Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@05:24:19 GMT

خانه زادگاه دکتر علی شریعتی مرمت شد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۴۸۴۱

خانه زادگاه دکتر علی شریعتی مرمت شد+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از پایان مرمت خانه زادگاه دکتر علی شریعتی در روستای کاهک شهرستان داورزن خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرجان اکبری گفت: عملیات مرمتی این اثر تاریخی شامل بازسازی فضایی و بام سازی در ضلع جنوبی و جنوب شرقی بود. همچنین در بخشی ستون هایی از بین رفته  نمای این بنا هم دوباره اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریور سال1398 در بازدید اعضای انجمن توسعه گردشگری چهارباغ به همراه احسان شریعتی از این اثر ثبت ملی وضعیت آن بسیار نامطلوب بود و مراتب به مسئولان میراث فرهنگی اطلاع رسانی شد.

 فیلم بالا وضعیت زادگاه دکتر علی شریعتی قبل از مرمت را نشان می دهد.

اثر تاریخی خانه زادگاه دکتر علی شریعتی در روستای کاهک شهرستان داورزن قرار دارد و به شماره 9591 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 داورزن با 80 اثر ثبت ملی  در 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرمت دکتر علی شریعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب