Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید ارزش بازار سرمایه از ۸۱۴ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایبنا، «حسین سلاح‌ورزی» صبح امروز (یکشنبه ۸ تیر) و در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در گزارشی در خصوص شرایط بازار سرمایه در سخنانی گفت: طی این مدت زمانی، ارزش بازار سرمایه از ۸۱۴ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاصله رمانی بین فروردین ۹۸ تا خرداد ۹۸ ارزش بازار سرمایه رشدی ۵۹۷ درصدی داشته است.

وی عمده‌ترین دلایل این رشد بی‌سابقه را ورود سیل نقدینگی به بورس و افزایش نرخ تورم و ارز عنوان کرد و افزود: هرچند در زمینه این رشد انتظارات تورمی و حمایت‌های دولتی و حاکمیتی از بورس از جمله معافیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز بی‌تاثیر نبوده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ورود نقدینگی حقیقی از فروردین ۹۸ تا پایان خرداد ۹۹ بیش از ۸۶ هزار میلیارد تومان بوده که تنها در پنج ماهه اخیر ۷۲ هزار میلیارد تومان از این رقم وارد بازار سرمایه شده است. عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: طی این مدت کدهای فعال بورس ۷۰ درصد افزایش یافته و در سه ماهه اول امسال ۴ میلیون کد جدید صادر شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در حالی که ثبت نام در سامانه سجام در فروردین ۹۸ حدود ۴۸ هزار نفر بوده، اما در پایان اردیبهشت امسال این رقم به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است. وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که برای استفاده از فرصت نقدینگی بورس، ورود شرکت‌های جدید تسهیل شود.

**تفاهم‌نامه جدید برای ایجاد پنجره واحد ورود در بورس

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد قرار است تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت اقتصاد، سازمان بورس و فرابورس امضا کنیم تا فرآیند ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه تسهیل شود. سلاح‌ورزی توضیح داد: شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه در این پنجره واحد ثبت نام کرده و در سریعترین زمان ممکن درخواست ورود آنها بررسی خواهد شد. امیدوار هستیم با افزایش عرضه، قدری از عطش موجود در بورس برطرف شده و افزایش شاخص کل کنترل شود.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: اصلی‌ترین گره درباره واگذاری سهام دولت، واگذاری مدیریت است و باید از طریق مدیریت پیمان امکان اداره مدیریت برای بخش خصوصی فراهم شود. نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: خواهان تشکیل صندوق-پروژه و قرار دادن ۸۰۰ میلیارد تومان طرح‌های نیمه تمام در بورس هستیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسین سلاح ورزی سلاح ورزی بازار سرمایه نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ارزش بازار سرمایه میلیارد تومان فروردین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد

به گزارش خبرنگار مهر بازار بورس امروز در اخرین روز معاملاتی هفته با افت ۳۹۰۱ واحد به کار خود پایان داد و شاخص کل به عدد ۲,۲۶۴,۹۲۴ رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز با ۴۲ واحد رشد به عدد ۷۵۰,۸۴۳ رسید.

از نمادهایی که امروز موجب افت شاخص کل شدند می‌توان به نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل و شستا اشاره کرد.

با کاهش حجم معاملات سهام و حق تقدم سهام به ۶.۵ میلیون برگه در بازار روز جاری، ارزش معاملات خرد رقم دو هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین حقیقی‌های بازار نیز روند خروج سرمایه از بازار را ادامه دادند تا خالص خروج پول حقیقی از بورس امروز به ۲۱۴ میلیارد تومان برسد.

در معاملات امروز نماد فن افزار بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۹۲ میلیارد تومان بود.

پس از فن افزار، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد کرومیت و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۵۵۴ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۶۴ سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد کرمان و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

در معاملات چهارشنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۲ درصدی به ۲۴۹ میلیارد تومان رسید.

کد خبر 6094265 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳