Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس یکشنبه در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این جشنواره پرداخت و گفت: سومین جشنواره فیلم کوتاه و مستند طلوع پارس به‌منزله رویدادی مستقل درزمره جشنواره‌هایی است که به شکل مردم نهاد برگزار می‌شود.

حمیدرضا عوض‌دخت با بیان اینکه فراخوان جشنواره در اسفندماه ۹۸ منتشر شد، عنوان کرد: هنرمندان به این رویداد که در چهار بخش به شکل ملی و یک بخش ویژه فیلمسازان شیرازی در رشته‌های میراث فرهنگی ناملموس، سبک زندگی، فیلمساز نوجوان و بخش آزاد است، آثاری ارسال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: ستاد برگزاری جشنواره طلوع پارس از ابتدای همه‌گیری کرونا بنا را بر این گذاشت که این رویداد تعطیل نشود و به شکل دیجیتال در فضای مجازی صورت گیرد. 

دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس با بیان اینکه از ۲۹ استان برای این جشنواره، فیلم ارسال شده است، گفت: تاکنون ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که امیدواریم با تمدید مهلت ارسال و امکان بارگزاری مجدد آثار جدید در سایت این رقم افزایش یابد.

وی وعده برپایی کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این جشنواره داد و افزود: با حضور استادان فن سینما کارگاه‌های تخصصی فیلمسازی به طور رایگان برگزار خواهد شد و آغاز فرایند کارگاه‌های جشنواره فیلم طلوع پارس پس از پایان یافتن امتحانات دانشگاه‌هاست.

دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه موضوع‌های  یادشده اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه بخش ویژه جشنواره که به میراث فرهنگی ناملموس می‌پردازد با حضور استادان برجسته دانشگاهی نشست‌هایی برگزار خواهد شد.

وی در عین حال برگزاری حضوری برنامه‌های جشنواره یادشده را منوط به فراهم شدن شرایط بهداشتی دانست و افزود: چنانچه شرایط کشور در زمینه کنترل بیماری عادی شد، نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره برگزار می‌شود.

عوض‌دخت درباره اعلام نتایج و آیین پایانی جشنواره فیلم کوتاه و مستند طلوع پارس اعلام کرد: اختتامیه جشنواره در هر ۵ بخش به طور جداگانه و نخستین بخش احتمالاً مردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس بیشترین استقبال از جشنواره یادشده را در بخش آزاد اعلام کرد و افزود: این رویداد تنها جشنواره‌ای است که به موضوع کرونا نپرداخته و در فراخوان آن‌را نگنجانده است.

وی با بیان اینکه تمام فیلمسازان راه یافته به جشنواره به طور رایگان در کارگاه‌های آموزشی حضور می‌یابند، افزود: برگزیدگان بخش ویژه جشنواره به کمپ‌های تولید فیلم دعوت خواهند شد.

عوض دخت با بیان اینکه کمپ‌های تولید فیلم جشنواره طلوع پارس ۱۰ روزه است، افزود: در این کمپ‌ها کمک می‌شود که هنرمندان فیلم‌های خود را تولید کنند.

برچسب‌ها شیراز فیلم کوتاه مستند اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز فیلم کوتاه مستند اکران فیلم شیراز فیلم کوتاه مستند اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود