Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: این سازمان در تلاش برای برگزاری نشستی با حضور اعضای کمیته چهارجانبه بین‌المللی و مسئولان فلسطین و رژیم صهیونیستی بدون هیچ پیش شرطی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «آنتونیو گوترش»  دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگو با روزنامه «فیگارو» فرانسه اعلام کرد: هدف از برگزاری این نشست، فراهم کردن زمینه برای طرف‌های ذی‌ربط جهت اعلام مواضع خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گوترش افزود: بدون تردید سازمان ملل الحاق کرانه باختری را نقض صریح قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه و جهان می‌داند.

 

وی همچنین تصریح کرد: این طرح مانعی بر سر راه راهکار تشکیل دو کشور؛ به عنوان تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی خواهد بود.

 

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تصمیم دارد از ابتدای ماه جولای طرح الحاق بخش هایی از کرانه باختری را به اجرا بگذارد.

 

طرف های شریک در ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی بر سر شیوه و زمان اجرای این طرح با هم اختلاف نظر دارند.

 

در حالی که نتانیاهو و حزب لیکود بر اجرای این طرح در زمان فعلی اصرار دارند، ائتلاف آبی سفید به رهبری «بنی گانتز» وزیر جنگ کنونی و نخست وزیر کشیک خواستار تعویق زمان اجرای این طرح و اجرای مرحله ای و تدریجی آن هستند.

 

دولت آمریکا نیز اعلام کرده است که منتظر است رژیم صهیونیستی اختلافات خود را حل کرده و موضعی واحد و شفاف در خصوص طرح الحاق کرانه باختری اتخاذ کنند تا کاخ سفید هم موضع نهایی خود را در این باره اعلام کند. آمریکایی ها حمایت از این طرح را مشروط به حصول توافقی داخلی بین مسئولان رژیم صهیونیستی بر سر طرح مذکور کرده اند.

 

واکنش جامعه بین الملل

در حالی رژیم صهیونیستی همچنان بر اجرای این طرح اشغالگرانه و توسعه طلبانه اصرار دارد که جامعه جهانی از جمله اروپا این طرح را نقض صریح قوانین بین المللی خوانده و تاکید کرده است: امکان دارد در صورت اجرای آن، رژیم صهیونیستی مورد تحریم قرار گیرد و بسیاری از کشورهای اروپایی در واکنش به این اقدام کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

 

«آوی برکوویچ» فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز برای بررسی این طرح وارد فلسطین اشغالی شده است.

 

این سفر در آستانه اجرای طرح الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

 

در این سفر «اسکات فیث» عضو کمیته مشترک نقشه‌برداری اسرائیلی ـ آمریکایی نیز برکوویچ را همراهی می‌کند.

 

روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» تاکید کرد: سفر این هیئت آمریکایی به فلسطین اشغالی به این معنا است که دولت آمریکا قصد دارد به وعده خود وفا کند و از اجرای طرح الحاق کرانه باختری حمایت کند.

 

این روزنامه اعلام کرد: این هیئت قرار است دیدارها و گفتگوهایی با بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز در رابطه با شیوه اجرای طرح الحاق کرانه باختری داشته باشد.

 

واکنش گروه های فلسطینی

 

گروه های مقاومت فلسطین نیز تهدید کرده اند که اجازه اجرای این توطئه آمریکایی - صهیونیستی را نخواهند داد.

 

برخی منابع در مقاومت فلسطین فاش کردند: شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین در حال انجام تدابیر و اقداماتی میدانی جهت آمادگی برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری هستند.

 

این منابع تاکید کردند که فرماندهان ارشد مقاومت به شاخه‌های نظامی خود ابلاغ کرده‌اند خود را کاملا برای مقابله با این طرح و تغییر معادلات با دشمن صهیونیستی در صورت آغاز اجرای آن آماده کنند.

 

گردان های قسام نیز اخیرا این طرح را اعلان جنگ علیه ملت فلسطین خوانده و رژیم صهیونیستی را به شدت نسبت به اجرای آن و عواقب ناگوار آن برای این رژیم برحذر داشت.

 

گروه های فلسطینی طی روزهای گذشته دیدارهایی را به منظور هماهنگی و اتخاذ موضعی واحد در قبال این اقدام رژیم صهیونیستی برگزار کرده و تاکید کردند که گروه‌های مقاومت در چارچوب اتاق عملیات مشترک مقاومت به طرح الحاق کرانه باختری پاسخ خواهند داد.

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: گوترش رژیم صهیونیستی فلسطین طرح الحاق کرانه باختری رژیم صهیونیستی اجرای این طرح سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • مأموریت دشوار بلینکن
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند