Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@15:07:52 GMT

ضرورت اصلاح ایرادات محتوایی شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۴۷۲۶

ضرورت اصلاح ایرادات محتوایی شبکه شاد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، احمد نادری با بیان اینکه بخشی از عدالت آموزشی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا محقق می‌شود، عنوان کرد: تکنولوژی‌ و شبکه‎های اجتماعی جدید منوط به رعایت ملزومات خود و گسترش زیرساخت‌های تکنولوژی در سراسر کشور می‌تواند عدالت آموزشی را محقق کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طراحی سامانه "شاد" یک قدم به جلو است اما نقدهای جدی به آن وارد است، افزود: این سامانه یک سامانه بی نقص از جانب آموزش و پرورش معرفی شده در حالیکه به هیچ عنوان اینگونه نیست و دانش آموزان و معلمان با مشکلات بسیاری در استفاده از این سامانه مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ایرادات محتوایی نرم افزار "شاد" را کم ندانست و ادامه داد: افزون بر این ایرادات محتوایی؛ سطح دسترسی دانش آموزان نیز به این نرم افزار در کشور نامناسب است و همه دانش آموزان تلفن همراه هوشمند یا تبلت برای دسترسی به این نرم افزار را ندارند. البته این مسئله فقط مربوط به ایران نیست بلکه کشورهایی مثل آلمان هم با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

نادری با بیان اینکه فلسفه شبکه‌های اجتماعی به بازخورد کاربر است، افزود: یکی از ضعف‌هایی که "شبکه شاد" دارد، عدم تعامل دانش آموزان با یکدیگر است و در این شکل از نرم افزار دانش آموزان نمی‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند که این نقص نیز باید برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته همه این ایرادات به معنای زیر سئوال بردن شبکه شاد نیست بلکه طراحی این نرم افزار و استفاده از آن در آموزش و پرورش یک قدم مهم رو به جلو در راستای تحقق آموزش الکترونیک و همچنین عدالت آموزشی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش حق التدریسی ها فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان معلمان حق التدریس اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش حق التدریس آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان رتبه بندی فرهنگیان شبکه شاد اپلیکیشن شاد استخدام حق التدریسی ها سامانه شاد احمد نادری معلمان استثنایی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دانش آموزان نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد