Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن وکلای حزب‌الله لبنان شب گذشته طی صدور بیانیه‌ای از حکم قاضی منطقه صور علیه سفیر واشنگتن در بیروت استقبال کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم شب گذشته انجمن وکلای حزب‌الله طی صدور بیانیه‌ای حکم صادره توسط «محمد مازح» قاضی امور فوری علیه «دورثی شیا» سفیر آمریکا در بیروت را ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن وکلای لبنان در این بیانیه همه اهانت‌ها و مداخلات گستاخانه سفیر آمریکا را که ناقض همه هنجارها و اسناد توافقات دیپلماتیک بود را محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین به محاصره غیر انسانی ملت لبنان و سایر ملت‌های منطقه توسط آمریکا اشاره و تاکید شد که بر اساس قوانین بین‌المللی این اقدام یک جنایت ضد بشری تلقی می‌شود.

انجمن وکلای لبنان در بیانیه خود تاکید کرد که تروریستی خواندن حزب الله توسط سفیر واشنگتن در بیروت از جمله دیگر اقدامات وی در نقض حاکمیت لبنان بوده و یک اهانت و تجاوز علیه شهدای لبنان و ملت لبنان است که از سیاست‌های ایالات متحده و حمایت آن از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت لبنان و فلسطین و همه کشورهای عربی رنج می‌برند و باید از ملت لبنان عذرخواهی کند.

لبنان|اولین واکنش سفیر آمریکا به ممنوع المصاحبه شدنوزیر کشور لبنان: طرف‌های خارجی پشت پرده آشوب‌های لبنان بودندلبنان| دستگیری عناصر خرابکار خارجی در بیروت

در پایان بیانیه مذکور از وزارت خارجه لبنان خواسته شد تا سفیر واشنگتن را احضار و از وی درباره مداخلات گستاخانه‌اش توضیح بخواهد.

«محمد مازح» قاضی لبنان در شهر صور تاکید کرد که در زمینه حکم خود علیه «دورثی شیا» سفیر آمریکا در لبنان بر اساس هنجارهای دیپلماتیک عمل کرده تا مانع دخالت سفیران در امور داخلی کشورهایی که در آنان اعتبار دارند، شود.

وی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها ابراز کرد که چگونه سفیر آمریکا می‌تواند حزب‌الله لبنان را مسئول بحران اقتصادی بداند؛ چون حزب‌الله به خواسته‌های آنان عمل نمی‌کند؟

محمد مازح در ادامه تاکید کرد که تصمیم وی از نظر قضایی پذیرفته و بر اساس مفاد حقوق بین‌الملل و پیمان «وین» است که این قرارداد به روابط سیاسی دیپلماتیک می‌پردازد و همچنین مداخله هر سفیری در امور داخلی کشور دیگری ممنوع می باشد؛ چرا که این دخالت‌ها موجب تعمیق شکاف مذهبی و طائفه‌ای در لبنان شده و خطری برای صلح و امنیت لبنان است.

محمد مازح در ادامه بیانیه افزود که من نزدیک به 23 سال در امور قضایی هستم و پرونده قضایی من اخیراً شروع نشده است. من در چندین مرکز قضایی در «صیدا» ، «شحیم»، «عالیه»، «نبطیه»و «جدیده المتن» فعالیت داشتم.

این در حالی است که سفیر آمریکا طی روزهای گذشته به مواضع خصمانه علیه حزب الله لبنان روی آورده است.

وی مدعی شده بود: میلیاردها دلار به جای خزانه دولتی لبنان به حزب الله لبنان واریز شده است. ما بسیار نگران هستیم که حزب الله دولتی در داخل دولت ایجاد کرده است.

سفیر آمریکا با اشاره به قانون سزار آمریکا علیه سوریه مدعی شده بود: این تحریم‌ها متحدان و حامیان حزب الله را شامل می‌شود.  وی همچنین در ادعای خود سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که عامل ثبات و وحدت در لبنان است را تهدید کننده ثبات لبنان و حزب الله را مانع از حل بحران اقتصادی لبنان قلمداد کرده بود.

انتهای پیام/

R36346/P36442/S8,90/CT10 بیشتر بخوانید... لبنان|اولین واکنش سفیر آمریکا به ممنوع المصاحبه شدن لبنان| دستگیری عناصر خرابکار خارجی در بیروت وزیر کشور لبنان: طرف‌های خارجی پشت پرده آشوب‌های لبنان بودند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان سفیر آمریکا انجمن وکلای ملت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(1401/08/11)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است