Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@07:53:26 GMT

ابتلای ۱۰۰ پرستار در استان زنجان به کرونا

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۱۰۱۱

ابتلای ۱۰۰ پرستار در استان زنجان به کرونا

رییس نظام پرستاری زنجان گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل پرستاری استان گرفتار بیماری کرونا شده‌اند که تعدادی پس از بهبودی به محل کار خود برگشته اند اما ۵۰ درصد آنان در منازل بسر می‌برند و در واقع سیتسم از به‌کارگیری آنان محروم شده است.

به گزارش ایرنا فریدون اسکندری شامگاه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا استان افزود: هم اکنون ۲ هزارو ۸۰۰ نفر پرستار در مراکز درمانی این استان فعالیت می‌کنند که این تعداد پرسنل از چهار ماه گذشته جانانه و مجاهدانه به امر خدمات رسانی در شرایط کرونایی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شیفت کاری پرستاران شاغل در استان در روزهای کرونایی نه تنها کاهش نیافته است بلکه فعالیت آنها افزایش یافته است و بر خلاف تصور عموم شرایط کنونی نسبت به ماه های گذشته بهتر نشده است.

اسکندری با تاکید بر اینکه طی اسفند سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا حساسیتی در بین عموم مردم ایجاد شد، ادامه داد: این روند با توجه به اعمال محدودیت ها و ماندن مردم در منازل موجب شده بود که پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها با آرامش خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان شرایط کاری پرستاران را بیش از گذشته دشوار کرده و این مهم به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم به ویژه بی تفاوتی در برابر فاصله گذاری اجتماعی مضاعف شده است.

اسکندری افزود: در زمان حاضر همین وضعیت در استان موج مراجعه کنندگان کرونایی به بیمارستان ها را افرایش داده و از طرفی بیماران عادی برای انجام عمل‌های جراحی عادی خود در انتظار بسر می برند.

وی اضافه کرد: کمبود پرسنل پرستاری در بیمارستان های استان فشار کاری آنها را افزایش داده و از طرفی تبعیض ناشی از پرداختی ها در مقایسه با استان های دیگر این را قشر را آزرده خاطر کرده است.

رییس نظام پرستاری زنجان ادامه داد: گزارش ها مبنی بر آن است که پرداخت معوقات پرستاران برخی دانشگاه‌های کشور وضعیت بهتری به خود گرفته، اما واقعیت این است که این موضوع از توان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خارج است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین پرداخت اضافه کار و کارانه پرستاران در کشور تا آذر سال گذشته بوده است که این تاخیر برای پرستاران این استان به هشت ماه رسیده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: این استان تمامی نیروهای موجود و پرسنل پرستاری استان را برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی به کار گرفته است با این حال هم اکنون با کمبود نیرو مواجه هستیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0035Ey

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه‌هایی چون شهرداری و دهیاری امروز باید بیش از پیش تمرکز خود را بر روی ارزش‌افزوده تولید و ثروت معطوف کنند، گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه تولید ثروت موفق عمل کنیم، حتماً باید مبنایی در این زمینه در درازمدت داشته باشیم.

وی از افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری‌های استان خبر داد و با اشاره به اینکه این افزایش در طول ۲.۵ سال گذشته اتفاق افتاده است، افزود: برای اینکه بتوانیم این مهم را تداوم بخشیم، باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی را با توجه به درآمدهای پایداری که در این مجموعه وجود دارد، انجام دهیم.

استاندار زنجان از شوراها به عنوان ابتدایی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی یاد کرد و با بیان اینکه رویکرد امروز مسؤولان باید خدمت‌گزاری به مردم باشد، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از گذشته سال‌ها از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، امروز شاهد به بلوغ رسیدن این نهاد مردمی و عملکرد موفق آن نسبت به ادوار گذشته هستیم.

وی با یادآوری اینکه بی‌تردید از زمان شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات خوبی در شهرها و روستاها به واسطه این نهاد مردمی انجام شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نهاد مردمی توانسته است طی ۲.۵ سال گذشته عملکرد خوبی را از خود به جا بگذارد.

افشارچی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای استان، لحاظ شدن ارزش‌افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سرجمع مالیاتی است، ادامه داد: سال گذشته در همین راستا ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که این رقم در سال‌های آینده با بودجه عمرانی برابری کرده و به رقم بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

استاندار زنجان در ادامه، نام‌گذاری شعار سال را همانند سال‌های گذشته بسیار هوشمندانه عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که استان در اولویت کارهای خود قرار داده، موضوع نظام خوشه روستاها است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا بتواند با همراهی دستگاه‌ها آن را محقق کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه موضوعاتی چون بهره‌وری آب در روستاها، حرکت روستاها به سمت مولد شدن، لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و … جزو اولویت‌های استان بوده و دولت برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده است، یادآور شد: علاوه بر همه این موارد، تلاش داریم تا مردم استان به ویژه شهرهای زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

کد خبر 6088503

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد