Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیجانی رئیس سازمان صمت قم با اشاره به اینکه سهمیه نهاده مرغداری های گرانفروش قم قطع می شود گفت:وقتی مرغداری ها نهاده دولتی دریافت می کنند باید در این شرایط با دولت و مردم همراهی کنند به همین خاطر در برخورد با مرغداران متخلف جدی هستیم و در این مدت چند پرونده برای مرغداران متخلف نیز تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم در گفتگو با خبرنگار   قم فردا اظهار داشت: بر بازار مرغ نظارت کاملی داریم به آقای پور میدانی رئیس جهادکشاورزی قم نیز نامه ای ارسال کردم تا مرغ های مرغداری های اعلام شده با قیمت تنظیم بازار به کشتارگاه ارسال شود و کشتارگاه هم بعد از اینکه حق و الزحمه خود را محاسبه کرد 14 تن را روانه بازار کند تا به قیمت حدود کیلویی 15 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیجانی خاطرنشان کرد: چند روز پیش قیمت مرغ زنده افزایش پیدا کرده بود بنابراین اعلام کردیم با گرانی مرغ در مرغداری ها برخورد خواهد شد زیرا همیشه مقصر مغازه دار مرغ فروش نیست زیرا مرغ فروش به عنوان یک خرده فروش  یک سود اندک 6 الی 7 درصدی دارد پس این گرانی از مبدا می باشد.

 سیجانی ادامه داد: مرغداری های مرغ زنده را به قیمت بالا و گران به کشتارگاه ها عرضه می کنند قم به اندازه کافی مرغداری دارد و مصرف کل استان را پوشش می دهد .

رئیس سازمان صمت قم در پاسخ به این سوال که آیا مرغداری های قم تخلف گرانفروشی دارند؟ گفت: بله حتی رئیس جهادکشاورزی قم به مرغداری ها اخطار داده است اگر مرغ زنده را به قیمت گران عرضه کنند نهاده دامی آنها متوقف خواهد شد و پرونده تشکیل شده و به تعریزات حکومتی ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه ریزی انجام شده در قم مرغ باید به قیمت 15 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد؟ گفت: این قیمت 15 هزار تومان 5 درصد بالا و پایین هم دارد که آن را هم تحمل می کنیم اما قیمت بیش از این قابل تحمل نخواهد بود و بررسی خواهد شد تا بازار به ثبات برسد.

سیجانی ادامه داد:نظارت بر قیمت مرغ از مبدا و مرغداری ها در حال انجام است وقتی که مرغداری ها مرغ را گران عرضه کننده به تبع آن قیمت در کشتارگاه افزایش پیدا می کند سپس هزینه حمل و نقل نیز محاسبه شده و در نهایت مرغ با قیمت بالاتری به مرغ فروشی ها می رسد اگر فقط به حلقه آخر نظارت کنیم هیچ فایده ای ندارد زیرا مقصر مرغداری است.

وی تصریح کرد: توسط دولت به مرغداری ها نهاده دامی 4200 تومانی داده می شود وقتی مرغداری ها نهاده دولتی دریافت می کنند باید در این شرایط با دولت و مردم همراهی کنند به همین خاطر در برخورد با مرغداران متخلف جدی هستیم و در این مدت چند پرونده برای مرغداران متخلف نیز تشکیل شده است نظارت بر مرغداری ها و کشتارگاه ها افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرغداران متخلف مرغداری ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی ابتدا با اشاره به وضعیت نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: تعداد نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور کم است که مقرر شده تا پس از درخواست کتبی سازمان از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه و مکاتبات با رئیس جمهور پیگیری شود.

  نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور در زمینه منابع مالی نیز با کمبود‌هایی مواجه است، ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی نیز کم است که از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست شده تا این آزمایشگاه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.   اعظمی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ میلیارد دز واکسن دامی وارد کشور می‌شود که مغایر اهداف دولت و برنامه هفتم توسعه است که بر اساس آن باید در این زمینه به خودکفایی ۷۰ درصدی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان به حوزه تولید واکسن‌های دامی ورود کنند.   وی با بیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پذیرفت تا از واردات واکسن‌هایی که مشابه تولید داخل آن بتواند تمامی آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارد جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها مجوز واردات دام زنده را دریافت کرده‌اند که باید سازمان دامپزشکی محموله‌های وارداتی آنها را تحت نظر داشته باشد، زیرا ممکن است با خود برخی بیماری‌ها را وارد کشور کنند.   اعظمی با اشاره به اینکه باید غرامت دام‌های آلوده و بیماری که بر اساس نظر سازمان دامپزشکی معدوم می‌شوند پرداخت شود، ادامه داد: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر شتر، بیش از ۲ هزار راس دام سنگین و همچنین دام سبک وجود دارد و با توجه به محرومیت منطقه، مطالبه اینجانب از رئیس سازمان دامپزشکی این بوده که بخشی از واکسن مورد نیاز این منطقه همچنان به صورت رایگان توزیع شود که مقرر شد این روند ادامه داشته باشد.   عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیلی بالا بودن قیمت واکسن، برخی از دامداران اقدام به واکسیناسیون نکنند و این مسئله موجب فراگیری برخی بیماری‌های دامی با خسارت بالا شود که رئیس سازمان دامپزشکی موافقت کرده در این زمینه مساعدت کند.

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی