Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح مسکن مهر از سوی دولت نهم با توجه به پاسخگویی به نیاز مردم برای تامین مسکن در مناطق مختلف از جمله در شهرستان میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد شروع شد ،گویا واگذاری آن به قشر کم‌درآمد کمتر با نظارت همراه بود ، بعضی مالکان ساختمان‌ها در حال حاضر افرادی هستند که با وجود سرپناه ، واحدها را اجاره دادند و یا به حال خود رها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در این میان تعدادی از افراد هدف طرح با تحویل ساختمان‌های نیمه ساز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که رفع آنها تنها با کمک مالکان، دولت و خیران امکان پذیر است

ابتدا قرار بود، واحدهای مسکن مهر در بخش هایی از شهرهای ایران که امکانات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز، تلفن ،راه دسترسی ، فضای آموزشی و پارک درون محله ای دارد خصوصا در بافت قدیم ساخته شود ، با توجه به زمان بر بودن این کار به تصور دست اندرکاران امر با دستور مسقیم مسوولان وقت این واحدها در خارج از بافت قدیم طراحی و ساخته شد و چالش هایی را از لحاظ زیست محیطی، تامین فضای آموزشی و سایر زیرساخت ها برای مردم، مسوولان منطقه و نهادهای خدمات رسان ایجاد کرد.

مسوول فضای سبز یکی از شهرهای ایران در حاشیه نشستی در گفت و گو با خبرنگار وقت ایرنا تلویحا تایید کرد، با ساخت مسکن مهر در خارج از محدوده یاد شده یک چهارم به محدوده فضای سبز شهر افزوده شد در حالیکه آنها برای تامین آب فضای سبز موجود به دلیل کم آبی با مشکل مواجه بودند.  

     تشکیل هیات مدیره برای ساخت و ساز

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد با اشاره به اینکه برای تکمیل ساخت و ساز واحدها هیات مدیره تشکیل می‌شود ،گفت: برای  قسط بندی وام و جلوگیری از مشکل دیرکرد پرداخت وام ، هیات مدیره و مالکان به تحویل واحدهای نیمه‌ساز با پیشرفت فیزیکی موجود، به این کار رضایت دادند.

فرزین خادمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مالکان و اعضای هیات مدیره و هیات تسویه حساب از طریق اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مشکلات خود را پیگیری کنند، تصریح کرد:  با وجود این موضوع به رفع مشکلات آنها مانند آسفالت معابر ، روشنایی و فاضلاب توجه شده‌ است.

وی افزود: با شکایت ساکنان مسکن مهر به دلیل بوی بد فاضلاب شستشوی مخازن فاضلاب انجام شد.

این مسوول یادآور شد : رفع مشکلات محوطه و داخل آپارتمان‌ها  به عهده مالکان است که باید رفع آنها از طریق پرداخت شارژ ماهانه از سوی مالکان پیگیری شود.

انتخاب اعضای هیات تعاونی و هیات تسویه از سوی مالکان 

همچنین به گفته سید احمد علایی  رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی میبد اعضای هیات مدیره و هیات تسویه حساب از سوی مالکان عضو شرکت تعاونی انتخاب می‌شوند و برگزاری مجمع و موارد مرتبط که باید تحت  نظارت این اداره انجام شود، پیگیری شده‌ است.

وی با اشاره به منحل شدن تعاونی یادشده گفت : در حال حاضر هیات تسویه حساب باید مراحل تفکیک سندها و اخذ پایان کار ساختمان‌ها را که هزینه بر است از سوی مالکان که هیات تسویه هم از سوی آنها انتخاب می شوند ، باید هزینه ها را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: هیات مدیره و همچنین هیات تسویه حساب از سوی مالکان انتخاب شده اند و اعضا خود برای تسویه وام و جریمه نشدن رضایت شان را به تحویل ساختمان‌های نیمه تمام اعلام کردند.

این مسوول ادامه داد: نظارت بر ساخت و ساز مسکن مهر مربوط به اداره راه و شهرسازی است، سیستم فاضلاب آن از سوی اداره آب و فاضلاب راه‌اندازی شده است و تفکیک زمین و تشکیل مجامع را اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده دار بود.

وی یادآور شد: حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تفکیک و زیرسازی زمین مرحله سوم که شرکت تعاونی انجام داده و ساخت و سازی در آن صورت نگرفته است و در اجرای طرح مسکن ملی به اداره مسکن و شهرسازی واگذار شده است برای رفع مشکلات مرحله دوم این اداره باید جوابگو باشد.

مشکلات ساکنان مرحله ۲ مسکن مهر میبد

در این میان ساکنان مسکن مهر که بعضی از آنها ساختمان‌ها را اجاره کرده‌اند به همراه مالکان خواسته و یا ناخواسته با مشکلات و مسائل متعدی مواجه هستند که رفع آنها نیاز به صرف هزینه دارد و پرداخت آن از توان مالی ساکنان خارج است.

مصیب آقایی که نزدیک به ۱۸ ماه است در یکی از ساختمان‌های مرحله دوم مسکن مهر میبد سکونت دارد، از نبود آسانسور در ساختمان سه طبقه ، نبود آسفالت محوطه ، نبود حصارکشی در فاز دوم گلایه دارد.

وی افزود: هشت سال پیش برای تحویل یک واحد با پرداخت ۱۰ میلیون تومان که چهار میلیون تومان آن  تسهیلات بود، ثبت نام کرد و پیشرفت کار به مرحله سقف رسیده بود؛ واحد مورد نظر را تحویل گرفت.

آقایی ادامه داد: مراحل دیگر ساخت و نازک کاری را با هزینه شخصی انجام داد و درحال حاضر به دلیل وجود مشکلات مربوط به محوطه و آپارتمان و تاتوانی تهیه مسکن در بخش دیگری از شهر تنش هایی در زندگی او بروز کرد.

بخشی از آورده مالکان هزینه مرحله سوم مسکن مهر میبد شد

همچنین به گفته امیرحسین آجودانی یکی از مالکان واحدهای یادشده قرار بود ۱۰ میلیون وام در ارتباط با ساختمان مسکن مهر دریافت کنیم اما هیات مدیره ۲۷ میلیون تومان وام از این بابت دریافت کردند، هزینه کردن به عهده آنها بود و بعد ساختمان را نیمه‌ساز تحویل مالکان دادند.

وی  ادعا کرد: نیمی از پول مرحله دوم مسکن مهر یادشده صرف هزینه مرحله یک شد و حال ما با وجود این مشکلات و مسائل پیش‌آمده دیگر تمایلی به کمک برای محوطه سازی نداریم.

وی گفت: مسکن مهر قرار بود در سه مرحله (فاز) انجام شود و مدرک ۱۰۰ میلیون تومان هزینه خاکبرداری ، آب‌پاشی ، جدول‌گذاری و چندین بار غلتک زمین های فاز سه از محل آورده مالکان موجود است که قرار بوده هزینه انجام شده برای  فاز سه که به مسکن و شهرسازی داده ‌شده ، هزینه فاز ۲ شود.

آجودانی افزود: در اجرای طرح تعدیل قیمت ها ،هزینه مصالح که قبلا خریداری شده بود به نرخ سال ۹۶ و ۹۷ از سوی کارشناس دادگستری برآورد شد، این در حالی است که با آورده شخصی در زمان ثبت نام می‌توانستیم ساختمانی با امکانات کامل تحویل بگیریم.

همچنین امیررضا شریف از جانبازان میبدی گفت : اگر توان مالی داشتم در این ساختمان ها ساکن نمی شدم ، به عنوان جانباز توان از پله بالا رفتن را ندارم.

فاز ۲ مسکن مهر در کنار فاز یک در محدوده ای بدون امکانات رفاهی شهری قرار دارد و حال ساکنان آن دست یاری به سوی رسانه‌ها دراز کرده و رفع مشکلات خود را از آنها طلب می کنند.

به گفته آنها تمامی هزینه‌های ساختمان‌سازی را بعد از تحویل واحد که مرحله سفت کاری آن انجام شده‌ بود شخصا پرداخت و ساختمان را تکمیل کرده‌اند.

ساکنان این واحدها به دلیل نبود حصار کشی و نگهبان در محوطه آپارتمان ها همواره بیم سرقت اموال خود را دارند و به مشکل تردد افراد سالمند و دچار نقص عضو  در این واحدها اشاره می کنند.

آنها همچنین از بالا بودن هزینه نصب آسانسور گلایه دارند و با توجه به مشکات اقتصادی  تامین آن را از توان خود خارج می دانند .

مسکن مهر میبد با ۱۹۵ واحد ساختمانی به صورت آپارتمان بنا و شامل فاز یک و ۲ است.

خبرنگار ایرنا با اداره مسکن و شهرسازی میبد تماس گرفت، آنها پاسخی ندادند،

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد واقع شده‌است.

  

برچسب‌ها میبد یزد مسکن مهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد یزد مسکن مهر میبد یزد مسکن مهر هیات تسویه حساب سوی مالکان میلیون تومان هیات مدیره مسکن مهر رفع مشکلات ساختمان ها ساخت و ساز حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 

به گزارش جام جم  و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر، بشیر آتشی اظهارداشت: از آنجاکه براساس شیوه نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص واحد به متقاضیان در مرحله پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت و انعقاد قرار داد و واگذاری واحدها تا مرحله پایانی پروژه امکان پذیر نخواهد بود.    وی افزود: لذا هرگونه خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه واحدها مذکور بلحاظ عدم انقعاد قراردادهای فیمابین غیر قانونی است و اشخاصی که بدون سند رسمی اقدام به پیش فروشی ساختمان های در هر مرجع ثبتی و دفاتر املاک نمایند، نیز طبق ماده ۲۳ قانون پیش فروشی، آئین نامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن ممنوع و دارای تبعات حقوقی است.   مدیر حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید عالیشهر بیان کرد: نظر به اینکه بر اساس شیوه نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون انعقاد قرارداد واگذاری واحدهای فوق با متقاضیان صورت نپذیرفته است لذا خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی به منظور پیشگیری از تبعات آتی و طرح دعاوی متعدد در این بخش ممنوع و هر گونه معامله مربوط به واحدهای مذکور و ثبت رسمی آن ها در دفاتر رسمی و دفاتر املاک از نظر این شرکت ممنوع اعلام می شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول