Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه یک سال پیش امیدوار بود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ میلادی، انتخابات محلی به محکم شدن جای پای حزب جوانش در شهر‌های بزرگ و مهم سراسر فرانسه از جمله پاریس کمک کند. اما اخیرا معاونین رئیس جمهور سطح این توقعات را پایین آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پاریس، پایتخت فرانسه آن ایدالگو، شهردار سوسیال کنونی این شهر در مسیر یک پیروزی راحت پس از کمپین سمبلیک ماکرون و حزب حاکمش موسوم به حزب "جمهوری به پیش" (LaREM) قرار دارد.

در همین حال انتظار می‌رود حزب "سبزها" نیز حتی در برخی مواقع در ائتلاف با حزب چپ‌گرا‌ها در شهرهایی، چون لیون، مارسی و بوردو موفق عمل کنند و بر جریانی که در انتخابات اروپایی سال ۲۰۱۹ میلادی به وجود آوردند، تکیه کنند. در شهر پرپینیان، حزب راست افراطی مارین لوپن ممکن است کنترل نخستین شهرش با جمعیتی بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر را به دست آورد.

فرانسه اواسط مارس سال جاری میلادی دور نخست انتخابات شهرداری‌ها را برگزار کرد؛ درست ۴۸ ساعت قبل از آنکه ماکرون یکی از جدی‌ترین قرنطینه‌ها و تعطیلی‌های اروپا را اعمال کند و همین امر باعث یک تاخیر طولانی در برگزاری دور دوم انتخابات شهرداری‌ها شد.

مکرون اعلام کرده که ریاست جمهوری‌اش را از نو برنامه‌ریزی خواهد کرد و ماه آتی برنامه مفصلی را برای دو سال پایانی دوره ریاست جمهوری‌اش ارائه خواهد کرد.

ترمیم کابینه دولت نیز به شدت انتظار می‌رود و بزرگترین سوال درباره آینده ادوار فیلیپ، نخست وزیر محبوب ماکرون مطرح است. فیلیپ در حال حاضر برای به دست آوردن پست قدیمی خود به عنوان شهردار لو آور تلاش می‌کند. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مکرون فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار