Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نبیان روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار داشت: مسکن، یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری بود که در این راستا ۲ تکلیف از سال گذشته برای وزارت راه و شهرسازی مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: تکلیف اول، اتمام مسکن مهر بود که برای این منظور، ظرفیت‌هایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت تا این اتفاق رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تکلیف دوم، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی بود که پیگیری‌های آن از سال گذشته آغاز شده است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده رقم می‌خورد.

نبیان خاطرنشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه، وظیفه تامین زمین مورد نیاز را دارد.

وی گفت: با تاکید رییس‌جمهوری در شورای عالی مسکن سال گذشته مقرر و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی به ادارات کل دارایی استان‌ها ابلاغ شد تا در استان‌هایی که کمبود زمین وجود دارد نسبت به شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی اقدام و در اختیار ادارات کل راه و شهرسازی قرار دهند.

نبیان اظهار داشت: متولی ساخت مسکن، وزارت راه و شهرسازی است اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز با تقبل ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی از محل زمین‌های خود به عنوان بازوهای اجرایی در کنار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از روش‌ها نیز تامین زمین گروهی است که در دستور کار قرار گرفته و استان‌ها می‌توانند زمین گروهی را در اختیار متقاضیان قرار دهند که می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها را کاهش و سرعت ساخت مسکن‌ها را افزایش دهد.

برچسب‌ها طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن مسکن مهر زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن مسکن مهر زنجان طرح ملی اقدام مسکن وزارت راه و شهرسازی سازمان ملی زمین و مسکن مسکن مهر زنجان وزارت راه و شهرسازی هزار واحد ۱۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند