Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:33:41 GMT

ابتلا به کرونا در استان اردبیل رشد فزاینده دارد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۲۷۵۷

ابتلا به کرونا در استان اردبیل رشد فزاینده دارد

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا و تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان با تاکید بر ضرورت رعایت موازین بهداشتی از طریق استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: در چند روز اخیر به علت بی توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی، مراجعه به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها با علائم کرونا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: موارد ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان روز به روز بیشتر می‌شود به طوری که بخش سه بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل که در اوایل امسال برای پذیرش بیماران فعال بود، دوباره در حال پذیرش بیماران کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با هشدار نسبت به ورود استان به وضعیت قرمز در ابتلای به کرونا در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی افزود: با ورود استان به مرحله قرمز کرونا، شرایط بحرانی اردیبهشت ماه دوباره تکرار خواهد شد و در پی آن، با استفاده از اختیارات قانونی، محدودیت‌های قبل دوباره به اجرا در خواهد آمد.

وی بیان کرد: اگر آمار بستری و موارد شناسایی مبتلایان افزایش یابد، برای ایمن‌سازی افراد دیگر، فعالیت بسیاری از اصناف و کسبه به حالت تعلیق درخواهد آمد و از ظرفیت سایر مراکز بیمارستانی خصوصی و دولتی استان در امر بستری و مدیریت درمان مبتلایان به کرونا استفاده خواهد شد.

حبیب زاده همچنین گفت: بیماری کرونا در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان بحران جدی ایجاد کرده و خسارت بی‌شمار جانی و مالی وارد کرده و معیشت و مناسبات اجتماعی مردم را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی بیان کرد: شواهد نشان می‍دهد که بیماری کرونا تا ۲ سال آینده ادامه خواهد شد و و در چنین وضعیتی، رعایت موازین بهداشتی، مردم باید به شرایط زندگی در شرایط کرونایی عادت کرده و الگوهای جدید زندگی در شرایط شیوع این بیماری را بپذیرند و به الزامات بهداشتی آن تن دهند.

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هفته پیش نیز با هشدار نسبت به افزایش تعداد بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اعلام کرد: با ادامه این روند، استان اردبیل به زودی وارد وضعیت قرمز می‌شود.

در یک هفته اخیر با بستری شدن روزانه ۱۳ نفر، تعداد بستری بیماران کرونایی در سطح استان اردبیل از ۱۰۰ نفر فراتر رفته و زنگ هشدار و خطر در این استان به صدا درآمده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، هنوز پیک اول بیماری در استان اردبیل طی نشده و تاکنون حدود ۱۷.۵ درصد جمعیت به این بیماری مبتلا شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هفته پیش تعداد افراد مبتلا به کرونای قطعی در سطح استان را چهار هزار و ۴۰۰ نفر و مجموع فوتی‌های قطعی کرونا در استان را نیز ۲۴۶ نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد