Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته بود که «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز پویش مردمی استفاده از ماسک با هشتگ #من_ماسک_می‌زنم خبر داد.

به گفته لاری، بهترین کاری که مردم می توانند در این شرایط انجام دهند استفاده از ماسک است در این راستا پویش استفاده از ماسک راه‌اندازی شده تا مردم را به زدن ماسک تشویق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: به مردم توصیه می‌کنیم که همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. سالمندان، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و خانم‌های باردار تا حد امکان از منازل خارج نشوند.

با توجه به اینکه مطابق آمارها استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بیشترین موارد ابتلا و بستری به کووید ۱۹ را داشته و در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند، تهیه و در دسترس بودن اقلام بهداشتی مقابله با کرونا اهمیت ویژه ای می‌یابد.

در گزارش پیش‌رو به آخرین آمارهای تولید انواع این اقلام بهداشتی می‌پردازیم.

تولید بیش از ۷۹.۷ میلیون عدد ماسک سه لایه در کشور

گزارش وضعیت میزان تولیدات روزانه ثبت شده محصولات بهداشتی مقابله با کرونا در سامانه بهین‌یاب از ابتدای اسفندماه پارسال تا تاریخ دوم تیرماه جاری (۱۲۵ روز) حاکی است در این مدت ۷۹ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۴۰۳ عدد ماسک سه لایه در کشور تولید شده که این مقدار تولید توسط ۴۱ واحد تولیدی انجام شده است.

تولید ماسک کاسه‌ای فیلتر دار پزشکی (N۹۵) در این مدت چهار میلیون و ۷۷ هزار و ۱۱۴ عدد بوده که توسط ۶ واحد تولیدی به انجام رسید.

تولید ۳۸۸ میلیون دستکش جراحی و معاینه

در ۱۲۵ روزه یاد شده، چهار واحد تولیدی، ۶ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۹۰۰ جفت دستکش جراحی، چهار واحد تعداد ۳۸۱ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۷۰۵ عدد دستکش معاینه تولید کردند؛ ۱۵۴ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۸۹۱ عدد دستکش یک بار مصرف پلاستیکی نیز توسط ۱۲ واحد دیگر تولید شد.

تولید یک میلیون و ۵۳ هزار و ۳۱۲ عدد لباس یک‌سره توسط ۱۹ شرکت، ۸۵۲ هزار و ۱۶ عدد شیلد صورت پزشکی توسط دو شرکت، ۳۰ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۶۸۴ لیتر الکل (اتانول) طبی توسط ۳۳ شرکت، یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۷۳ کیلوگرم ضدعفونی کننده اشیا (به جز آب ژاول) توسط ۲۵ شرکت و تولید ۱۹ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۴۱ کیلوگرم ژل و محلول ضدعفونی کننده دست توسط ۱۷۷ شرکت، از دیگر آمارهای قابل اشاره در این مدت است.

برپایه این گزارش، در این مدت ۸۹ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۵۳۸ عدد پد الکلی توسط ۲۰ شرکت، پنج میلیون و ۶۲۰ هزار و ۳۷۴ کیلوگرم مایع دستشویی توسط ۳۰ شرکت و ۱۲ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۳ کیلوگرم صابون جامد توسط ۱۴ شرکت تولید شد.

روند رو به افزایش تولید کیت تشخیص و ونتیلاتور

در مدت یاد شده دو شرکت موفق به تولید ۳۵ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۵۹۲ عدد قرص هیدروکسی کلروکین سولفات شدند، همچنین ۱۰ شرکت ۴۷۱ هزار و ۷۶۴ عدد گان لمینت شده، یک شرکت یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۶۹۸ کیلوگرم پارچه ترکیبی «اسپان باند» و «ملت بلون»، دو شرکت ۵۷۳ دستگاه ونتیلاتور بخش مراقبت های ویژه، یک شرکت ۶ هزار و ۴۰۵ عدد کیت تشخیص سرولوژی IgG و یک شرکت ۱۱ هزار و ۲۹۱ عدد کیت تشخیص سرولوژی IgM تولید کردند.

تولید پنج میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۴۵ کیلوگرم پارچه اسپان باند توسط ۱۰ شرکت، ۲۵۰ هزار و ۹۹ کیلوگرم پارچه ملت بلون توسط سه شرکت و ۳۹۴ هزار و ۱۴۲ کیلوگرم پارچه اسپانلس توسط دو شرکت از دیگر آمارهای مدت ۱۲۵ روز یاد شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود: شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور سهم مهمی دارند و با کمک و ظرفیت این شرکت ها و صنعتگران توانستیم ظرف دو ماه در مورد اقلام بهداشتی مثل ماسک و لوازم بهداشتی و حفاظتی از مصرف کننده به صادرکننده تبدیل شویم. این افتخار بزرگ در زمان تحریم و اپیدمی کووید۱۹ رقم خورد و کشور را از یک واردکننده به یک صادرکننده مهم در سطح منطقه تبدیل کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک ویروس کرونا ماسک کیلوگرم پارچه دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد

با مساعدت اعضای هیات مدیره یکی از بانک‌ها اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد.

به گزارش خبرنگار استان‎ها خبرگزاری دانشجو،با مساعدت مدیر عامل و هیات مدیره یکی از بانک ها، یک دستگاه ویلچر برقی، تخت بیمارسانی برقی، یک دستگاه پردازشگر و مانیتور برای این خانواده برای رفع مشکلات این خانواده خریداری شد. 

 

بنا به این گزارش این قلام با حضور مدیر کل بهزیستی و مدیر شعب بانک رفاه استان کهگیلویه و بویراحمد به این خانواده یاسوجی تحویل شد. 

 

شایان ذکر است همه اعضای این خانواده شامل پدر، مادر، دو برادر و خواهر به ترتیب به بیماری‌های ضربه مغزی، سرطان سینه، قطع نخاع و بیماری نادر سخت درمان پوستی و سرطان تیروئید مبتلا هستند. 

 

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید