Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس گفت: امروز رشد نقدینگی را به شکل فزاینده شاهد هستیم که ناشی از غیرمولد بودن اقتصاد کشور و رفتن سرمایه به سمت بازارهای غیر مولد و سفته‌بازی است.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بالا رفتن نرخ ارز و راهکارهای تقویت پول ملی، اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور در چهار دهه گذشته تضعیف ارزش پول ملی و به هم خوردن پایه‌های پولی بوده که سبب تورمی شدن اقتصاد و افزایش قیمت نرخ ارز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌ها سبب شده‌اند اقتصاد ایران دچار افزایش نقدینگی و غیرمولد بودن شود و مجالس و دولت‌های مختلف با شعارهای گوناگون نتوانسته‌اند تورم اقتصادی را از بین ببرند.

وی افزود: مجلس یازدهم با شعار رفع مشکلات معیشتی و مشکلات اقتصادی کار خود را آغاز کرد، اما در یک ماه گذشته نرخ دلار و تورم مسیر خود را پرشتاب‌تر از گذشته ادامه داد. هر مشکل بین‌المللی که برای ایران اسلامی پیش می‌آید تأثیر خود را در بازار می‌گذارد و اقتصاد درونی کشور ناشی از تصمیمات غلط اقتصادی است که سبب کاهش ارزش پول ملی کشور می‌شود.

این نماینده سابق مجلس گفت: امروز رشد نقدینگی را به شکل فزاینده شاهد هستیم که ناشی از غیرمولد بودن اقتصاد کشور و رفتن سرمایه به سمت بازارهای غیرمولد و سفته‌بازی است که دولت و مجلس باید در این خصوص راهکار فوری ارائه دهند.

بختیار ادامه داد: حمایت واقعی از تولیدکننده سبب می‌شود اقتصاد کشور به سمت تولید پیش برود. امروز تولیدکنندگان با مشکلات عدیده مواجه هستند و سرمایه‌گذار حاضر نیست سرمایه خود را در حوزه تولید هزینه کند. دست‌اندازی‌هایی که در حوزه‌های مختلف برای تولید کننده ایجاد می‌شود و از حمایت درستی تولیدکنندگان برخوردار نیستند باعث شده که پول و سرمایه از حوزه تولید بیرون برود و تولید کننده انگیزه کافی برای تولید را نداشته باشد.

وی اظهار کرد: تولیدکننده‌ای که قصد دارد محصول خود را صادر کند با مشکل ارزآوری و رقابت در بازارهای منطقه‌ای مواجه است و برای آوردن پول صادراتی و تأمین مواد اولیه دچار مشکلات است. بنابراین راه برون رفت از این مشکل این است که به بازار تولید در داخل اهمیت داده شود و موانع تولیدکنندگان را رفع کرد تا پول و سرمایه به سمت بازار تولید سوق داده شود.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: اقتصاد با فشار و دستور حل نمی‌شود بلکه با انگیزه و رغبت ایجاد کردن در بخش تولید سامان پیدا می‌کند و باید این مسیر را دولت و مجلس طی کنند تا پول ملی کشور تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشد نقدینگی افزایش نرخ دلار استانی سیاسی حمایت از تولید داخلی اقتصاد کشور پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد