Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا افشار روز یکشنبه در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان افزود: از هفتم تیرماه اختیار ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا به استانها واگذار شده تا هراستان طبق شرایط و حسب صلاحدید مسوولان استانی، اقدام‌های لازم را انجام دهند.
وی در مورد رعایت فاصله گذاری و تعطیلی کسب و کار برای کنترل بیماری کرونا گفت :وزارت بهداشت و دولت با تعطیلی کسب و کار به دلیل اینکه  تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد موافق نیستند ولی بحث فاصله گذاری اجتماعی و الزام مردم به استفاده از ماسک باید در جامعه نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشار جلوگیری از تجمع‌ها همچون عزاداری وجشن‌های عروسی در شهرهایی با وضعیت قرمز را مورد تاکید قرارداد و افزود:ما باید یاد بگیریم و عادت کنیم تا زمانی که این ویروس در جامعه است فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و با ماسک زندگی کنیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم ، تا زمانی که واکسن و دارویی برای کرونا ساخته نشود این بیماری کماکان خطرناک است.
نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اجرایی بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان در ادامه افزود: کرونا می‌تواند وحشی و از کنترل خارج شود  ولی با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به طور قطع کاهش پیدا می‌کند.

افشار در ادامه پتانسیل‌ها و ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی در مبارزه با بیماری کرونا  اشاره کرد و گفت:اگر همراهی سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت در مهار کرونا نبود دانشگاه‌های علوم پزشکی دچار بحران می شد  ولی این سازمان تمام قد و با توان مالی خودش پای کار آمد و به هیچ عنوان منتظر کمک وزارت خانه نماند.
وی با ابلاغ سلام دکتر نمکی وزیربهداشت به مردم خوزستان و تشکر از زحمات و خدمات جامعه پزشکی به خصوص مدیران و کادر درمان تامین اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد : سازمان تامین اجتماعی به عنوان دومین تولید کننده درمان ، از زمان شروع بحران کرونا در کشور، هماهنگ و هم پا و در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت و با بسیج  همه امکانات ، مراکز درمانی اش را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد و به کمک وزارت بهداشت آمد و در کنار دانشگاه به بیماران مبتلا به کرونا خدمت می‌کند.
افشار افزود:در خوزستان هم طبیعتاً با افزایش شیوع بیماری کرونا ظرفیت‌های بستری بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی به علت محدودیت و تعداد زیاد بیماران در حال اشباع بود ، بنا به  شرایطی که حاکم بود از سازمان تامین اجتماعی درخواست کمک شد و این سازمان در ابتدا بیمارستان هیات امنایی  میلاد اهواز را برای بیماران کرونایی درنظر گرفت و  بعد که تعداد بیماران افزایش پیدا کرد بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز که بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی در استان است نیز در اختیار دانشگاه قرار گرفت و به عنوان سانتر کرونا انتخاب و تا الان مختص بیماران کرونایی  به صورت شبانه روزی در خدمت مردم است.
وی اظهار داشت:به عنوان نماینده وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،  از مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان به‌خصوص بیمارستان های امیرالمومنین (ع) ، میلاد ، ۱۷شهریورآبادان و امام موسی کاظم (ع)  ماهشهر که پا به پای دانشگاه علوم پزشکی مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند تقدیرمی‌کنم و امیدوارم که این همکاری ادامه پیدا کند وبحران کرونا  که در خوزستان به نقطه کنترل رسیده به‌‎زودی ریشه کن شود.
نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور اجرایی بیماری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان بر کمک های دولت به درمان سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت : نگاه دولت در خصوص اختصاص کمک‌ها و تجهیز وتقویت بیمارستانها و بالابردن انگیزه کارکنان ، نگاهی مثبت است و تبعیضی بین مراکز دانشگاهی و تامین اجتماعی نیست.  
افشار در ادامه افزود: کسی فکر نمی کرد که سیستم درمان کشور ما بتواند از پس این کار بزرگ  برآید ، خیلی از کشورهای دنیا دچار بحران شدند آنهایی که زیرساخت‌ها و منابع مالی قوی تری داشتند دچار بحران شدند و مدتی طول کشید تا از این شوک وسرگیجه درآیند ولی  سیستم ما جهادی عمل کرد و الگو شد .
وی نحوه تعامل وزارت بهداشت با سازمان تامین اجتماعی خیلی خوب توصیف کرد و افزود: در دوره وزارت دکتر نمکی  تعاملات و هماهنگی‌ها خیلی بهترشده و برای اولین بار در وزارت بهداشت ، وزیر مشاور بیمه ای دارد و این نشان می دهد نگاه به بیمه‌ها به خصوص بیمه تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر و دومین تولید کننده درمان مثبت و مهم است.
این مقام ارشد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به سختی کار کادر درمان  و آمار بالای مراجعان به مراکز درمانی تامین اجتماعی و به منظور جبران بخشی از زحمات پرسنل و ارتقای انگیزه کاری کارکنان ، خواستار توجه مسوولان سازمان تامین اجتماعی نسبت به افزایش دریافتی و بالابردن مزایای تشویقی و انگیزشی آنان شد.

دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان نیز در این دیدار با بیان اینکه بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی امیرالمومنین (ع ) اهواز به عنوان سانتر کرونا انتخاب شده و همه فعالیت درمانی این بیمارستان به  بیماران کرونایی اختصاص دارد افزود: درمانگاههای ایذه ، رامهرمز ، شهید نریمی و امام حسین (ع ) اهواز نیز به عنوان مرکز غربالگری کرونا انتخاب و شده و در این زمینه فعال هستند.
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه بعداز بیمارستان امیرالمومنین (ع) و میلاد اهواز ، بیمارستان‌های  ۱۷شهریورآبادان ، شهید مصطفی خمینی بهبهان،امام موسی کاظم (ع) ماهشهر و شفای مسجدسلیمان  نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفتند و باهمه امکانات و توانمندی و بضاعت خود ، درامردرمان بیماران کرونایی و مبارزه وپیشگیری از این بیماری وارد عمل شده اند.
به گزارش ایرنا شیوع ویروس کووید ۱۹ از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون همه ابعاد و بخش های اقتصادی ، اجتماعی ، آموزشی کشور و سایر کشورهای جهان را تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا درمان تامین اجتماعی خوزستان سازمان تامین اجتماعی درمان و آموزش پزشکی بیماران کرونایی بیماری کرونا وزارت بهداشت وزیر بهداشت فاصله گذاری علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران

محمد غلام نژاد، مدیر کل بیمه سلامت استان تهران به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج گفت: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت‌های این صندوق بوده و لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل: تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماری دیالیزی (دیالیز خون و صفاقی)، موکوپولی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های ام اس‌ای، سپتیک، فیبروزیس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضاء (شامل: سلول‌های بنیادی خون ساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی است.

وی افزود: به منظور بهره مندی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از مزایای این صندوق، برخورداری ایشان از پوشش بیمه پایه یک سازمان بیمه گر پایه الزامی است (به عنوان مثال: سازمان بیمه سلامت ایران / سازمان تامین اجتماعی) بیماران مشمول می‌بایست نسبت به ثبت درخواست حمایت و ثبت درخواست بیماران خاص و صعب العلاج با مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس‌های ذیل اقدام نمایند.

غلام نژاد اظهار کرد: بیماران جهت بهره مندی از سهم صندوق بیماران و صعب العلاج می‌بایست در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت نشان دار شوند. در صورتیکه بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه وزارت بهداشت (RDA) ثبت می‌شوند و بیمار درآن سامانه‌ها دارای پرونده باشد نشان به صورت خودکار به فرد منتسب می‌شود. بیماران برای درخواست ثبت نشان می‌توانند وارد سامانه شهروندی شوند. لیست بیماری‌های که در سامانه RDA وزارت بهداشت وجود دارد و از طریق سامانه شهروندی به بیماران منتسب می‌شود شامل: بیماران هموفیلی – تالاسمی – ام اس – سیستیک فیبروزیس- بال پروانه‌ای – اس ام‌ای (SMA) و اوتیسم است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: در خصوص بیماری‌های که در حال حاضر امکان ثبت و نشان دار شدن در سامانه‌های وزارت بهداشت ندارد در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت می‌گیرد. در این خصوص بیماران پس از مراجعه به شعب اداره کل بیمه سلامت استان یا ناظر مستقر در بیمارستان یا توسط نمایندگان بیمه مستقر در داروخانه‌های سطح شهر مانند: ۱۳ آبان، هلال احمر مرکزی و ۲۹ فروردین و همچنین با ثبت درخواست در سامانه شهروندی پس از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط، نشان بیماری را منتسب می‌کنند.

همچنین به صورت غیر حضوری در هنگام تشکیل پرونده دارویی از طریق سامانه تایید برخط دارویی استان تهران نشان بیماری قابل انتساب می‌باشد.

پس از انتساب نشان بیمار از سهم صندوق با مراجعه به مراکز طرف قرارداد بهره مند می‌شوند. تاکنون در استان تهران ۱۸۳.۷۴۶ بیمه شده نشان دار شده اند که بیشترین آن مربوط به بیماری‌های دیابت نوع ۲، سرطان و پرفشاری خون می‌باشد.

از این تعداد ۱۰۷ بیماری ۵۳ بیماری دارای بسته خدمات تعریف شده از سوی وزارت بهداشت می‌باشند که در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت قرار گرفته و سهم آن خدمت توسط بیمه شده قابل بهره برداری می‌باشد.

در صورتیکه بسته خدمتی بیماری صعب العلاج از سوی وزارت بهداشت تعریف نشده باشد بیماران می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات به دفاتر پیشخوان منتخب یا شعب اداره کل در شهر تهران و ادارات شهرستانی تابعه با رعایت ضوابط از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است در استان تهران تا کنون ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج کمک شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین