Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@15:15:12 GMT

همایش «نفس های سوخته» در سردشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۱۸۱۹

همایش «نفس های سوخته» در سردشت برگزار شد

فرماندار سردشت در آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، که به عنوان «نفس های سوخته» برگزار شد، گفت: تلاش می شود کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت در هفته دولت آماده بهره برداری شود.

به گزارش جماران، اقصی نخشی پور در این مراسم که شامگاه شنبه به دلیل شیوع بیماری کرونا با حضور شمار کمی از مسوولان و مصدومان شیمیایی این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، از این جنایت به عنوان سند حقانیت نظام اسلامی ایران و جنایتکاری آمریکا و ایادی آن یاد کرد و ادامه داد: با گذشت بیش از سه دهه از این جنایت شیمیایی رژیم بعثی، نه تنها فجایع ناشی از این فاجعه غم‌انگیز التیام نیافته است بلکه آثار مصیبت بار قصور و چشم‌پوشی عامدانه حامیان و پشتیبانان صدام در عرصه جنگ‌های نیابتی و تروریستی نظام سلطه و صهیونیسم، فجایع جدیدی را علیه بشریت و مردمان مظلوم این کشورها پدید آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت افزود: این کلینیک که تلاش می‌شود در هفته دولت آماده بهره برداری شود، گرچه نمی‌تواند همه نیازمندی‌های مصدومان شیمیایی را تامین کند اما بخش عمده‌ای از مشکلات آنها را رفع خواهد کرد.

دبیر انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت نیز در این مراسم اظهار داشت: سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح‌های شیمیایی در جهان می‌تواند صدای مظلومیت ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی باشد، صدایی که مظلومیت و ابعاد مختلف آن به گوش جهانیان نرسیده است.

رحیم واحدی فاجعه سردشت را حمله به انسانیت عنوان کرد و افزود: باید در سطح بین‌المللی توجه ویژه‌ای به این جنایت صورت گرفته و به گفته رهبر معظم انقلاب سردشت باید به نماد مظلومیت ایران در جهان تبدیل شود.

وی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که مصدومان شیمیایی با آن دست به گریبان هستند، اضافه کرد: مشکلات کمبود دارو، نبود کلینیک شبانه‌روزی و نابسامانی داروخانه این کلینیک همچنین دور بودن فاصله بیمارستان از شهر تنها گوشه کوچکی از مشکلات آنها است. 

در ادامه این مراسم از پدر یک شهید شیمیایی و یک جانباز ۷۰ درصد شیمیایی به نمایندگی از مصدومان شیمیایی این شهرستان قدردانی شد.

اخبار مرتبط پیام ظریف به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مصدومان شیمیایی شیمیایی سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدمحمد متولی دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با اعلام این مطلب گفت: چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی فردا دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز برگزار می‌شود، زیرا در زمان حیات و مسئولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

متولی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون بانو و آقا برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمام حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

او با اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش بیان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدای جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. نام این جایزه از نام عالم ربانی و استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمام طلاب و روحانیون شرکت‌کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ در صد اهدا می‌شود.

متولی در پایان با بیان اینکه امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان آیت‌الله رشاد به‌عنوان سخنران خواهیم بود، افزود: ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد