Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@12:06:15 GMT

لباس‌هایی که به بدنتان آسیب وارد می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۱۷۳۲

لباس‌هایی که به بدنتان آسیب وارد می‌کند

رویداد۲۴  اندازه لباس و کفش شما چقدر است؟. لباس و کفشى که هم اکنون بر تن دارید، چگونه است؛ این مسئله‏ کاملاً جدى و بهداشتى است.
افرادی که عادت دارند لباس یا کفش کوچک‏تر از اندازه واقعى خود انتخاب کنند و از پوشیدن لباس‏ هاى تنگ و چسبان خوششان مى ‏آید، با مشکل سلامتى روبه‏ رو و با اختلال خون‏ رسانى مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پوشیدن کفش تنگ
پوشیدن لباس‏هاى تنگ، به ویژه اگر ساعت‏ هاى طولانى بر تن باشند، تأثیر قابل توجهى بر خونرسانى اعضاى مختلف بدن و سیستم‏ هاى حیاتى مى‏ گذارد و در واقع بدن را با یک مشکل جدى روبه‏ رو مى‏‌کند.
وقتى که پوست به شدت تحت فشار قرار گیرد، مویرگ‏ هاى سطحى آن بسته و جریان خون در آن‌ها متوقف می شود، وقتى که مویرگ‏ ها نتوانند در سطح پوست، وظیفه خود را به درستى انجام دهند، پوست به عنوان وسیع ‏ترین عضو بدن انسان، دچار کم خونى و انباشتگى مواد دفعى و نوعى خفگى سلولى مى ‏شود.

این احساس خفگى و تنگى نفس در هنگام پوشیدن لباس‏هاى تنگ ملموس و محسوس است، چون مویرگ‏ ها که واسطه‏ هاى اصلى سرخ ‏رگ ‏ها و سیاه ‏رگ‏‌ها هستند به علت عبور نکردن صحیح و کامل خون از آن ها بسته شده و باعث نوعی انباشتگى خون در برخى اعضا و کمبود خون در برخى دیگر می شوند.

در این میان پوشیدن کفش تنگ هم اثرات مشابه و حتى بدترى دارد. پا‌ها که در علم طب و بهداشت، به عنوان «قلب دوم» انسان نامیده مى‏ شوند، در یک نقطه مهم و سوق ‏الجیشى در سیستم خون‏رسانى بدن قرار گرفته ‏اند. اگر پا‌ها تحت فشار دائمى و طولانى قرار گیرند، شاهد اثراتى مشابه نارسایى قلبى از نوع فشارى خواهیم بود. سیستم خون‏رسانى در نقطه تلاقى عروق مهم، با یک انسداد فشار مواجه خواهد شد و خستگى زودرس، احساس مشکل تنفسى، خستگى فکرى و در طولانى مدت، ضعف بینایى و آسیب‏هاى عروقى و عوارض قلبى بر جاى خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: این ۱۶ وسیله را بهتر است دست دوم بخرید


عوارض پوشیدن لباس تنگ
علاوه بر همه این ها، کفش و لباس تنگ، یک مشکل دیگر نیز ایجاد مى‌کند. شما به زودى متوجه خواهید شد که (تمرکز حواس) شما بسیار کاهش یافته است و این یک حقیقت است. لباس و کفش تنگ و نامناسب، به علت وارد شدن مداوم پیام‏ هاى عصبى از نواحى تحت فشار، از تمرکز فکرى شما خواهد کاست و به این دلیل و دلایل مهم پیشین، قدرت یادگیرى و توانایى ‏هاى مغزى و ذهنى شما را تحت تأثیر منفى قرار خواهد داد.
یک بار دیگر اندازه واقعى کفش و لباس خود را تعیین کنید و براى سلامت جسم و فکر خود، فقط از اندازه مناسب خود استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت سلامت خانواده پوشیدن لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس
  • تصاویر تجمع روحانیون قم در حمایت از «طرح نور» با لباس پلنگی جنگ
  • تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی (عکس)
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم