Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@14:08:18 GMT

مجلس یازدهم اینستاگرام را فیلتر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۱۳۴۵

مجلس یازدهم اینستاگرام را فیلتر می‌کند؟

رویداد۲۴ احمد نادری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره این‌که در افکار عمومی مطرح می‌شود که مجلس یازدهم به دنبال فیلترینگ فضای مجازی به ویژه اینستاگرام است تا رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی گفت: بحث‌هایی که درباره فیلترینگ اینستاگرام و محدود کردن فضای مجازی مطرح می‌شود، نظراتی است که از بیرون مجلس اعمال می‌شود و این فضاسازی‌ها از سوی برخی افراد در خارج از مجلس رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بیشتر فضاسازی‌ها مشاهده می‌شود که رقبا در حال طرح‌ریزی آن هستند و می‌خواهند این مطالب را به اسم مجلس یازدهم به فضای رسانه‌ای و افکار عمومی جامعه قالب می‌کنند.

وی تاکید کرد: مجلس یازدهم هیچ‌گاه به دنبال فیلترینگ اینستاگرام نبوده و نیست، به هیچ عنوان به دنبال محدود کردن نبوده و نیست؛ امروز اولویت کشور و مردم، مسائل اقتصادی و معیشتی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم مشکلات بسیار زیادی به لحاظ معیشتی دارند و مجلس یازدهم تمام هم و غم خود را بر این خواهد گذاشت که آلام و درد مردم را کم کند.

وی افزود: مسائلی از این دست که مطرح می‌شود برای به حاشیه راندن مجلس است و از سوی رقبای ما مطرح می‌شود که در طی شش الی هفت سال گذشته مجلس و قوه مجریه دست‌شان بوده است و کاملاً هم در تأمین معیشت مردم شکست خورده‌اند.

نادری یادآور شد: در رفتاری که امروز دیده می‌شود، رویکردی نئولیبرایی وجود دارد که مشکلات و آلام مردم را زیاد کرده است؛ تمام مسائلی که امروز مردم دارند در واقع ادامه همان دیدگاهی است که از دولت آقای هاشمی شروع شد و تا دولت آقای روحانی ادامه‌دار شده است.

وی ادامه داد: این سیاست‌ها همگی شکست خورده است، مخصوصا در زمینه فساد این‌ها به فضاسازی علیه مجلس روی آورده‌اند و می‌خواهند خانه ملت را از آن رسالتی که بر دوش دارد، دور کنند و به سمت حاشیه‌ها ببرند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره این‌که درحالیکه تعدادی از نمایندگان می‌گویند به دنبال محدودسازی فضای مجازی نیستند، اما برخی دیگر از نمایندگان مجلس صحبت از این امر می‌کنند، این رفتار‌ها نشان‌دهنده چیست، عنوان کرد: ممکن است یک نفر در مجلس یک دیدگاهی را داشته باشد؛ مثلاً ممکن است منِ نادری که نماینده مجلس هستم، دیدگاهی داشته باشم، اما به این به معنای دیدگاه کل مجلس نیست.
بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: خدا کند اینستاگرام فیلتر شودوی ادامه داد: ممکن است هرکدام از نمایندگان یک دیدگاهی داشته باشند، اما دیدگاه یک نماینده با دیدگاه کل مجلس متفاوت است. در واقع دیدگاه‌های آقای نوروزی درباره اینستاگرام را هم باید اینگونه دید و این به معنای آن نیست که از دیدگاهی که یک عضو مجلس مطرح کرد، لزوماً کل نمایندگان تبعیت کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌های اقتصادی این مجلس برای رفع مشکلات معیشتی مردم، گفت: کمیسیون‌ها هفته قبل شکل گرفت، اما قبل از شکل‌گیری این کمیسیون‌ها جلساتی توسط نمایندگان درخصوص مسائل اقتصادی و معیشتی برگزار شد.

وی ادامه داد: از روزی هم که کمیسیون‌ها شکل گرفته به طور جدی جلسات ادامه پیدا کرده برای این‌که هم‌اندیشی شود و ببینیم چگونه باید مسائل و مشکلات اقتصادی را مرتفع کنیم. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مجلس یازدهم فیلترینگ مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مطرح می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دایره اعتراضات دانشجویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در چند دانشگاه آمریکا توسعه یافته و این در حالی است که این رژیم از این اعتراضات خشمگین بوده و ضمن یهود ستیزانه توصیف کردن آنها خواستار برخورد با چنین اقداماتی شده است.

در دانشگاه کلمبیای نیویورک دانشجویان همچنان به تحصن نامحدود خود در چادرهایی که از 8 روز گذشته برپا کرده‌اند ادامه می‌دهند، آنها این اقدام را در اعتراض به نسل کشی علیه ملت فلسطین انجام می‌دهند. البته مدیریت این دانشگاه به دانشجویان متحصن تنها 48 ساعت برای پایان دادن به تحصن خود در داخل حیاط دانشگاه مهلت داده است.

پلیس نیویورک روز جمعه در اقدامی غیر عادی بیش از 100 نفر از تظاهرات کنندگان در این تحصن را بازداشت کرد که خشم هیات علمی این دانشگاه را در پی داشت. این دانشجویان از تحصیل معلق شده و چادر آنها برچیده شد اما دانشجویان دیگری اقدام آنها را ادامه داده و تاکنون بیش از 100 چادر در حیاط این دانشگاه برپا شده است.

نعمت مینوش شفیق رئیس این دانشگاه دو روز قبل اعلام کرد: چادرها نگرانی‌هایی به وجود آورده و عبور و مرور در حیاط دانشگاه را مختل و فضایی متشنج ایجاد کرده است ... باید برای برچیدن چادرها اقدام شود.

معترضین تاکید دارند به اعتراضات خود تا کسب موافقت دانشگاه برای شفاف سازی سرمایه‌گذاری‌های مالی خود در حمایت از جنگ غزه و پایان دادن به این روند و بازگشت دانشجویان محروم از حضور در دانشگاه به دلیل مشارکت در این اعتراضات به تحصن خود ادامه می‌دهند.

در ایالت تگزاس نیز پلیس بیش از 10 دانشجوی معترض را در حیاط دانشگاه اوستن بازداشت کرد و نیروهای ضد شورش نیز برای متفرق کردن دیگر معترضان از باتوم و ضرب و شتم استفاده کردند. معترضان تهدید شده‌اند در صورت ادامه اعتراضات با اتهامات تجاوز به املاک غیر مواجه خواهند شد.

دانشجویان دانشگاه جنوب کالیفورنیا در لوس آنجلس نیز در جریان تلاش نیروهای پلیس برای برچیدن چادرهای اعتراضی در حیاط دانشگاه با آنها درگیر شده و تعدادی از آنها بازداشت شدند.

شبکه «ABC» آمریکا اعلام کرد دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه هاروارد چادرهایی برای نشان دادن اعتراض خود در حیاط این دانشگاه برپا کرده‌اند و مسئولان دانشگاه نیز به دنبال ساکت کردن آنها هستند چرا که علناً علیه اقدامات رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کنند.

همچنین روز گذشته نیز دانشگاه‌های براون در شهر پراویدنس، میشیگان در شهر آن آربور، موسسه فناوری ماساچوست در کمبریج و دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا در هومبولت، دانشگاه ییل، دانشگاه برکلی، دانشگاه نیویورک، دانشگاه واشنگتن، دانشگاه مریلند، دانشگاه نورث کالیفرنیا، دانشگاه تافتس، دانشگاه مینه‌سوتا، دانشگاه استنفورد، دانشگاه هیسوتن، دانشگاه رایس و دانشگاه پنسیلوانیا نیز شاهد برگزاری چنین اعتراضاتی بوده‌اند.

لازم به ذکر است نعمت شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا در معرض انتقادات شدیدی قرار گرفته به طوری که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و برخی از اعضای این مجلس تاکید کرده‌اند در صورتی که توانایی پایان دادن به این اعتراضات را ندارد باید از سمت خود کناره گیری کند.

جانسون تاکید کرد کنگره آمریکا در برابر تهدیداتی که دانشجویان یهودی را هدف قرار داده هرگز ساکت خواهند ماند.

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند