Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه باید قوانین به گونه ای باشد که اگر کسی مدیریتی می پذیرد، پاسخگو باشد، گفت: یکی از مسئولیت های نمایندگان مجلس مطالبه گری و نظارت است و این نظارت باید جدی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، ‌آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» پیش از ظهر امروز (۸ تیر) در دیدار با اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: ما برای دائر شدن این دوره مجلس شورای اسلامی خداوند متعال را بسیار شکر می کنیم، زیرا با اندک تغییراتی ممکن بود که ما مجلسی نمی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: بخش هایی از مجلس شورای اسلامی را که رصد می کنم در عین حالی که تازه کارشان را شروع کرده اند، اما بسیار لذت بخش است، آن هم در شرایطی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قوه قضائیه نیز در تعقیب مسائل مربوطه در اوج عمل می کند و مایه امید مردم شده است.

 

وی ادامه داد: امروز ما دارای امور معوقه بسیاری هستیم لذا مجلس و مجلسی ها باید در هر کمیسیون متناسب با مسائل مربوطه اولویت ها را در نظر بگیرند و مسائل غیراولویت دار را به رده های بعدی منتقل کنند و کاری کنند که کارستان باشد، زیرا بعضی کارها وقتی درست شود ده ها کار دیگر درست می شود.

 

آیت الله عبادی گفت: ما تحت بمب باران امور فرهنگی، تبلیغاتی و روانی هستیم، در هر کشوری مدیران حرف اول را می زنند و کشورهایی ممکن است هیچ ندارند، اما مدیریت درست دارند و کشورشان را به جلو حرکت می دهند.

 

وی تاکید کرد: ایران کشوری است که دارای وسعت، داشتن ویژگی چهار فصل بودن، دریا، صحرا، معادن، محصولات منحصر و استعدادهای مردمی است اما اگر این کشور از نظر مدیریتی درست شود فقر برای ما معنی نخواهد داشت که متاسفانه سلیقه ای عمل می شود.

 

امام جمعه بیرجند افزود:  مقام معظم رهبری صراحتا تصریح فرمودند که دولت ها اگر عوض می شوند سیاست ها نباید عوض گردد، لذا اگر بر اساس سیاست صحیح که عین دیانت ما است و انقلاب بر اساس آن شکل گرفته، بر آن راه می بودیم اکنون بسیار جلو و به آرمان های خود نزدیک بودیم اما متاسفانه گاه آنقدر جولان خواسته های بیگانگان خودش را نشان می دهد که نظر خوشبینانه این است که افراد سلیقه ای عمل می کنند، این نرخ های لجام گسیخته برای چیست؟ آیا مسئول و مدیریت ندارند؟

 

به گفته وی، وقتی مدیری به عنوان وزیر در کشور 6 سال وزارت خانه ای را اشغال کرده و اعتبارات و اختیارات داشته و بعد می گوید که من افتخار می کنم یک خانه نساخته ام، با این مسئول باید چه کرد؟

 

آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: باید قوانین به گونه ای باشد که اگر کسی مدیریتی می پذیرد، پاسخگو باشد؛ یکی از مسئولیت های نمایندگان مجلس مطالبه گری و نظارت است و این نظارت باید جدی باشد.

 

وی یادآور شد: در اصلِ ماهیت نظام جمهوری اسلامی، دولت و مردم یکی هستند و آنهایی که با کارهایشان این دو را از یکدیگر جدا می کنند دشمن هستند.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند خراسان جنوبی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌)، موادی از لایحه برنامه هفتم اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

همچنین نمایندگان در ماده ۳۱ به دنبال ایرادات شورای نگهبان، دولت را صرفا مجاز به تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و جانبازان و شهدای امنیت و اینکه «رزمندگان به ازای هر ۱۲ ماه حضور در جبهه مشمول ۸ درصد معافیت شوند»، کردند؛ بنابراین گزارش احمد امیرآبادی فراهانی پیشنهاد معافیت مالی رزمندگان را ارائه کرد و درخواست کرد که مجلس بر مصوبه خود اصرار ورزد و همراه دیگر مصوبات اصرار شده جهت بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر و پیشنهاد این نماینده گفت: از آنجا که این مصوبه مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی شده و بار مالی دارد دیگر نمی‌توانیم بر آن اصرار ورزیم یا اصلاحش کنیم ضمن آن که در همین برنامه هفتم دولت مکلف شده است ظرف ۶ ماه قانون جامع ایثارگران را بیاورد، این در حالی است که قانون برنامه ششم تا همان زمان تمدید شده است، لذا بهتر است از این ماده عبور کنیم چرا که نمی‌توانیم مدافعان حرم را نادیده بگیریم، اما در قانون جامع ایثارگران تکلیفی شده است که همه موارد در آن ذکر شده است بنابراین پیشنهاد می‌کنم عبارت «مجاز است» را جایگزین عبارت «مکلف است» کنید. در نهایت عبارت «مجاز است» به هر دو بند اضافه شد؛ بنابراین گزارش نمایندگان با این پیشنهاد با ۱۵۶ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ممنوعیت ارائه خدمات مرتبط با شرکت‌های صوری با هدف اجرای قانون مبارزه با پولشویی مصوب شد

همچنین نمایندگان در راستای مبارزه با فساد، آیین‌نامه اجرایی محدودیت ثبت، تأسیس، تغییرات و ممنوعیت ارائه خدمات مرتبط با شرکت‌های صوری موضوع قانون مبارزه با پولشویی توسط دستگاه‌های اجرایی و موسسات خصوصی عهده دار مأموریت عمومی با پیشنهادات وزارتخانه‌های مرتبط با مسئولیت سازمان ثبت اسناد به تصویب شورای عالی پولشویی با اصلاح تبصره (۱) ماده (۱۱) این لایحه موافقت کردند.

همچنین در ادامه نمایندگان با اصلاح مواد ۳۳، ۳۸، ۴۰، ۴۲، ۴۴، ۴۸، ۵۰، ۵۱، ۵۳ و ۵۵ به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصرار ورزیدند.

به موجب یکی از این اصلاحات در ماده ۴۲ عبارت «ظرفیت و تولید نفت خام تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز اقدام قانون لازم را به عمل آورد» حذف شد.

همچنین در ادامه نمایندگان با اصلاح مواد ۵۸، ۵۹، ۶۱، ۶۵، ۶۶، ۶۷، ۶۹، ۷۰، ۷۱ و ۷۵ به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصرار ورزیدند.

به موجب یکی از این اصلاحات در بند (ث) ماده ۶۹؛ عبارت «دولت مکلف است نسبت به تعیین ضوابط، کیفیت و نحوه جبران متناسب با محرومیت در بخش خصوصی اقدام قانونی نماید» جایگزین عبارت «دولت مکلف است به منظور اجرای این حکم از طریق اعمال تعرفه مربوط و اصلاح نظام پرداخت کارانه در بودجه سنواتی خدمات ذینفعان را مطابق قوانین جبران نماید»، شده است.

متن گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم را در  اینجا مشاهده کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی