Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله «مصطفی علما» نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه  روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی طرح‌هایی برای اجرا در سطح استان توسط سرمایه گذاران پیشنهاد می‌شود، ولی متأسفانه به دلیل برنامه ریزی نداشتن  از سوی مسئولان عمده اعتبار این طرح‌ها برگشت خورده و در جای دیگری اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به استعداد کرمانشاه برای کشت برنج بیان کرد: خوشبختانه در این استان زمین‌های کشاورزی، استعداد و بازدهی خوبی برای کشت برنج دارد، زیرا در گذشته هم این محصول در استان کشت می‌شد، با این روش هم می‌شود در آمدزایی خوبی برای کشاورزان به وجورد آورد و هم این که نیاز استان را به این محصول بسیار مهم برطرف ساخت.

آیت الله علما گفت: همانگونه که بار‌ها گفته ام، استان کرمانشاه سرزمین بسیار ثروتمندی است، منابع و ذخایر استان منحصر به فرد است و ثروت‌های خدادادی بی نظیری دارد، اما متأسفانه به دلیل  مدیریت نشدن درست، علمی و منطقی جزو استان‌های بسیار فقیر بوده و در خصوص آمار بیکاری جزو استان‌های اول جدول هستیم.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: مردم باید مطالبه گر باشند و مدام از این مسئول و آن مسئول مطالبه گری داشته باشند، شاید با این روش برخی مسئولان کم کار، حرکتی نمایند و استان کرمانشاه به جایگاه لایق و شایسته خود برسد.


عزم جدی نمایندگان استان کرمانشاه برای رفع تنگنا‌ها و مشکلات مردم

 

«عبدالرضا مصری» نماینده مردم کرمانشاه نیز گفت: برای نیل به اهداف کلان استان و رفع مشکلات مردم، نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در اصلی‌ترین کمیسیون‌های مجلس که مشکلات استان را می‌توان در آن جا بهتر پیگیری کرد، حضور دارند.

او افزود: اراده نمایندگان بر این قرار گرفته که با همه وجود مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را پیگیری کرده و در رفع آن بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید «جواد حسینی کیا» نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی نیز گفت: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه مجمع نمایندگان را به عنوان یاوران خود بداند و هر نقطه نظری در خصوص مسایل جاری استان هست که ضرورت دارد از تریبون مجلس به گوش مسئولین برسد، نمایندگان این آمادگی را دارند که انتقال دهنده این نقطه نظرات باشند.

حسینی کیا افزود: تلاش می‌کنیم که بتوانیم تمامی واحد‌های نیمه تعطیل استان که بعضاً فقط با ۷۰ درصد بازدهی فعالیت دارند را کامل نماییم.

«علی رضایی» نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین نیز از آمادگی نمایندگان استان برای رفع مشکلات مردم خبر داد و گفت: اراده نمایندگان فعلی استان بر این قرار دارد که در رفع مشکلات مردم هماهنگ باشند.

«آرش لهونی» نماینده منطقه اورامانات هم از عزم جدی نمایندگان استان برای رفع تنگنا‌ها و مشکلات مردم خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های مجمع نمایندگان رسیدگی به معیشت مردم و رفع مشکلات آنان می‌باشد.

 

نماینده شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز گفت: دغدغه همه نمایندگان رسیدگی به معیشت مردم است، زیرا استان ما استان ثروتمندی است و نباید مردم در تنگنا باشند.

«شهریار حیدری» از طرح عظیم انتقال آب کرمانشاه به استان‌های ایلام و خوزستان خبر داد و افزود: این طرح عظیم ۴۳۰ کیلومتری آب شرب استان را به این ۲ استان منتقل می‌کند و متأسفانه آب مصرفی برای استان کرمانشاه کشاورزی محسوب شده حال آن که برای استان ایلام مصرفی و قابل شرب تعریف شده است.

نماینده دیگر شهر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که کرمانشاه قطب کشاورزی کشور است، گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بی بدیلی در بخش کشاورزی و گلخانه‌ای می‌باشد، اما متأسفانه این سرمایه‌های عظیم خدادادی مغفول مانده و به درستی مدیریت نشده است.

«محمد رشیدی» با انتقاد از جذب نکردن سرمایه توسط مسئولان استان افزود: توقع این است مدیران استان برای رفع این تنگنا‌ها همکاری همه جانبه‌ای با مجمع نمایندگان داشته باشند، تا با همدلی و اتحاد محیط مناسبی برای جذب سرمایه داران فراهم کنیم.

او از صادرات قاچاق دام از استان به عنوان معضل بزرگ یاد کرد و تأکید کرد:  صادرات قاچاق دام به دامداری استان ضربه زده است، در خصوص جنگل‌ها و مراتع یکی از بهترین و غنی‌ترین سرمایه‌ها را در استان داریم، اما به دلیل سومدیریت در آستانه نابودی می‌باشند.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس بحران آب قاچاق دام نمایندگان استان مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مشکلات مردم رفع مشکلات برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند