Web Analytics Made Easy - Statcounter

قره داغی گفت: عنوان کتاب بسیار اهمیت دارد و موجبات توفیق کتاب در فروش و استقبال بیشتر می‌شود، در نتیجه در انتخاب نام شایسته برای کتاب کوشا باشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، عبدالحمید قره‌داغی به عنوان مدیر عامل انتشارت سوره مهر در نوبت عصر نخستین روز از سی‌وهشتمین نشست سراسری رؤسای مراکز استانی حوزه هنری که هفتم تیرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری کار خود را آغاز کرد، با ارائه گزارشی از آثار چاپ و منتشر شده سوره مهر از تولیدات استانی گفت: از 290 عنوان کتاب چاپ اول سوره مهر در سال گذشته 62 عنوان کتاب استانی است و 21 اثر نیز از تولیدات استانی تجدید چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب میانگین هر استان دو کتاب چاپ اول در سال است. همچنین میانگین تیراژ استانی به 110هزار عنوان کتاب در مجموع می‌رسد.

قره‌داغی در ادامه با تاکید بر اهمیت رعایت اصول حجم هر کتاب روی فروش و استقبال از آن و به ویژه ارزش سرمایه‌گذاری و صرف اقتصادی و تجاری آن گفت: کتاب‌های حجیم خیلی مورد استقبال مخاطب عموم قرار نمی‌گیرد. چرا که هم به لحاظ قیمتی برای مخاطب دشوار است و هم از حوصله آن خارج است. پس بهتر است آثاری که برای چاپ و انتشار به ما پیشنهاد می‌دهید از تعداد صفحات معقولی برخوردار باشد. به عنوان مثال بهترین تعداد صفحات هر اثر بین 300 الی 350 صفحه است.

مدیر عامل انتشارت سوره مهر همچنین با اشاره به نتیجه مثبت  نام‌گذاری مناسب برای کتاب‌های تولیدی گفت: عنوان کتاب بسیار اهمیت دارد و موجبات توفیق کتاب در فروش و استقبال بیشتر می‌شود، در نتیجه در انتخاب نام شایسته برای کتاب کوشا باشید. همچنین از انتخاب نام‌هایی که پیش از این مشابه معروفی دارد پرهیز کنید، چرا که از رشد و شکوفایی اثر تولیدی استان شما جلوگیری می‌کند.

قره‌داغی در ادامه ضمن تذکر به رؤسای مراکز استانی حوزه هنری برای نوع برخورد حرفه‌ای با ویرایش آثار ارسالی آنها از سوی سوره مهر گفت: خواهشمندم پس از ویراستاری ما و ارسال فایل نهایی برای شما جهت تایید نهایی از سوی نویسنده، لطفا در صورت مشاهده ایرادهای احتمالی از دست زدن به فایل ارسالی ما خودداری کنید و نکات مورد نظرتان را در یادداشتی جداگانه به ما برسانید.

وی دقت در اطلاعات نامه‌های درخواستی مراکز استانی به منظور پی‌گیری چاپ و انتشار آثار ارسالی خود هر استان را مهم دانست و گفت: مهمترین سندی که شما به ما در سوره مهر می‌دهید نامه‌ای است که برای پی‌گیری کتاب خود ارسال می‌کنید. نام کتاب، نیاز و یا عدم نیاز به ویرایش، وضعیت قرارداد شما با نویسنده را ذکر و ضمیمه آن کنید، تیراژ درخواستی خود را ذکر کنید و زیر 300 نسخه درخواست نکنید چرا که برای ما کمتر از 300 نسخه مقدور نیست.

مدیر عامل انتشارت سوره مهر همچنین در مورد کتاب‌های شعری که مراکز استانی برای انتشار ارسال می‌کنند گفت: کتاب اشعاری که برای ما ارسال می‌کنید باید تعداد شعر کافی داشته و از تعداد صفحات حداقل 80 صفحه برخوردار باشد.

وی افزود: فرم اطلاعات کتاب‌های ارسال شده شما برای درخواست چاپ و انتشار دقیق تهیه شود تا مشکلی پیش نیاید. به عنوان مثال هنگامی که شما متن مورد نظر نویسنده برای پشت جلد کتاب را در فرم خالی می‌گذارید، ممکن است موجب خطای همکاران ما در انتشارت شود و بخشی از متن یک کتاب دیگری پشت جلد آن کتاب چاپ شود. به این ترتیب چند هزار نسخه از آن کتاب با مشکلی جبران ناپذیر روبرو می‌شود.

قره‌داغی در پایان با تاکید بر عدم عجله مراکز استانی در انتشار کتاب‌هایشان گفت: صبور باشید تا کتاب پخته‌تر شود و در بازار نشر اوضاع مناسبتری به لحاظ فروش داشته باشد.

گفتنی است، سی‌وهشتمین نشست سالانه رؤسای مراکز استان‌های حوزه هنری ۷ تا ۹ تیرماه به میزبانی حوزه هنری مرکز در حال برگزاری است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه هنری مراکز استان عنوان کتاب سوره مهر قره داغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه نژاد صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در دو سطح ملی و استانی در هفت محور خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان خبر داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: اعطای جایزه ویژه جوانی جمعیت در محورهای تأثیرگذار و با دو حالت تقاضامحور و کشف محور در راستای تحقق اهداف قانون و اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزند آوری در جامعه در سطح ملی توسط ستاد ملی جمعیت و در سطح استانی توسط ستاد جوانی جمعیت استان انجام خواهد شد.

زنگنه نژاد خاطر نشان کرد: از جمله اهداف اهدای جایزه جوانی جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، بسترسازی مناسب برای هم افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی و برنامه ریزی برای ظرفیت‌های موجود و خلق فرصت‌های جدید برای رسیدن به موالید و ازدواج مطلوب در جامعه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر اهمیت نقش مؤثر رسانه‌ها در آفرینش تولیدات رسانه‌ای و هنری افزود: در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در بخش رسانه، اولویت معرفی رسانه‌های بومی و محلی فعال در عرصه جوانی جمعیت است.

زنگنه نژاد با اشاره به امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی یادآور شد: مهلت ثبت‌نام در سطح ملی تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی اعلام شده در این رویداد شرکت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و دبیر ستاد جوانی جمعیت مهلت شرکت در رویداد جایزه جوانی جمعیت در سطح استانی را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: متقاضیان عرصه‌های مختلف از طریق پیام رسان و با مراجعه یا تماس با دبیرخانه استانی می‌توانند در رویداد استانی شرکت کنند.

کد خبر 6094798

دیگر خبرها

  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت