Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@02:51:30 GMT

افزایش ۸۰ درصدی خرید و فروش آپارتمان در تهران

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۵۲۵۸

افزایش ۸۰ درصدی خرید و فروش آپارتمان در تهران

بانک مرکزی با انتشار گزارش معاملات مسکن خردادماه در شهر تهران اعلام کرد: تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد بالغ شد که نسبت به ماه مشابه پارسال ۸۰.۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در خردادماه امسال نشان می‌دهد از مجموع ۱۰ هزار و ۷۷۸ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا پنج سال ساخت با سهم ۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم مذکور در مقایسه با خرداد ماه پارسال حدود هشت دهم واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در خرداد ماه امسال حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

تحولات قیمت مسکن

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۸۹.۵ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۱.۶ و ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران معادل ۴۱۲ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۹.۸۸ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۵۳.۶ و ۴۷.۶ درصد افزایش داشته است.

تحولات اجاره بهای مسکن

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در خرداد ماه امسال نشان دهنده رشد به ترتیب معادل ۲۷.۶ و ۳۰.۷ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: معاملات مسکن آپارتمان مسکونی تهران مسکونی معامله شده نسبت به ماه ماه مشابه شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید خاصه‌باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در خصوص ساخت پروژه‌های مسکونی توسط شهرداری تهران اظهار کرد: پروژه های مسکونی در مناطق ۱۸ «پروژه الغدیر» و ۱۹ و همچنین پروژه «مریم» در منطقه ۲۲ در قالب شهرک‌های الگو (مجموعاً ۹۵۰۰و احد) است که قرارداد آنها منعقد خواهد شد.

وی افزود: زمان تحویل پروژه‌ها حداقل سه ساله خواهد بود. البته این موارد از پروژه های احداث محلات الگو که در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد، مجزاست.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در موضوع فروش واحدها دخالتی ندارد، ادامه داد: تا زمانی که این پروژه ها تا ۷۰ درصد پیشرفت نداشته باشد، سرمایه گذار و شهرداری تهران حق فروش نخواهند داشت.

خاصه‌باف گفت: قراردادهایی که امروز بسته می‌شود، بهره‌برداری آن برای آینده شهرداری خواهد بود. این قراردادها درواقع سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای آینده شهر خواهد بود.

کد خبر 6093101 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد