Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:09:45 GMT

سیستم روشنایی کمربندی نوشهر بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۵۳۰۳

سیستم روشنایی کمربندی نوشهر بهره‌برداری شد

کمربندی پرترافیک نوشهر که در ضلع جنوبی این شهر قرار دارد ، به عنوان راه ارتباطی و گردشگری غرب مازندران پس از  ۱۳ سال بهره برداری  فاقد سیستم روشنایی بود و این وضعیت باعث بروز حوادث رانندگی در این مسیر پرتردد می شد ضمن اینکه ساکنان ۱۳ روستای حاشیه این کمربندی با جمعیتی دستکم ۱۵ هزار نفر برای تردد با مرکز شهر با سوانح رانندگی مواجه می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای نوشهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : پروژه روشنایی کمربندی نوشهر به طول ۹ کیلومتر و با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل استانی به اتمام رسید.

سعدی قادری افزود : برای  اجرای این پروژه ۱۸۰ پایه چراغ گالوانیزه هر کدام به ارتفاع ۱۳متر به همراه لامپ ۴۰۰ وات بخار سدیم و با فاصله ۵۰ متر جهت روشنایی کمربندی نوشهر نصب شده است.

وی ادامه داد : نصب ۹ دستگاه پست ۲۵ کیلو ولت آمپر به همراه کابل کشی ۵ در ۱۶ آلومینیومی از دیگر اقدامات انجام شده برای پروژه کمربندی است.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای نوشهر گفت : پیمانکار قبلی از سال ۹۶ اجرای عملیات این پروژه آغاز ، ولی به صورت نیمه تمام رها کرد و سال گذشته با انتخاب پیمانکار جدید اجرای این پروژه شتاب گرفت.  

وی  در خصوص روشنایی مسیر نوشهر به رویان هم اظهار داشت  :‌ در حال حاضر ۲۴ کیلومتر از این مسیر ۳۶ کیلومتری  به سیستم روشنایی مجهز شده  ولی برای تجهیز ۱۲ کیلومتر باقی مانده نیاز به حدود پنج میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس و کلاردشت در خصوص روشنایی کمربندی چالوس نیز گفت : تمامی ۴۳ پایه روشنایی و لامپ ها و ۲ دستگاه پست ۲۵ کیلو ولت آمپر برای تامین روشنایی مسیر کمربندی چالوس از روستای کوشکسرا نوشهر تا پارک سنگی چالوس توسط پیمانکار نصب شده است.

مهدی صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون سیستم روشنایی یک کیلومتر از این مسیر فعال است ولی برای فعال شدن سیستم روشنایی بقیه مسیر کمربندی که کمتر از یک کیلومتر است نیازمند همکاری اداره توزیع امور برق شهرستان چالوس برای فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای اتصال سیستم های روشنایی این مسیر به شبکه برق هستیم.

۲ کیلومتر از ۱۱ کیلومتر مسیر کمربندی نوشهر چالوس که به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سال گذشته مزین شد در حوزه شهرستان چالوس قرار دارد.

سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به خاطر داشتن موقعیت گردشگری و تفریحی نظیر جنگل و دریا شهرهای نوشهر و چالوس را برای اقامت انتخاب می کنند که مسیر تردد آنان کمربندی نوشهر چالوس است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشهر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشهر روشنایی کمربندی سیستم روشنایی کمربندی نوشهر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزواظهار کرد: برای اجرای این میزان روشنایی جاده‌ای، ۳۱۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شد.

اخترشناس با اشاره به نقش بسزای روشنایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای اظهار داشت: اصلی ترین پروژه ‎های روشنایی طولی طی سال گذشته شامل محورهای آبپخش به کلل، دویره به چاهکوتاه، میدان میوه و تره بار دشتستان، کمربندی اهرم، تقاطع غیر همسطح عالی‌شهر بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شده که توسعه و نگهداری آن به صورت مستمر در دستور کار راهداران است.

کد خبر 6093036

دیگر خبرها

  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان