فراهم کنیم. مطمئنم با مردم تا شهرداری پاک فاصله‌ای نیست.

کد خبر 4960121

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران صیانت از حقوق شهروندی وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا هفته قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ازدواج شورای شهر تهران مجموعه باغ بهشت قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت شورای شهر از قطع درختان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عضو شورای شهر اراک گفت: درختان نقش مهمی را در زندگی انسان و محیط اطراف دارند و از جمله مزایای آن می‌توان به تولید اکسیژن، ایجاد فضای مناسب و تلطیف و تنظیم دمای هوا، تثبیت خاک و کاهش آلودگی برای زندگی اشاره کرد.

چگینی افزود: قطع درختان قطعا نقش بسیار مخربی را در محیط زندگی ما دارد که حوزه مدیریت شهری تلاش دارد به هیچ عنوان درختان قطع نشود و برای پروژه‌های شهری نسبت به جابجایی درختان اقدام شود.

به گفته چگینی در صورت نیاز به قطع درختان برای ساخت و ساز‌های شهری، میزان خسارت وارده تخمین زده می‌شود و بنای تصمیمات ما بر این است که نسبت به توسعه فضا‌های شهری اقدام شود.

چگینی در خصوص بلوار شهید آنجفی و قطع درختان این بلوار هم گفت: قرار بوده بر اساس مصوبات شورای ترافیک دوربرگردانی در این محل ایجاد شود که گویا استعلامات به طور کامل انجام نشده و این موضوع در دست بررسی شورای اسلامی شهر است.

دیگر خبرها

  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد