Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اولین گام در جهت تحقق آرمان‌های سبز دانشگاه، شکل‌گیری نهادی قدرتمند و متکی به مشارکت جمعی همه دانشگاهیان است.

دکتر سید یاسر بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهداف دانشگاه سبز اظهار کرد: دانشگاه سبز خود را موظف می‌داند زمینه‌های مشارکت  همه دانشگاهیان در امور مرتبط با دانشگاه سبز را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشارکت می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باشد. همچنین فعالیت‌های دانشگاه سبز می‌بایست در چارچوب عادلانه‌ای از قوانین صورت پذیرد و دربرگیرنده حمایت کامل از حقوق قانونی همه دانشگاهیان باشد و به صورت شایسته‌ای اجرا شود. دانشگاه سبز معتقد است برای توسعه سرمایه اجتماعی فیمابین دانشگاه سبز و دانشگاهیان از فرصت‌هایی برابر جهت برخورداری از امکانات دانشگاه سبز برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری درست از محیط زیست، یکی از اهداف مهم سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در افق 1404 هجری شمسی بوده است و با توجه به اهمیت و نقش برجسته دانشگاه‌ها و همچنین رسالت آموزشی و پژوهشی آنان، می‌توان دانشگاه را یک عامل مهم و تاثیرگذار در تحقق این امر دانست و عملاً جامعۀ دانشگاهی را به‌عنوان الگویی برای مردم به‌منظور رشد فرهنگ محیط‌زیستی معرفی کرد.

بنی هاشمی در خصوص وظایف مدیریت سبز اظهار کرد: تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و اتخاد تمهیدات لازم در جهت ارتقاء سطح دانشگاه براساس استاندارهای محیط زیستی و دست‌یابی به معیارهای «دانشگاه سبز» در سطح ملی و بین‌المللی، برنامه‌ریزی و مشارکت در راستای دستیابی به اهداف محیط زیستی سند راهبردی و طرح جامع دانشگاه، سیاستگذاری و تسهیل‌گری در جهت کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، بهینه‌سازی مصرف انرژی و به کارگیری فناوری‌های پاک و سازگار با محیط زیست از جمله وظایف دانشگاه سبز به شمار می‌رود.

دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: موضوع دوچرخه سواری در دانشگاه به فرهنگ استفاده از وسیله پاک برمی‌گردد که باید آن را ترویج داد و مسائل فرهنگی را در این زمینه حل کرد. همچنین در این راستا پیشنهادی طرح کردیم که در آن همه افراد می‌توانستند از دانشگاه سبز برای دوچرخه‌سواری گواهی بگیرند و اگر فردی تخلف یا ناهنجاری انجام می‌داد، گواهینامه همان فرد ضبط می‌شد. 

بنی هاشمی تصریح کرد: ما در دانشگاه تا حدودی فعالیت‌هایی برای نصب دوچرخه و مسیر آن انجام دادیم. با توجه به اینکه بعضی از افراد با عدم مراقبت از دوچرخه‌ها، آسیب‌هایی را وارد کردند، آن‌ها را  بازسازی و در اختیار دانشکده‌ها قرار دادیم تا همه دانشگاهیان از آن استفاده کنند. همچنین برنامه‌هایی را برای تسهیلات خرید دوچرخه درنظر داریم که افراد بتوانند با تخفیف از فروشگاه معتبر خریداری کنند.

وی افزود: ما با فروشگاهی در نزدیکی دانشگاه مذاکره کرده‌ایم و افراد را به این مجموعه معرفی کردیم تا هر مدلی که انتخاب کردند، خریداری ‌کنند. در گذشته نمایشگاه دوچرخه در دانشگاه وجود داشت و علاقه‌مندان در صورت انتخاب می‌توانستند خریدشان را انجام دهند. اما در نمایشگاه محدودیت تنوع بود و به همین منظور فروشگاهی را انتخاب کردیم.

دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: در چند نوبت دوچرخه برای دانشگاه خریداری شده و ساماندهی آن‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم و همه دوچرخه‌ها را تحت مدیریت دانشگاه سبز شناسایی و پلاک‌گذاری کرده‌ایم. اکنون تعدادی بازسازی شده و در اختیار دانشگاهیان قرار گرفته است و تعدادی هم در حال حاضر نیاز به تعمیرات دارد که انجام می‌شود تا به تعداد دوچرخه‌ها اضافه شود که در مجموع نزدیک 170 دوچرخه در چرخه دانشگاه وجود دارد تا مورد استفاده افراد قرار ‌گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه سبز همه دانشگاهیان دانشگاه سبز سبز دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند