Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور که از طریق ویدئوکیک برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که امروز در چهارمین ایستگاه قطار اهداف شبکه ملی اطلاعات در خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی هستم و امروز در جمع خانواده وزارت ارتباطات به افتتاح مرکز داده‌ای شبکه ملی اطلاعات می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه‌گذاری پروژه مرکز داده‌ها را شرکت همراه اول برعهده گرفته است.

آذری‌جهرمی گفت: همراه اول بزرگ ترین اپراتور خاورمیانه است و وسیع ترین پوشش شبکه ارتباطی کشور را دارد. بارها گفته شده که همراه اول بزرگ ترین بنگاه اقتصادی مانند لوکوموتیوی است که سایر بنگاه های اقتصادی دیجیتال را به حرکت در می آورد.

وی در ادامه بیان کرد: این نقل و انتقالات مرکز داده‌ها به شمال و شمال غرب کشور، باعث فراگیری داده‌های نقاط شمالی و شمال غربی کشور است. همچنین دستور رهبر معظم انقلاب برای تکمیل برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات در اولویت قرار گرفته و اقدامات شروع شده است و هشت بخش دیگر را برای سرویس‌دهی خدمات دیجیتال تا پایان سال در نظر گرفته‌ایم.

آذری جهرمی افزود: با همه تنگناهای اقتصادی که داشتیم، شرکت زیرساخت سرمایه چشمگیری را به میان گذاشته است و طبق یک برنامه‌ریزی دقیق تا پایان سال پیش خواهیم رفت.

وی از افتتاح مرکز داده‌ها خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده دیگر مرکز داده‌ها، مرکز داده‌های اقماری شماره سه افتتاح خواهد شد. همچنین طی تا ماه‌های آینده در چند نقطه دیگر تهران دکل‌های 5G نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری روی نسل آینده در حوزه کودک و نوجوان صورت گیرد، گفت: همراه اول برای حمایت از تولیدکنندگان این حوزه استفاده کنند، چرا که امروزه کودکان و نوجوانان ما مجبور هستند برای آموزش وارد دنیای مجازی شوند و با این فضا در ارتباط هستند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه درب‌های همراه اول آنچنان که باید به روی تولیدکنندگان باز نیست، گفت: اگر شما مسیر را برای تولیدکنندگان باز کنید، سهم خود شما هم بیشتر خواهد شد و اگر ترافیک شبکه بالا رود، خیلی سریع‌تر به اهدافتان خواهید رسید.

آذری جهرمی با تقدیر از نهادهایی چون مجلس شورای اسلامی، شورای عالی فضای مجازی و پلیس فتا، گفت: دیروز در تماسی با پلیس فتا متوجه شدم که خوشبختانه میزان شکایت مردم 20درصد کاهش یافته است، چرا که رمز پویا اجرا شد. البته بسیاری از دوستان جرایم فضای مجازی را به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی سوق می‌دهند، اما نباید تکلیف مشکل کشور را با پیام‌رسان‌های داخلی حل کنیم. در واقع پیشگیری از جرایم به اصلاح رویه نیاز دارد که ان‌شالله در مجلس جدید پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به حواشی پیش آمده از حضورش در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس جای گفت‌وگو است و نمایندگان مطالباتی دارند که وزرا باید پاسخگو باشند. در واقع تا جایی که گفت‌وگو وجود دارد نباید نگران بود و اینکه از حواشی فضای مجازی دو قطبی درست کنیم امر صحیحی نیست و باید برای رسیدن به موضع اصلی با هم پیش برویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: ما نگرانی‌های اخلاقی جامعه و نگرانی فرهنگی جامعه و بحران هویت را رد نمی‌کنیم، همه باید تعامل کنیم. انتقادات وارده در مجلس شورای اسلامی سازنده است، مجلس ما هم این رویکرد را دارد و ما باید از وجود این دغدغه حداکثر استفاده را ببریم. برای ما فرصتی ایجاد شده است که به حتم از آن استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان با لحنی منتقدانه خطاب به مدیرعامل همراه اول گفت: کاری که در سامانه «شاد» صورت گرفت قابل تقدیر است اما باید دیگر قابلیت‌های آموزشی هم به آن اضافه شود.

شایان ذکر است؛ مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سه‌طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶۰۰۰ سرور مجازی امروز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

169 / 336 ارتباطات فناوری مرکز داده آذری جهرمی شمال غرب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارتباطات فناوری مرکز داده آذری جهرمی شمال غرب وزیر ارتباطات مرکز داده ها آذری جهرمی شمال غرب همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ پایان می‌یابد.

ستاد انتخابات کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود