Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@20:36:01 GMT

استفاده از حشیش برای درمان کووید-19

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۵۳۸۸

استفاده از حشیش برای درمان کووید-19

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اولگا و ایگور کووالچوک سالها است که در مورد گیاه حشیش برای مبارزه با سرطان آزمایش انجام می دهند. هنگامی که بیماری کووید-19 همه گیر شد این دو محقق در تلاش برای استفاده از حشیش برای مبارزه با این بیماری هستند.

SARS-CoV2 مشابه سایر پاتوژن های تنفسی از طریق قطرات تنفسی منتقل می شود و دارای پتانسیل پخش شدن در هوا و گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه از ورود واسطه گیرنده به میزبان انسان از طریق آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین(ACE2) که در بافت ریه بیان می‌شود و همچنین مخاط دهان و بینی ، کلیه ها و دستگاه گوارش استفاده می شود. تعدیل سطح ACE2 در این بافت‌ها ممکن است استراتژی قابل قبول برای کاهش حساسیت به بیماری باشد.

آنها پس از بررسی تحقیقات انجام شده در مورد حشیش و کووید-19 توسط دانشمندان دیگر، مشخص کردند که حشیش به طور بالقوه می‌تواند جلوی ورود ویروس به بدن را بگیرد.

این گیاه به گیرنده های ACE2 بدن ما می رسد، که به نوعی مانند درهای ورودی بدن برای ویروس عمل می‌کند. محققان از حشیش برای کاهش سطح بیان ژن ACE2 استفاده می‌کنند، در واقع به طور موقت درهای ورود ویروس را می بندند؛ فراتر از آن ممکن است که از سویه این گیاه برای جلوگیری از پخش شدن ویروس در بدن بیماران استفاده شود.

حشیش به ویژه برای تعدیل بیان ژن، ضد سرطان و ضد التهاب پیشنهاد شده است.

اگر آنها بتوانند این ایده را اثبات کنند، مرحله بعدی تولید گونه موفق در تشکل های پزشکی است که می‌تواند برای پیشگیری و درمان توسط حوزه پزشکی استفاده شود.

این دو دانشمند همچنین خاطرنشان کردند که همه گونه های حشیش این تاثیر را نخواهد داشت و گونه ای خاص مد نظر آنان است و اگرچه ممکن است که آنها قادر به پیدا کردن سویه ای باشند که از کووید-19 جلوگیری یا آن را درمان کند؛ اما گونه هایی نیز وجود دارند که به طور بالقوه می توانند باعث وخیم تر شدن حال بیمار شوند.

دانشمندان اعلام کردند که این دارو برای توسعه درمان های پیشگیرانه با استفاده از دهانشویه و غرغره در گلو جهت استفاده های بالینی و خانگی استفاده شوند. چنین محصولاتی باید از نظر پتانسیل خود در مورد کاهش ورود ویروسی از طریق مخاط دهان آزمایش شوند. با توجه به اوضاع وخیم و در حال تحول سریع اپیدمیولوژیک، باید هر فرصت و راه درمانی ممکن در نظر گرفته شود. نتایج تحقیق آنها در شماره ماه آوریل مجله پزشکی آنلاین منتشر شد.

انتهای پیام/

178 / 336 حشیش کووید-19 کانادا کرونا درمان کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حشیش کووید 19 کانادا کرونا درمان کرونا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟