Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن وکلا در جنبش حزب‌الله لبنان از حکم منع سفیر آمریکا از مصاحبه با رسانه‌ها استقبال کرد

قدس آنلاین: «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان به دلیل ادامه اظهارات فتنه انگیز خود در لبنان طی یک حکم قضایی، از مصاحبه با رسانه‌ها در لبنان منع شد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، انجمن وکلا در جنبش حزب‌الله لبنان از صدور این حکم قضایی قدردانی کرد و گفت، این حکم قضایی برحق بیانگر خواست ملت لبنان در تمام طیف‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن وکلا در بیانیه خود «اهانت‌ها و مداخلات وقیحانه» سفیر آمریکا در لبنان که در اظهارات اخیر خود عرف‌ها در روابط دیپلماتیک را که مورد حمایت کنوانسیون وین است، زیر پا گذاشت، محکوم کرد و گفت، وی «توصیف‌های کینه‌توزانه‌ای» نسبت به دولت لبنان روا داشته که تجاوزی آشکار به حاکمیت لبنان و دخالت در امور داخلی آن محسوب می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده: این سفیر با اظهارات خود تأکید کرد محاصره غیر انسانی کشورش علیه ملت لبنان و دیگر ملت‌های منطقه بر اساس قانون بین‌الملل، جنایتی ضد انسانی است و این اظهارات در تناقض با بند اول ماده 41 توافقنامه وین است که در آن دیپلمات‌ها ملزم می‌شوند به قوانین کشوری که در آن حضور دارند، احترام بگذارند و در امور داخلی ان دخالت نکنند.

انجمن وکلا تأکید کرد: اینکه دوروتی شیا حزب‌الله و مقاومتش را تروریستی خوانده اهانت و تجاوز به ملت لبنان، شهدا، مجروحان و قربانیان آن است که همه به خاطر (مقابله با ) سیاست‌ها و حمایت بی انتهای آمریکا از تجاوز صهیونیستی به لبنان، فلسطین و تمام کشورهای عربی با سلاح، تجهیزات، پول و رسانه بوده است. آنچه این وزیر انجام داده یک عذرخواهی رسمی از ملت لبنان را می‌طلبد.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان: از سفیر آمریکا عذرخواهی نکرده‌ایم

شیا دیروز در اظهارات تلویزیونی مدعی شد به خاطر دستور قضایی مذکور یک عذرخواهی رسمی از دولت لبنان دریافت کرده است.

«منال عبدالصمد» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در گفت‌وگو با شبکه لبنانی «الجدید» این اظهارات شیا را تکذیب کرد.

وی گفت، با «حسان دیاب» نخست‌وزیر و دیگر وزرای دولت تماس گرفته و مشخص شده هیچ کسی در دولت عذرخواهی نکرده و دولت به دستگاه قضایی احترام می‌گذارد.

حکم قضایی مذکور پس از آن صادر شد که شیا جمعه گذشته در اظهاراتی مدعی شد، حزب‌الله یک دولت دیگر در داخل دولت فعلی لبنان به وجود آورده است .

وی سپس ادعا کرد: میلیاردها دلار به جای اینکه به خزانه دولت وارد شد به سمت «دُوَیلة» (دولت کوچک) حزب‌الله می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سفیر آمریکا در لبنان حزب الله لبنان سفیر آمریکا انجمن وکلا ملت لبنان حکم قضایی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب